Hoe werkt dit forum?

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Anselmus »

crossmountain schreef:Ik kom via google op refoforum en krijg ineens de melding dat de site niet veilig is:

In de URL staat nu ineens Rijssen ervoor? https://rijssen.refoforum.nl/forum

Is @DIA toch stiekem undercover moderator?

En ik krijg de melding:

Je verbinding is niet privé
Kwaadwillende gebruikers proberen mogelijk uw gegevens te stelen van rijssen.refoforum.nl (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards).
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID
Deze server kan niet bewijzen dat deze rijssen.refoforum.nl is. Het beveiligingscertificaat is afkomstig van 100jaarvrijheidvanonderwijs.nl. Dit kan het gevolg zijn van een onjuiste configuratie of een aanvaller die de verbinding onderschept.

Doorgaan naar rijssen.refoforum.nl (onveilig)
Dit kreeg ik gisteren ook na een zoekopdracht binnen refoforum (of iets wat erop leek).
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Hollander »

Weet iemand of het mogelijk is dat je een gelezen PB weer op ongelezen zet en bovenin de notificatie met het rode vakje weer terug kan zien?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Hollander schreef:Weet iemand of het mogelijk is dat je een gelezen PB weer op ongelezen zet en bovenin de notificatie met het rode vakje weer terug kan zien?
Volgens mij kan dat niet. Maar misschien heeft iemand een andere ervaring met phpBB.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Hollander schreef:Weet iemand of het mogelijk is dat je een gelezen PB weer op ongelezen zet en bovenin de notificatie met het rode vakje weer terug kan zien?
Volgens mij kan dat niet. Maar misschien heeft iemand een andere ervaring met phpBB.
Nee. Dat kan niet. Wel jammer. Want soms vergeet ik dan te reageren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Anselmus schreef: Doorgaan naar rijssen.refoforum.nl (onveilig)Dit kreeg ik gisteren ook na een zoekopdracht binnen refoforum (of iets wat erop leek).
Dit niet bestaande forum is hier ergens verzonnen en ingebracht uit wrevel, ik denk dat ik de situatie nog wel ongeveer weet, maar alles herhalen zou me wellicht weer in de ellende brengen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Valcke »

Een vraag aan Tiberius of iemand anders uit het moderatorteam:

Bij inloggen op refoforum vanaf mijn PC kreeg ik vandaag en gisteren de melding dat het maximum aantal inlogpogingen bereikt was. Daarom moest ik een extra vraag beantwoorden, één keer een vraag over Psalm 108 en één keer over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus.

Twee vragen hierover:

1. Ik krijg deze vraag nu op twee achtereenvolgende dagen ondanks het feit dat ik gewoon mijzelf de eerste keer aanmeld. Ik heb dus niet meerdere inlogpogingen gedaan (misschien één keer een fout gemaakt, maar beslist niet meer). Hoe kan dit? Het is vreemd, want eerder kreeg ik zulke meldingen niet.

2. De extra vraag over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus luidt ongeveer zo: 'Wie ging er met Paulus mee op de eerste zendingsreis?' Ik bedacht meteen dat het antwoord zowel Barnabas als Markus kan zijn. Barnabas werd fout gerekend, want ik kreeg daarna een tweede vraag. Terwijl Barnabas wel een correct antwoord is, evenals Johannes en Markus. Maar misschien is de vraag niet zo eenduidig, en moet deze vervangen worden door een andere.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mara »

Valcke schreef: Bij inloggen op refoforum vanaf mijn PC kreeg ik vandaag en gisteren de melding dat het maximum aantal inlogpogingen bereikt was. Daarom moest ik een extra vraag beantwoorden, één keer een vraag over Psalm 108 en één keer over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus.
Ja dat had ik ook vanochtend.
We hebben ooit eens vragen moeten bedenken voor Tiberius. Had toen met hackers te maken vanuit het oostblok.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Valcke »

Mara schreef:
Valcke schreef: Bij inloggen op refoforum vanaf mijn PC kreeg ik vandaag en gisteren de melding dat het maximum aantal inlogpogingen bereikt was. Daarom moest ik een extra vraag beantwoorden, één keer een vraag over Psalm 108 en één keer over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus.
Ja dat had ik ook vanochtend.
We hebben ooit eens vragen moeten bedenken voor Tiberius. Had toen met hackers te maken vanuit het oostblok.
Die vraag was dus niet zo handig gekozen.... want het antwoord is niet eenduidig.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Valcke schreef:Een vraag aan Tiberius of iemand anders uit het moderatorteam:

Bij inloggen op refoforum vanaf mijn PC kreeg ik vandaag en gisteren de melding dat het maximum aantal inlogpogingen bereikt was. Daarom moest ik een extra vraag beantwoorden, één keer een vraag over Psalm 108 en één keer over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus.

Twee vragen hierover:

1. Ik krijg deze vraag nu op twee achtereenvolgende dagen ondanks het feit dat ik gewoon mijzelf de eerste keer aanmeld. Ik heb dus niet meerdere inlogpogingen gedaan (misschien één keer een fout gemaakt, maar beslist niet meer). Hoe kan dit? Het is vreemd, want eerder kreeg ik zulke meldingen niet.
Mogelijk heeft iemand geprobeerd onder jouw naam in te loggen. Je mag drie keer een verkeerd wachtwoord intoetsen en dan krijg je de vraag.
Valcke schreef:2. De extra vraag over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus luidt ongeveer zo: 'Wie ging er met Paulus mee op de eerste zendingsreis?' Ik bedacht meteen dat het antwoord zowel Barnabas als Markus kan zijn. Barnabas werd fout gerekend, want ik kreeg daarna een tweede vraag. Terwijl Barnabas wel een correct antwoord is, evenals Johannes en Markus. Maar misschien is de vraag niet zo eenduidig, en moet deze vervangen worden door een andere.
Die vragen zijn ooit door Memento ingevoerd; ik zal eens kijken waar we die kunnen wijzigen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Valcke »

Tiberius schreef:
Valcke schreef:Een vraag aan Tiberius of iemand anders uit het moderatorteam:

Bij inloggen op refoforum vanaf mijn PC kreeg ik vandaag en gisteren de melding dat het maximum aantal inlogpogingen bereikt was. Daarom moest ik een extra vraag beantwoorden, één keer een vraag over Psalm 108 en één keer over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus.

Twee vragen hierover:

1. Ik krijg deze vraag nu op twee achtereenvolgende dagen ondanks het feit dat ik gewoon mijzelf de eerste keer aanmeld. Ik heb dus niet meerdere inlogpogingen gedaan (misschien één keer een fout gemaakt, maar beslist niet meer). Hoe kan dit? Het is vreemd, want eerder kreeg ik zulke meldingen niet.
Mogelijk heeft iemand geprobeerd onder jouw naam in te loggen. Je mag drie keer een verkeerd wachtwoord intoetsen en dan krijg je de vraag.
Valcke schreef:2. De extra vraag over de eerste zendingsreis van de apostel Paulus luidt ongeveer zo: 'Wie ging er met Paulus mee op de eerste zendingsreis?' Ik bedacht meteen dat het antwoord zowel Barnabas als Markus kan zijn. Barnabas werd fout gerekend, want ik kreeg daarna een tweede vraag. Terwijl Barnabas wel een correct antwoord is, evenals Johannes en Markus. Maar misschien is de vraag niet zo eenduidig, en moet deze vervangen worden door een andere.
Die vragen zijn ooit door Memento ingevoerd; ik zal eens kijken waar we die kunnen wijzigen.
Dank je wel.

Wat betreft punt 1: Wel opmerkelijk dat Mara vanmorgen hetzelfde had. Dat zou duiden op ófwel een grotere hackpoging ófwel dat er toch iets niet goed staat. Ik zal erop letten of het komende tijd wél goed gaat.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mara »

Tiberius schreef: Mogelijk heeft iemand geprobeerd onder jouw naam in te loggen. Je mag drie keer een verkeerd wachtwoord intoetsen en dan krijg je de vraag.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Valcke schreef:Wel opmerkelijk dat Mara vanmorgen hetzelfde had
Ik had het een paar maanden geleden ook, maar heb er toen geen melding van gemaakt.
Misschien toch wel nuttig om dat wel te doen, bedenk ik nu.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Altijd melden inderdaad; of we er wat aan kunnen doen, is een tweede, maar als we niets weten, doen we er sowieso niets aan.

Wachtwoord wijzigen gaat als volgt:
- Klik rechtsboven op het pijltje naast je naam en kies uit het menu Gebruikerspaneel
- Klik vervolgens op het tabblad Profiel
- Kies daarna Wijzig account instellingen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Ik heb hetzelfde probleem als @Valcke. Gisteren twee keer en vandaag al minstens 4 keer.

Het gekke is dat bij mij de naam Barnabas wel goed wordt gerekend. En verder krijg ik geregeld de vraag welke boekrol de moorman las.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Valcke »

Jantje schreef:Ik heb hetzelfde probleem als @Valcke. Gisteren twee keer en vandaag al minstens 4 keer.

Het gekke is dat bij mij de naam Barnabas wel goed wordt gerekend. En verder krijg ik geregeld de vraag welke boekrol de moorman las.
Ik kreeg de laatste vraag nu ook. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand nu net mijn account geprobeerd heeft. Het is té toevallig dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

Maar misschien verwachten ze bij de eerste vraag van jou Barnabas, maar van mij Johannes (Markus). Memento was/is bepaald niet gek.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Onderin het scherm staat met kleine letters 'Verwijder alle forumcookies'. Probeer dat eens, dan zal ik ze hier op de server ook verwijderen.
Plaats reactie