Vraag aan moderators

DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag aan moderators

Bericht door DDD »

Een aristocratisch-democratisch model. Interessant. Een forum is natuurlijk een privé-initiatief. Het staat ieder vrij om er wel of geen gebruik van te maken. Desondanks ontstaat daardoor een gemeenschap waarin over en weer verwachtingen worden gewekt, die deels afdwingbaar zijn als overeenkomst, en deels in te perken zijn door algemene voorwaarden en door het recht van de eigenaar.

Ik kan mij wel voorstellen dat zo'n kerkordelijk model goed past bij de aard van een forum, zij het dat je altijd leden hebt waarvan anderen vinden dat zij tot de rand behoren. Maar dat geldt in kerken ook.

@forummer: Ik zou er zeker ook een punt van maken als ik met de ban of afsnijding werd getroffen hoor. Zo gewichtig vind ik het wel.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vraag aan moderators

Bericht door J.C. Philpot »

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 22 apr 2022, 09:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag aan moderators

Bericht door HersteldHervormd »

Willem87 schreef:Weet u, als je het ergens oprecht niet mee eens bent.
Krijg je ineens een knip. Zo kan je toch geen moderator zijn.
Als men bijv. predikanten met elkaar gaat vergelijken.. Lijkt me zoiezo geen goede zaak.
Willem, ik heb echt al 400x gezegd dat ik ze niet vergelijk, maar dat het een opsomming is. Je blijft een beetje hangen in je eigen opvatting.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.
Wat dat betreft zou het geen verkeerd idee zijn om moderators democratisch te verkiezen en elke 3 jaar een nieuwe verkiezing te organiseren, waarbij de zittende moderators dan herkozen kunnen worden.

Zoiets zou via een poll op het forum of op internet te realiseren moeten zijn.

Het moderatieteam kan zelf dubbeltallen samenstellen, net zoals dat ook op kerkelijke vergaderingen gebeurt. Wat mij betreft worden dezelfde regels gehanteerd als in de kerkorde.
De kerkorde zoals 'Houten' inmiddels hanteert dan toch zeker, anders zitten ze (we) er de rest van hun leven aan vast... :D
Nee hoor, we mogen al lang blij zijn dát er moderators zijn, en dat ze hun werk zo goed mogelijk doen. Ik ben tevreden.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het troost je misschien dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om bij EMG bezwaar te maken tegen voor mij onbegrijpelijk gemotiveerde beslissingen. De beginselen van behoorlijk bestuur zoals het motiveringsbeginsel en het zich houden aan de eigen reglementen kunnen wellicht nog wat nadere aandacht krijgen. Net als in sommige kerkelijke vergaderingen trouwens.
Wat dat betreft zou het geen verkeerd idee zijn om moderators democratisch te verkiezen en elke 3 jaar een nieuwe verkiezing te organiseren, waarbij de zittende moderators dan herkozen kunnen worden.

Zoiets zou via een poll op het forum of op internet te realiseren moeten zijn.

Het moderatieteam kan zelf dubbeltallen samenstellen, net zoals dat ook op kerkelijke vergaderingen gebeurt. Wat mij betreft worden dezelfde regels gehanteerd als in de kerkorde.
Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag aan moderators

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
Los van het antwoord op de vraag of ik dat zou willen: ik ben anders nog nooit gevraagd...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag aan moderators

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
Los van het antwoord op de vraag of ik dat zou willen: ik ben anders nog nooit gevraagd...
Haha ach jongen toch.
(Dit is zo’n moment dat ik inwendig moet lachen)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
Los van het antwoord op de vraag of ik dat zou willen: ik ben anders nog nooit gevraagd...
Er komt hier wat uit de mouw, heb ik het idee.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
Los van het antwoord op de vraag of ik dat zou willen: ik ben anders nog nooit gevraagd...
Ik denk dat er wel enig vermogen tot helikopterview gevraagd wordt :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag aan moderators

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
Los van het antwoord op de vraag of ik dat zou willen: ik ben anders nog nooit gevraagd...
Er komt hier wat uit de mouw, heb ik het idee.
:yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Dat heeft weinig zin: de meeste mensen willen geen moderator worden. We hebben al zoveel bedankjes gehad, daarbij verbleekt bij wijze van spreken Sint-Annaland.
Los van het antwoord op de vraag of ik dat zou willen: ik ben anders nog nooit gevraagd...
Je bent ook nog maar een jaar op Refoforum. De kerkorde(waar je zo graag naar wil handelen) schrijft voor om geen nieuwelingen te verkiezen, opdat ze niet 'opgeblazen' worden.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 22 apr 2022, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Posthoorn »

Ik ben ooit gevraagd, maar ja, als cryptobaptist...
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Mannetje »

Als we het dan toch openbaar maken: ik had vrijmoedigheid te bedanken ;)
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Herman »

Ik zit ook gewoon netjes in een tweede termijn. :D
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag aan moderators

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:Ik ben ooit gevraagd, maar ja, als cryptobaptist...

Is vast niet de reden want ik ben als drieverbonden mannetje en sterk voorstander van de kinderdoop ook nooit gevraagd. Of ik ben het vergeten maar dat hoor ik dan wel.

In ieder geval sta ik op het punt om met emeritaat te gaan en neem ik geen beroepen meer in overweging ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten