Nieuw hier

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Nieuw hier

Bericht door Marck »

Hallo
ik ben nieuw hier. Ik ben lid van de NGK maar sinds enige tijd erg aangesproken door reformatorische theologie en geloofsbeleving. Via FB al wat in Engelstalige groepen actief, maar een forum als dit lijkt me handiger en diepergaand. Omdat ik in eigen kerkverband niet direct gelijkgestemden vindt is het nodig om wat te communiceren met anderen over de zaken waar mijn hart vol van is.
Ondertussen heb ik al een klein bibliotheekje opgebouwd maar moet mijn weg nog verder vinden. Vanuit de Ger Gem ben ik erg aangesproken door de boeken van ds. C.G. Vreugdenhil. Recentelijk nog door het boek Alles uit Hem over de heilsorde.
Graag kom ik in contact met anderen die mij enigszins op weg kunnen helpen en probeer ik lering te trekken uit de discussies hier.

met vriendelijke groet, Ronaldus
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nieuw hier

Bericht door Mara »

Welkom op het forum Ronaldus.
Ik ben een CGKse. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nieuw hier

Bericht door J.C. Philpot »

Welkom Ronaldus!

Als je de twistgesprekken op dit forum een beetje weet te vermijden en negeren, kun je inderdaad een leerzame en goede ervaring op dit forum opdoen.

Gods zegen toegewenst!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Dank voor je reactie Mara! :)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Ik zal hier rekening mee houden Philbot :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuw hier

Bericht door helma »

Welkom! Mooi om te lezen. Ik hoop dat je een goede tijd mag hebben op het forum.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Dank je Helma!
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Nieuw hier

Bericht door Boertje »

Welkom :yahoo
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Nieuw hier

Bericht door Orchidee »

@Ronaldus: welkom hier
Ik heb geen label maar ben al even lid in een hhg
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Boertje schreef:Welkom :yahoo
Dank je!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Orchidee schreef:@Ronaldus: welkom hier Afbeelding
Ik heb geen label maar ben al even lid in een hhgAfbeelding
Haha, een labeltje hoeft voor mij ook niet hoor. Maar beetje achtergrond natuurlijk wel handig.
Dat hoor je niet vaak hier, de HHG. Maar ik kom dan ook uit het zuiden :-)
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Nieuw hier

Bericht door Zeeuw »

Ronaldus schreef:Hallo
ik ben nieuw hier. Ik ben lid van de NGK maar sinds enige tijd erg aangesproken door reformatorische theologie en geloofsbeleving. Via FB al wat in Engelstalige groepen actief, maar een forum als dit lijkt me handiger en diepergaand. Omdat ik in eigen kerkverband niet direct gelijkgestemden vindt is het nodig om wat te communiceren met anderen over de zaken waar mijn hart vol van is.
Ondertussen heb ik al een klein bibliotheekje opgebouwd maar moet mijn weg nog verder vinden. Vanuit de Ger Gem ben ik erg aangesproken door de boeken van ds. C.G. Vreugdenhil. Recentelijk nog door het boek Alles uit Hem over de heilsorde.
Graag kom ik in contact met anderen die mij enigszins op weg kunnen helpen en probeer ik lering te trekken uit de discussies hier.

met vriendelijke groet, Ronaldus
Welkom. Ik ook HHG. Hoor je in ons zuid westen vrij regelmatig :D
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Nieuw hier

Bericht door Valcke »

Welkom Ronaldus,
Door 2 letters in je naam te verwisselen, krijg je de naam van een statenvertaler.
Niet zo belangrijk verder, maar toch mooi,
En je eerste vragen bevallen mij wel.
Konden we als forumleden maar altijd zo eensgezind zijn op dit forum als in dit welkom.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Zeeuw schreef:
Ronaldus schreef:Hallo
ik ben nieuw hier. Ik ben lid van de NGK maar sinds enige tijd erg aangesproken door reformatorische theologie en geloofsbeleving. Via FB al wat in Engelstalige groepen actief, maar een forum als dit lijkt me handiger en diepergaand. Omdat ik in eigen kerkverband niet direct gelijkgestemden vindt is het nodig om wat te communiceren met anderen over de zaken waar mijn hart vol van is.
Ondertussen heb ik al een klein bibliotheekje opgebouwd maar moet mijn weg nog verder vinden. Vanuit de Ger Gem ben ik erg aangesproken door de boeken van ds. C.G. Vreugdenhil. Recentelijk nog door het boek Alles uit Hem over de heilsorde.
Graag kom ik in contact met anderen die mij enigszins op weg kunnen helpen en probeer ik lering te trekken uit de discussies hier.

met vriendelijke groet, Ronaldus
Welkom. Ik ook HHG. Hoor je in ons zuid westen vrij regelmatig :D
Daar wel inderdaad! Ik zit meer Zuidoost Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Valcke schreef:Welkom Ronaldus,
Door 2 letters in je naam te verwisselen, krijg je de naam van een statenvertaler.
Niet zo belangrijk verder, maar toch mooi,
En je eerste vragen bevallen mij wel.
Konden we als forumleden maar altijd zo eensgezind zijn op dit forum als in dit welkom.
Wel mooi inderdaad. Moet zelf nog beetje wennen aan de SV. HSV gaat iets makkelijker. Maar wat zijn de Kanttekeningen pareltjes voor deze nieuweling!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Plaats reactie