Vraag aan moderators

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Piet Puk »

Willem87 schreef:Weet u, als je het ergens oprecht niet mee eens bent.
Krijg je ineens een knip. Zo kan je toch geen moderator zijn.
Als men bijv. predikanten met elkaar gaat vergelijken.. Lijkt me zoiezo geen goede zaak.
En wat is nu precies je vraag?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vraag aan moderators

Bericht door J.C. Philpot »

Willem87 schreef:Weet u, als je het ergens oprecht niet mee eens bent.
Krijg je ineens een knip. Zo kan je toch geen moderator zijn.
Als men bijv. predikanten met elkaar gaat vergelijken.. Lijkt me zoiezo geen goede zaak.
Als je je mening op een nette en respectvolle manier verwoord, wordt er niet zo snel genipt. Het zou dus ook aan de verwoording kunnen liggen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Forummer »

Zou het geen goed idee zijn dat de moderators bij elke knip de reden opgeven? Dan leren we er nog allemaal van ook.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Ararat »

Forummer schreef:Zou het geen goed idee zijn dat de moderators bij elke knip de reden opgeven? Dan leren we er nog allemaal van ook.
Dat vind ik een goed verzoek! Niet dat de moderators zich moeten verantwoorden, maar een paar woorden uitleg zou soms helpend zijn. Werkt mogelijk preventief.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Forummer »

Ararat schreef:
Forummer schreef:Zou het geen goed idee zijn dat de moderators bij elke knip de reden opgeven? Dan leren we er nog allemaal van ook.
Dat vind ik een goed verzoek! Niet dat de moderators zich moeten verantwoorden, maar een paar woorden uitleg zou soms helpend zijn. Werkt mogelijk preventief.
Precies dat ja.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Ad Anker »

Daar heeft Forummer helemaal gelijk in. Dat heb ik dit keer verzuimd, dus mijn fout. Het ging overduidelijk om niet respectvol spreken over ambtsdragers.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag aan moderators

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:Daar heeft Forummer helemaal gelijk in. Dat heb ik dit keer verzuimd, dus mijn fout. Het ging overduidelijk om niet respectvol spreken over ambtsdragers.
Toch geeft dat niet altijd duidelijkheid. Als ik ban ontvang staat er een reden bij. Nu had ik bv een preek van Henk Binnendijk 'puur remonstrants' genoemd. Dat was het ook, maar dan kreeg ik als beschuldiging "belediging van Gods knechten'. Dan komt er wel een en ander openbaar hoe we erover denken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Daar heeft Forummer helemaal gelijk in. Dat heb ik dit keer verzuimd, dus mijn fout. Het ging overduidelijk om niet respectvol spreken over ambtsdragers.
Toch geeft dat niet altijd duidelijkheid. Als ik ban ontvang staat er een reden bij. Nu had ik bv een preek van Henk Binnendijk 'puur remonstrants' genoemd. Dat was het ook, maar dan kreeg ik als beschuldiging "belediging van Gods knechten'. Dan komt er wel een en ander openbaar hoe we erover denken.
Bedoel je nu niet 'hoe ik erover denk?'
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag aan moderators

Bericht door DDD »

@DIA:
Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.

@Zeeuw:
Nee, hij bedoelt natuurlijk hoe de moderatoren er over denken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vraag aan moderators

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Daar heeft Forummer helemaal gelijk in. Dat heb ik dit keer verzuimd, dus mijn fout. Het ging overduidelijk om niet respectvol spreken over ambtsdragers.
Toch geeft dat niet altijd duidelijkheid. Als ik ban ontvang staat er een reden bij. Nu had ik bv een preek van Henk Binnendijk 'puur remonstrants' genoemd. Dat was het ook, maar dan kreeg ik als beschuldiging "belediging van Gods knechten'. Dan komt er wel een en ander openbaar hoe we erover denken.
Het zeggen dat een preek remonstrants is, is geen belediging van Gods knechten. Net zomin als ik iemans beledig als ik zeg dat iemands eidtijdvisie puur pre-chiliastisch is. Of iemands doopvisie puur baptistisch.

Dat kan waar zijn, of niet waar. Maar beledigen is het niet.

Dus misschien had je er nog wat anders bijgezegd?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:@DIA:
Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.

@Zeeuw:
Nee, hij bedoelt natuurlijk hoe de moderatoren er over denken.
Dan is het woord 'we' verkeerd gekozen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Tiberius »

Dat kan inderdaad niet: Dia is geen moderator.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag aan moderators

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.
Wat dat betreft zou het geen verkeerd idee zijn om moderators democratisch te verkiezen en elke 3 jaar een nieuwe verkiezing te organiseren, waarbij de zittende moderators dan herkozen kunnen worden.

Zoiets zou via een poll op het forum of op internet te realiseren moeten zijn.

Het moderatieteam kan zelf dubbeltallen samenstellen, net zoals dat ook op kerkelijke vergaderingen gebeurt. Wat mij betreft worden dezelfde regels gehanteerd als in de kerkorde.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Forummer »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.
Wat dat betreft zou het geen verkeerd idee zijn om moderators democratisch te verkiezen en elke 3 jaar een nieuwe verkiezing te organiseren, waarbij de zittende moderators dan herkozen kunnen worden.

Zoiets zou via een poll op het forum of op internet te realiseren moeten zijn.

Het moderatieteam kan zelf dubbeltallen samenstellen, net zoals dat ook op kerkelijke vergaderingen gebeurt. Wat mij betreft worden dezelfde regels gehanteerd als in de kerkorde.
Welnee, daar wordt het allemaal veel te gewichtig van. Het is maar een forum hoor.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.
Wat dat betreft zou het geen verkeerd idee zijn om moderators democratisch te verkiezen en elke 3 jaar een nieuwe verkiezing te organiseren, waarbij de zittende moderators dan herkozen kunnen worden.

Zoiets zou via een poll op het forum of op internet te realiseren moeten zijn.

Het moderatieteam kan zelf dubbeltallen samenstellen, net zoals dat ook op kerkelijke vergaderingen gebeurt. Wat mij betreft worden dezelfde regels gehanteerd als in de kerkorde.
Wellicht dat jij er dan een site voor kan maken, zodat de hele wereld het goed kan volgen? Iets van RFmodinfo.nieuwsgierig.nl?
Gesloten