Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Plaats reactie
Huisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2019, 09:05

Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Huisje »

Ik ben een voormalig forumlid en heb toestemming gekregen om dit hier te plaatsen.

Vanaf D.V. half september tot half maart hoop ik les te geven aan zendingskinderen. Hierdoor komt mijn huurhuisje leeg te staan. Ik woon op een prachtig plekje, namelijk het hofje van mevrouw van Aerden http://www.hofjevanaerden.nl

De regent van het hofje heeft toestemming gegeven dat iemand anders tijdelijk in het huisje mag wonen. Hier de gegevens:

Wat: huisje met woonkamer, keukentje (in de voormalige bedstee), ruime slaapkamer en douche. Huis is gemeubileerd. Je woont in een museum, met een prachtige binnentuin en een nutstuin die uitkijkt op de Linge.
Wanneer: half september tot half maart (data in overleg)
voor wie: ongetrouwde, protestantse (dus ook reformatorisch) vrouw

Kosten: 600 inclusief (internet ook inbegrepen)

Het hofje is heerlijk stil, terwijl het midden in een winkelstraat ligt. Het is letterlijk de deur uitstappen en je bent bij de winkels. Station en bibliotheek op loopafstand.in het hofje wonen 8 dames tussen de 20 en 81.

Ben jij op zoek naar tijdelijke woonruimte? Of ken je iemand die op zoek is? Graag hoor ik van je.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Van Ewijk »

Huisje schreef: voor wie: ongetrouwde, protestantse (dus ook reformatorisch) vrouw
Leuk en aardig, maar ik denk dat je hier nog fikse problemen mee kunt krijgen.
Niet zozeer via dit forum, maar wel als je hiermee ergens anders openlijk adverteert.

Er is tegenwoordig enorm veel te doen over geslacht, gender en geloof.
Kortom, reageert er bijvoorbeeld een mannelijke asielzoeker met een islamitische achtergrond en die word afgewezen omdat ie niet voldoet aan bovenstaande specificaties kan je daar het grootste ##### mee krijgen als ie er werk van maakt.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Huisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2019, 09:05

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Huisje »

Van Ewijk schreef:
Huisje schreef: voor wie: ongetrouwde, protestantse (dus ook reformatorisch) vrouw
Leuk en aardig, maar ik denk dat je hier nog fikse problemen mee kunt krijgen.
Niet zozeer via dit forum, maar wel als je hiermee ergens anders openlijk adverteert.

Er is tegenwoordig enorm veel te doen over geslacht, gender en geloof.
Kortom, reageert er bijvoorbeeld een mannelijke asielzoeker met een islamitische achtergrond en die word afgewezen omdat ie niet voldoet aan bovenstaande specificaties kan je daar het grootste ##### mee krijgen als ie er werk van maakt.
Nee hoor, het is per testament vastgelegd. Dus daar is wettelijk niets mis mee. Jij mag met jouw geld ook een hofje bouwen en er per testament bepalen dat het alleen voor jouw familieleden is en als die het niet nodig hebben dat het alleen bewoond mag worden door bepaalde mensen. Al zou je bepalen dat er alleen mensen mogen wonen die een hond hebben en het RD lezen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Hollander »

Van Ewijk schreef:
Huisje schreef: voor wie: ongetrouwde, protestantse (dus ook reformatorisch) vrouw
Leuk en aardig, maar ik denk dat je hier nog fikse problemen mee kunt krijgen.
Niet zozeer via dit forum, maar wel als je hiermee ergens anders openlijk adverteert.

Er is tegenwoordig enorm veel te doen over geslacht, gender en geloof.
Kortom, reageert er bijvoorbeeld een mannelijke asielzoeker met een islamitische achtergrond en die word afgewezen omdat ie niet voldoet aan bovenstaande specificaties kan je daar het grootste ##### mee krijgen als ie er werk van maakt.
Los van je taalgebruik, lijkt het mij goed dat soms tegenwicht wordt geboden aan de tendensen die in de maatschappij zichtbaar zijn. Van mij mag iemand prima eisen stellen als je zelf verhuurder bent.
Overigens ken ik geen ongetrouwde, protestantse (of reformatorische) vrouw die in Leerdam woonruimte zoekt.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Van Ewijk »

Hollander schreef:
Van Ewijk schreef:
Huisje schreef: voor wie: ongetrouwde, protestantse (dus ook reformatorisch) vrouw
Leuk en aardig, maar ik denk dat je hier nog fikse problemen mee kunt krijgen.
Niet zozeer via dit forum, maar wel als je hiermee ergens anders openlijk adverteert.

Er is tegenwoordig enorm veel te doen over geslacht, gender en geloof.
Kortom, reageert er bijvoorbeeld een mannelijke asielzoeker met een islamitische achtergrond en die word afgewezen omdat ie niet voldoet aan bovenstaande specificaties kan je daar het grootste ##### mee krijgen als ie er werk van maakt.
Los van je taalgebruik, lijkt het mij goed dat soms tegenwicht wordt geboden aan de tendensen die in de maatschappij zichtbaar zijn. Van mij mag iemand prima eisen stellen als je zelf verhuurder bent.
Overigens ken ik geen ongetrouwde, protestantse (of reformatorische) vrouw die in Leerdam woonruimte zoekt.
Van jou mag dat, van mij ook.
Maar van de wetgevende en ook de rechterlijke macht? Probeer het eens...
Wat is er overigens mis met mijn taalgebruik,? ik kan zelf geen godslastering of onzedelijke aspecten ontdekken.
Weinig verhullende feitenweergave oké.
Sla het nieuws er maar op na.
Immigratie en woningenzoekenden in het bijzonder, ze laten geen kans liggen.
Tot en met kraken aan toe.
Laatst gewijzigd door Van Ewijk op 28 aug 2019, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Hollander »

Van Ewijk schreef:Van jou mag dat, van mij ook.
Maar van de wetgevende en ook de rechterlijke macht? Probeer het eens...
Blijkbaar is het bij testament vastgelegd en is op dit punt ook onderzoek gedaan. Ik ben zelf ook bekend met 'selectie aan de poort', tot op heden geen probleem.
Wat is er overigens mis met mijn taalgebruik,?
J.C. Philpot pakte het juiste element er al uit op.
Sla het nieuws er maar op na.
Immigratie en woningenzoekenden in het bijzonder, ze laten geen kans liggen.
Tot en met kraken aan toe.
Verder heb je helemaal gelijk. De woningnood neemt in sommige regio's exorbitante vormen aan, dat mensen zich tot allerlei noodgrepen gedwongen voelen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door HersteldHervormd »

Andere bewoordingen gebruiken is toch geen probleem? Bijvoorbeeld: dan krijg je al snel gezeur/problemen?

Maar ik snap je vurigheid wel, alleen dan blijft het nog steeds niet zo netjes, vind ik.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tijdelijk woonruimte beschikbaar Leerdam

Bericht door Tiberius »

Het woord dat inmiddels met ##### is gemaskeerd, is hier inderdaad niet toegestaan.
Plaats reactie