Nieuwe moderator

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Meester Hermanus veel sterkte en wijsheid met uw nieuwe verantwoordelijkheden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Ander vraagje, maar wie is eigenlijk de oprichter van RF? Is de website nog steeds van hem/haar?
Het forum viel inderdaad eerst onder het pastorale blad Om Sions Wil.
Een jaar of 15/20 geleden wilde men er vanaf vanwege trammelant met een predikant, toen hebben een aantal moderatoren het overgenomen, Memento, Pim en nog iemand, dacht ik.
In 2012 is het forum overgedragen aan EMG, omdat zij er toen iets in zagen in aanvulling op hun eigen digitale producten. Maar daar is niets uit gekomen. Van die overdracht kan je hier op het forum nog (links naar) artikelen over vinden.

Momenteel is het forum feitelijk van de moderators, waarbij iemand van EMG alleen nog het technisch applicatiebeheer doet.
We hebben geprobeerd het forum ook technisch te ontvlechten, maar daarvoor hebben we geen mensen met voldoende tijd en technische kennis. Het forum draait nl. op phpBB onder Linux; dat vereist tamelijk specifieke kennis. Het schijnt dat het - als je die kennis hebt - niet veel tijd kost om het technisch applicatiebeheer te doen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Herman »

Allen bedankt voor de goede wensen.

Wat mij betreft is dit geen erebaantje of promotie die onderworpen is aan felicitaties, maar ik zie dit als een onderlinge afspraak dat we met elkaar mensen aanwijzen die af en toe even de fatsoenlijke omgangsregels centraal stellen. En de hardhorigen en wederspannigen met geduld vermanen (of per omgaande van het forum knikkeren). Dus jullie hebben het zelf in de hand om het mij moeilijk of makkelijk te maken. Ik hoop derhalve oprecht van weinig nut te kunnen zijn, :-) maar ik zal me wel weer vergissen in de menselijke natuur.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vat je taak als moderator niet te licht op, het kan een zware taak zijn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Terri »

Herman schreef:Allen bedankt voor de goede wensen.

Wat mij betreft is dit geen erebaantje of promotie die onderworpen is aan felicitaties, maar ik zie dit als een onderlinge afspraak dat we met elkaar mensen aanwijzen die af en toe even de fatsoenlijke omgangsregels centraal stellen. En de hardhorigen en wederspannigen met geduld vermanen (of per omgaande van het forum knikkeren). Dus jullie hebben het zelf in de hand om het mij moeilijk of makkelijk te maken. Ik hoop derhalve oprecht van weinig nut te kunnen zijn, :-) maar ik zal me wel weer vergissen in de menselijke natuur.
Wow, ik vind dit een mooi stukje, kort, bondig en to the point. Chapeau! :hi
Online
merel
Berichten: 9654
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Nieuwe moderator

Bericht door merel »

Gefeliciteerd Herman en succes!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Van Ewijk »

Herman, gefeliciteerd en bedankt.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Nieuwe moderator

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Ander vraagje, maar wie is eigenlijk de oprichter van RF? Is de website nog steeds van hem/haar?
Het forum viel inderdaad eerst onder het pastorale blad Om Sions Wil.
Een jaar of 15/20 geleden wilde men er vanaf vanwege trammelant met een predikant, toen hebben een aantal moderatoren het overgenomen, Memento, Pim en nog iemand, dacht ik.
In 2012 is het forum overgedragen aan EMG, omdat zij er toen iets in zagen in aanvulling op hun eigen digitale producten. Maar daar is niets uit gekomen. Van die overdracht kan je hier op het forum nog (links naar) artikelen over vinden.

Momenteel is het forum feitelijk van de moderators, waarbij iemand van EMG alleen nog het technisch applicatiebeheer doet.
We hebben geprobeerd het forum ook technisch te ontvlechten, maar daarvoor hebben we geen mensen met voldoende tijd en technische kennis. Het forum draait nl. op phpBB onder Linux; dat vereist tamelijk specifieke kennis. Het schijnt dat het - als je die kennis hebt - niet veel tijd kost om het technisch applicatiebeheer te doen.
Wie betaald eigenlijk de kosten voor de website? Volgens mij zijn er geen donateurs toch?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nieuwe moderator

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Wie betaald eigenlijk de kosten voor de website? Volgens mij zijn er geen donateurs toch?
Als je een RD abonnement hebt, betaal jij mee voor de hosting van het forum.

Waarvoor mijn hartelijke dank :D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Wie betaald eigenlijk de kosten voor de website? Volgens mij zijn er geen donateurs toch?
Als je een RD abonnement hebt, betaal jij mee voor de hosting van het forum.

Waarvoor mijn hartelijke dank :D
Dus ik betaal daar ook aan mee. Graag gedaan, Philpot. :)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:Als je een RD abonnement hebt, betaal jij mee voor de hosting van het forum.
Is er voor niet-RD lezers ook een mogelijkheid het forum financieel te ondersteunen? Of is Pecunia non olet niet van toepassing :)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

Erik1960 schreef:
J.C. Philpot schreef:Als je een RD abonnement hebt, betaal jij mee voor de hosting van het forum.
Is er voor niet-RD lezers ook een mogelijkheid het forum financieel te ondersteunen? Of is Pecunia non olet niet van toepassing :)
Zeker. Ik kan je mijn rekeningnummer geven, dan betaal ik van jouw gift gewoon mijn RD abonnement. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

Maar zonder gekheid: die hostingkosten zijn niet zoveel, dan praat je hooguit over een tientje per jaar.
Terwijl het bij een grotere organisatie als EMG gewoon in de massa op gaat: die hosten zoveel, daar vallen die paar MB's van RF bij in het niet.
Voor je idee: één foto in een beetje stevige resolutie kost al meer MB's dan dat wij in een week bij elkaar kunnen typen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Erik1960 »

Tiberius schreef:Maar zonder gekheid: die hostingkosten zijn niet zoveel, dan praat je hooguit over een tientje per jaar.
Is dat tientje per jaar per forumlid? In dat geval mag je me je rekeningnummer sturen. In het andere geval betaal je die krant maar mooi zelf :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Nieuwe moderator

Bericht door HersteldHervormd »

Bedankt voor de uitleg.

Ik heb ook nog een vraag over hoeveel actieve leden RF heeft. Ik heb daar nooit een idee van. Als je 100 geloof ik het, maar 1000 zou ik ook geloven.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie