Suggesties om PB'en mogelijk te houden, of alternatieven

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Suggesties om PB'en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Mannetje »

In de twee topics komt het een en ander langs, maar het gaat daar zo snel dat goede ideeën snel ondersneeuwen.

Dus zet ze hier, dan staan ze overzichtelijk bij elkaar.

@Dodo suggereert een emailadres in je profiel op te nemen.
Iemand, weet niet meer wie, om het aantal te versturen PB's per dag te maximeren
Ik stel voor om pas nadat je een x-aantal berichten hebt geplaatst de pb-functie te mogen gebruiken.

Verder stel ik voor dat er ook een PB-ban komt bij herhalend PB-misbruik
-
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door J.C. Philpot »

Mannetje schreef:Verder stel ik voor dat er ook een PB-ban komt bij herhalend PB-misbruik
Helemaal mee eens. Ik post net in een ander topic:

Ik ben helemaal voor een strikt en duidelijk beleid met consequenties. Maar dan lijkt het mij logisch dat deze personen een waarschuwing kreigen, en daarna een ban.

De discussies zullen daar ook van opknappen, want meestal zullen dat ook de personen zijn die zich in discussies misdragen.

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Dodo »

De moderators zitten waarschijnlijk niet te wachten op tijdrovende registraties. Dat moet je wel meenemen in de ideeën.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Valcke »

Naar aanleiding van enkele suggesties hier: Moderators hebben geen toegang tot PB’s. Dan kun je mi ook niet vragen aan moderators om hierop te modereren.
Guy
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 feb 2021, 15:11
Locatie: GG Bodegraven | guydubray102@gmail.com

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Guy »

PB is een persoonlijke bericht. Dat valt gewoon onder de privacy wetgeving. De mods weten zich verantwoordelijk voor het hele forum maar de regelgeving staat niet toe om de PB's te modereren. Logisch dat je een onderdeel waar je de verantwoording niet voor wilt dragen uiteindelijk uitschakelt bij signalen van misbruik. Verder dan dit kunnen en mogen de mods niet gaan.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Valcke »

Guy schreef:PB is een persoonlijke bericht. Dat valt gewoon onder de privacy wetgeving. De mods weten zich verantwoordelijk voor het hele forum maar de regelgeving staat niet toe om de PB's te modereren. Logisch dat je een onderdeel waar je de verantwoording niet voor wilt dragen uiteindelijk uitschakelt bij signalen van misbruik. Verder dan dit kunnen en mogen de mods niet gaan.
Overigens zijn afzender en ontvanger juridisch wel gerechtigd om een bericht met anderen te delen (net zoals dat geldt voor een brief of e-mail). Maar modereren is mi inderdaad een onmogelijkheid.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Panny »

Misschien in het forum regelement zetten dat er niet meer gesproken mag worden over beroepingswerk, predikanten en zaken die gaan over plaatselijke kerkelijke gemeentes. Dat zal waarschijnlijk ook het aantal pb's naar aanleiding van zulke zaken ook doen verminderen.
Mensen die graag het beroepingswerk willen volgen kunnen dit doen uit andere bronnen.
Ik vind het niet nodig zulke zaken te bespreken op een discussieforum (de geschiedenis leert dat dit steeds weer ontspoort).
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Henk J »

Misschien PB-functie in principe uitzetten en dat leden een openstelling van hun PB-functie kunnen aanvragen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Valcke »

Ik noem de volgende alternatieven / suggesties, hoewel ik het eigenlijk allemaal wat omslachtig vind in vergelijking met de huidige situatie:

1. Het aantal PB's dat iemand verstuurt beperken tot een bepaald maximum (bv. 2 per dag). Eventueel ook een inperking van de lengte. - Wanneer mensen uitgebreider willen corresponderen, zullen ze zelf dat per mail moeten doen (nadat ze deze hebben uitgewisseld).

2. PB's alleen toestaan nadat een forummer hiertoe een uitnodiging heeft verzonden aan een ander en de ander daar positief op gereageerd heeft.

3. Als 2, maar dan wordt alleen ondersteund dat een mailadres wordt uitgewisseld (voorgedefinieerd veld). Verder geen PB-verkeer.

Verder herken ik mij heel goed in wat Helma hier naar voren bracht. PB's zijn een mogelijkheid voor persoonlijk contact en persoonlijk medeleven. Dat is nagenoeg altijd positief. Juist wanneer je goede gesprekken met iemand op het forum hebt of gehad hebt, kan deze behoefte er zijn. Zonder de PB-functionaliteit wordt het forum nog anoniemer.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Piet Puk »

Gewoon bij forummers die veel gebruik maken van PB een vergoeding laten betalen ten gunste van een goed doel. Dan zul je ongetwijfeld nadenken waarvoor je een PB stuurt.
Guy
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 feb 2021, 15:11
Locatie: GG Bodegraven | guydubray102@gmail.com

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Guy »

Stel dat de mods nog wat heroverwegen:
Er zou een disclaimer gemaakt kunnen worden waarin vermeld staat dat de mods en beheerder van refoforum niet en nooit verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de PBs. Verder: Bij aanmelden gebruikers laten aangeven dat ze zelf verantwoordelijkheid nemen voor de berichten die ze via PBs versturen.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Hollander »

Met ieder alternatief waarbij enige faciliteit op refoforum wordt gebruikt zal het gewetensargument ('we faciliteren zondig gebruik') een rol kunnen gaan spelen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:Met ieder alternatief waarbij enige faciliteit op refoforum wordt gebruikt zal het gewetensargument ('we faciliteren zondig gebruik') een rol kunnen gaan spelen.
Dat was ook mijn punt in het andere draadje, met het Kliksafe-voorbeeld.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Guy
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 feb 2021, 15:11
Locatie: GG Bodegraven | guydubray102@gmail.com

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Guy »

Nee, dat is niet waar. Wat op het forum overblijft kan door de moderators bijgestuurd worden. De alternatieven zijn buiten dit forum en moet ieder voor zichzelf faciliteren.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Suggesties om het PB-en mogelijk te houden, of alternatieven

Bericht door Hollander »

Guy schreef:Nee, dat is niet waar. Wat op het forum overblijft kan door de moderators bijgestuurd worden. De alternatieven zijn buiten dit forum en moet ieder voor zichzelf faciliteren.
De koppeling wordt via refoforum gelegd en is daarmee het faciliterende medium. Vb. Als een emailadres in het profiel wordt opgenomen.
Plaats reactie