De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Mistig »

Van mij mag het per direct worden afgeschaft.
En zeker als ze op maandagmorgen op 00:07 worden geplaatst van een stuk of 15 gemeenten.
Daar heb ik geen prettig gevoel bij.

En verder sluit ik me aan bij @Wim Anker.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Mannetje »

Ik stel een uitruilregeling voor: PB's terug, en geen twee- of meertallen meer op RF ;)
-
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door helma »

Ik vind het ook wel enigszins interessant maar zou het niet perse missen.
Gezonde belangstelling voor het kerkelijke leven is niet verkeerd. Lastig dat het voor sommige mensen een hype is.

En dat het soms niet waar blijkt te zijn, ach...dat is toch ook niet zo vreselijk. De persoon die daar de oorzaak van is wat beter in de gaten houden.

Tip: stel wat strenge regels vast en stel er een speciale beroepenmoderator voor aan. Erebaantje.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maar hoe zien de moderators dat dan voor zich? Stel: een dominee neemt een beroep aan naar de gemeente van bijvoorbeeld @Mistig. Mag @Mistig dan ook niet meer delen dat hij blij is dat zijn gemeente weer een eigen predikant ontvangt? Mag hij dan ook de intrededienst niet meer delen?

Wat is dan nog de meerwaarde van een forum als het verboden wordt om te discussiëren of te berichten over bepaalde onderwerpen die de interesse geniet van een aanzienlijk aantal forummers en/of meelezers? Kan iemand mij dat uitleggen?

De tip van @helma is wel een goeie trouwens.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Tiberius »

Ik kan me niet voorstellen dat Mistigs blijdschap afhankelijk is van het twee- of drietal.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Mistigs blijdschap afhankelijk is van het twee- of drietal.
Even voor de duidelijkheid: gaat het nu om het volledige beroepingwerk of alleen om de kandidaatstelling?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Tiberius »

Lees even de startposting.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Lees even de startposting.
Juist. Ik zou zeggen: laat het onder de huidige regels toe en stel er een speciale moderator voor aan die dit gedeelte voor zijn of haar rekening neemt. Dat idee van @helma is wel een goeie. Tip: zoek daarvoor dan wel iemand bij wie dit onderwerp/deze interesse ook aanwezig is. Ik weet daarvoor wel een geschikte medeforummer (als ik zo vrij mag zijn).
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Erskinees »

Zou kunnen.
Via PHBB is het technisch mogelijk om een moderator alleen aan een specifiek sub-forum toe te wijzen met beperkte rechten. Voor beroepings- en tweetallenwerk kan dan een sub-forum worden aangemaakt.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door pierre27 »

Een idee kan zijn om alleen het uitgebrachte beroep te plaatsen, dus zonder tweetallen en drietallen. Verdere meestal onnodige info weg te laten. Feitelijke info dus.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Tiberius »

pierre27 schreef:Een idee kan zijn om alleen het uitgebrachte beroep te plaatsen, dus zonder tweetallen en drietallen. Verdere meestal onnodige info weg te laten. Feitelijke info dus.
Ja dat is inderdaad het idee.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Tiberius »

Erskinees schreef:Zou kunnen.
Via PHBB is het technisch mogelijk om een moderator alleen aan een specifiek sub-forum toe te wijzen met beperkte rechten. Voor beroepings- en tweetallenwerk kan dan een sub-forum worden aangemaakt.
Sorry, maar die kant gaan we niet op.
Als iemand zich geroepen voelt om zoiets op te zetten, zijn er voldoende mogelijkheden buiten dit forum om.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Lees even de startposting.
Juist. Ik zou zeggen: laat het onder de huidige regels toe en stel er een speciale moderator voor aan die dit gedeelte voor zijn of haar rekening neemt. Dat idee van @helma is wel een goeie. Tip: zoek daarvoor dan wel iemand bij wie dit onderwerp/deze interesse ook aanwezig is. Ik weet daarvoor wel een geschikte medeforummer (als ik zo vrij mag zijn).
Haha lachwekkend! Je zou maar in een behoorlijk christelijk land leven, en dan een minister der beroepingswerk aanstellen :haha
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef:
Nog afgezien van het ongeestelijke gehijg hierachter: deze week was het zelfs zo erg dat het voorgaan in een bepaalde gemeente ná het beroep als een bepaald signaal voor het beroepingswerk werd gezien.
Als hier de situatie wordt bedoeld over het beroep uit Sint-Annaland dan verdient dit wel een correctie.
Er was een informatie wisseling aan de gang over de gemeente van Sint-Annaland. Door mij is toen alleen de opmerking gemaakt dat student Beens aankomende zondag in Sint-Annaland voor gaat. Niet meer en niet minder. Hier is niet over een signaal gesproken, niet eens gesuggereerd!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De waarde van beroepingswerk-tweetallen voor RF

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Lees even de startposting.
Juist. Ik zou zeggen: laat het onder de huidige regels toe en stel er een speciale moderator voor aan die dit gedeelte voor zijn of haar rekening neemt. Dat idee van @helma is wel een goeie. Tip: zoek daarvoor dan wel iemand bij wie dit onderwerp/deze interesse ook aanwezig is. Ik weet daarvoor wel een geschikte medeforummer (als ik zo vrij mag zijn).
Misschien wil jij die moderator wel worden?
Plaats reactie