Vraag aan moderators

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:Ik ben ook nooit gevraagd. Men schat mij naar aanleiding van mijn profielfoto (en vastgeroeste standpunten) waarschijnlijk ouder in als 65, en dan word je niet zo snel meer op tweetal gezet.
Ik snap dat je jezelf in de schaduw zet zodat je niet gevraagd wordt ;-)
Aan je standpunten kan het niet liggen. Die zijn vast, maar zeker niet geroest. Dan zouden ze je aandacht niet meer hebben en daarvan lijkt me geen sprake.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraag aan moderators

Bericht door CvdW »

Mannetje schreef:Beter om verlegen dan mee verlegen, zeggen ze weleens :OO3
Dat is een goeie, als ze mij vragen vraag ik eerst 3 weken bedenktijd en vervolgens bedank ik.
Ik probeer de structuur vast te houden die anderen hanteren.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Piet Puk »

Ik ben ook nooit gevraagd en begrijp dit volkomen.
Overigens acht ik Philpot en Zeeuw beiden zeer geschikt voor deze functie. Dus deze beveel ik wel aan bij een toekomstige vacature.

Ik besef echter wel dat posten zonder moderator-rol heel anders zal zijn dan met moderator-rol, waardoor genoemde forummers dan opeens tegen zouden kunnen vallen als moderator. Maar ik verwacht van niet
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Maanenschijn »

Ik denk dat de rol veel tijd en tact vergt. Dat zal niet iedereen in voldoende mate hebben. Al komen beide in de kwaliteit en kwantiteit van de bijdragen wel aan de orde.

En voor de statistieken en liefhebbers van het moderator-beroepingswerk: ik heb nooit hoeven bedanken :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Erik1960 »

Maanenschijn schreef:En voor de statistieken en liefhebbers van het moderator-beroepingswerk: ik heb nooit hoeven bedanken :).
Misschien kunnen we een lotgenoten-forum opzetten waar we iedereen moderator maken :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Mannetje »

Moderator = moddereter. Wees gewaarschuwd.
-
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Posthoorn »

Het grappige is dat ik schreef: ik ben ooit gevraagd. Niet nooit. Maar huisman en lezen... :nonnon
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag aan moderators

Bericht door HersteldHervormd »

Posthoorn schreef:Het grappige is dat ik schreef: ik ben ooit gevraagd. Niet nooit. Maar huisman en lezen... :nonnon
Inderdaad, en om vervolgens vaak ook niet meer te reageren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag aan moderators

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:Ik denk dat de rol veel tijd en tact vergt. Dat zal niet iedereen in voldoende mate hebben. Al komen beide in de kwaliteit en kwantiteit van de bijdragen wel aan de orde.

En voor de statistieken en liefhebbers van het moderator-beroepingswerk: ik heb nooit hoeven bedanken :).
Ik was jou ook vergeten, ik vind jou ook erg geschikt.

Mijn lijstje is dus: Philpot, Zeeuw, DDD en Maanenschijn.
Op één na allemaal HHK'ers, dat dan weer wel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag aan moderators

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
Posthoorn schreef:Het grappige is dat ik schreef: ik ben ooit gevraagd. Niet nooit. Maar huisman en lezen... :nonnon
Inderdaad, en om vervolgens vaak ook niet meer te reageren.
Niet roddelen broeder en zuster. :) Ik las ooit maar reageerde op cryptobaptist.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag aan moderators

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Posthoorn schreef:Het grappige is dat ik schreef: ik ben ooit gevraagd. Niet nooit. Maar huisman en lezen... :nonnon
Inderdaad, en om vervolgens vaak ook niet meer te reageren.
Niet roddelen broeder en zuster. :) Ik las ooit maar reageerde op cryptobaptist.
Hé, je kan het wel :) :humhihi
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Willem87
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 nov 2020, 00:15

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Willem87 »

HersteldHervormd schreef:
Willem87 schreef:Weet u, als je het ergens oprecht niet mee eens bent.
Krijg je ineens een knip. Zo kan je toch geen moderator zijn.
Als men bijv. predikanten met elkaar gaat vergelijken.. Lijkt me zoiezo geen goede zaak.
Willem, ik heb echt al 400x gezegd dat ik ze niet vergelijk, maar dat het een opsomming is. Je blijft een beetje hangen in je eigen opvatting.
Hm, 2 a 3 maal.
Zeg maar gewoon Willem.
Willem87
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 nov 2020, 00:15

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Willem87 »

J.C. Philpot schreef:
Willem87 schreef:Weet u, als je het ergens oprecht niet mee eens bent.
Krijg je ineens een knip. Zo kan je toch geen moderator zijn.
Als men bijv. predikanten met elkaar gaat vergelijken.. Lijkt me zoiezo geen goede zaak.
Als je je mening op een nette en respectvolle manier verwoord, wordt er niet zo snel genipt. Het zou dus ook aan de verwoording kunnen liggen.
Nou lees dan op het gemakje de bovenstaande bewoording.
Als u dat niet netjes vind. Dan zou ik zeggen onderzoekt uzelven.
Zeg maar gewoon Willem.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:Ja technisch kan dat wel, maar daar beginnen we niet aan: veel te veel werk.
Ik ben ook nooit gevraagd, wat maar goed is ook...

1. veel te veel werk
2. dan moet ik nog politiek spelen ook nog
3. ben druk genoeg in de kerkeraad en met werk...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag aan moderators

Bericht door -DIA- »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.
Wat dat betreft zou het geen verkeerd idee zijn om moderators democratisch te verkiezen en elke 3 jaar een nieuwe verkiezing te organiseren, waarbij de zittende moderators dan herkozen kunnen worden.

Zoiets zou via een poll op het forum of op internet te realiseren moeten zijn.

Het moderatieteam kan zelf dubbeltallen samenstellen, net zoals dat ook op kerkelijke vergaderingen gebeurt. Wat mij betreft worden dezelfde regels gehanteerd als in de kerkorde.
Nee, het was anders. Ik heb contact opgenomen met EMG, alleen zij gingen hier niet over. Wel is het zo dat we altijd rechte wegen moeten gaan, en we mogen, wat de consequenties ook mogen zijn, nooit recht praten wat krom is. En eerlijk, we onderwerpen ons aan het gezag dat over ons gesteld is. Laat dat niet misverstaan worden, want soms komt het gevoel wel eens boven dat we een rebel of een revolutionair zouden zijn. Neen! Maar we hebben wel pal te staan voor de erve der vaderen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gesloten