Wie?

Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Wie?

Bericht door Geduld »

Gebeurd in 'linkse' kerken ook hoor. Dominees achterna reizen. Toen een bepaalde dominee hier in Kampen in
Noord stond, ben ik daar ook heen geweest, al hoor ik bij Zuid.

Ik denk dat het een combinatie is van charisma en inhoud. Aan charisma alleen kun je het niet hangen.
en we hebben nu regelmatig een preek van iemand die je bepaald niet charismatisch kunt noemen,
maar er komen wel mensen op af.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wie?

Bericht door Mara »

Geduld schreef:Gebeurd in 'linkse' kerken ook hoor. Dominees achterna reizen. Toen een bepaalde dominee hier in Kampen in
Noord stond, ben ik daar ook heen geweest, al hoor ik bij Zuid.

Ik denk dat het een combinatie is van charisma en inhoud. Aan charisma alleen kun je het niet hangen.
en we hebben nu regelmatig een preek van iemand die je bepaald niet charismatisch kunt noemen,
maar er komen wel mensen op af.
Met reizen bedoel ik niet van wijkgemeente wisselen (al dan niet tijdelijk) maar echt honderd(en) kilometers ervoor rijden!
De krant naspeuren met preekbeurten en aankruisen wanneer en waar dominee preekt en meerdere avonden per week gaan luisteren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wie?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marieke schreef:
henriët schreef:Bij het lezen van je postings Simon dacht ik gisteravond, als je vrouw niet wil, kun je dan niet beter samen met haar naar iets gezamenlijks zoeken? Dat je samen een bijbelstudie doet of samen een preek beluisterd via internet. De Heere bracht jullie samen en dan mag / heb je toch ook geestelijk verplichtingen richting elkaar. Als jij dan met een andere vrouw naar de kerk zou gaan, ( je geeft in je openingsposting aan dat m/ v niet uitmaakt) zou ik niet aanraden. Maar goed, dit ter overweging.


Wat betreft diensten binnen de pkn die doordeweeks niet zo veel gehouden worden..
Zou dát ook niet t maken kunnen hebben dat er veel meer gedaan wordt aan Bijbelstudiegroepen/ verenigingen, en dat de ds over het algemeen zelf alle catechisaties doet?!
Voor wat betreft je eerste opmerking over het niet aanraden: Ben ik het mee eens. Ik zou me er niet echt prettig bij voelen.
Voor wat betreft je tweede opmerking: het zou kunnen, maar zouden PKN-gemeenten echt veel meer verenigingen/clubs/bijbelstudiegroepen hebben dan een HHK of GG?
Voor wat betreft mijn huidige gemeente, ik heb praktisch iedere avond wel de gelegenheid om naar een vereniging of bijbelstudiegroep e.d. te gaan, daarnaast zijn er ook nog wel weekdiensten.
Dat is bij mij ook zo. Dus mij kan je niet als gezelschapsmaatje boeken, Herman.
Overigens hebben wij Bijbellezingen, geen officiele eredienst, maar het lijkt er wel op. Maar die komen ook niet in de krant. Wel in de kerkbode, maar die is alleen maar beschikbaar voor een deel van de Alblasserwaard en de Vijfherenlanden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wie?

Bericht door JolandaOudshoorn »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
helma schreef:Dus als jij doordeweeks behoefte heb aan een kerkdienst en je vrouw niet; dan moet je maar thuis blijven?
Beetje vreemd wel.....
Als je PKN bent en je wilt doordeweeks naar de HHK, is dat niét vreemd dan?
Als je verontrust bent over de gang van zaken in eigen gemeente niet dacht ik.
Maar ook niet als je niet verontrust bent over de gang van zaken in eigen gemeente.
Als je tijd en gelegenheid hebt om doordeweeks naar andere samenkomsten te gaan, is dat goed, of het nu van je eigen kerkverband is of niet. Er zijn tenslotte genoeg Gergemmers die ook eens naar een andere samenkomst gaan, buiten hun kerkverband, en die zijn ook niet perse verontrust over de gang van zaken in hun eigen gemeente.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie?

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
helma schreef:Dus als jij doordeweeks behoefte heb aan een kerkdienst en je vrouw niet; dan moet je maar thuis blijven?
Beetje vreemd wel.....
Als je PKN bent en je wilt doordeweeks naar de HHK, is dat niét vreemd dan?
Als je verontrust bent over de gang van zaken in eigen gemeente niet dacht ik.
Maar ook niet als je niet verontrust bent over de gang van zaken in eigen gemeente.
Als je tijd en gelegenheid hebt om doordeweeks naar andere samenkomsten te gaan, is dat goed, of het nu van je eigen kerkverband is of niet. Er zijn tenslotte genoeg Gergemmers die ook eens naar een andere samenkomst gaan, buiten hun kerkverband, en die zijn ook niet perse verontrust over de gang van zaken in hun eigen gemeente.
Precies, als er eens bij ons geen weekdienst is, en wel in de OGG de (V)OGG of GGiN en soms de HHK, dan gaan we daar luisteren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wie?

Bericht door Mara »

Ik denk dat Herman inmiddels spijt heeft van zijn vraag :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wie?

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Er zijn tenslotte genoeg Gergemmers die ook eens naar een andere samenkomst gaan, buiten hun kerkverband, en die zijn ook niet perse verontrust over de gang van zaken in hun eigen gemeente.
Precies; ik doe dat ook regelmatig.
Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Re: Wie?

Bericht door Herman60 »

Mara schreef:Ik denk dat Herman inmiddels spijt heeft van zijn vraag :fi

Ach Mara,
Ik wist ook niet dat er op een normale vraag zoveel muggenzifterij af kwam, sommigen uitgezonderd.
Deze jongen gaat vanavond gewoon naar de kerk, verder geen probleem van maken hoor.

Wat mij betreft: over en sluiten met mijn vraag: Wie?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wie?

Bericht door eilander »

Herman60 schreef:Wat mij betreft: over en sluiten met mijn vraag: Wie?
:garde
Gesloten