Vragen aan het Moderatorteam

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

Met enige regelmaat zie ik forummers in diverse topics vragen stellen aan het moderatorteam. Eerder werd al aangegeven door de moderators dat dit niet heel handig was. Mogelijk zorgt dit voor een mooie uitkomst.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Van Ewijk »

Piet Puk schreef:Met enige regelmaat zie ik forummers in diverse topics vragen stellen aan het moderatorteam. Eerder werd al aangegeven door de moderators dat dit niet heel handig was. Mogelijk zorgt dit voor een mooie uitkomst.
Goed bedoeld en ook best wel een goed idee, maar is dat niet aan de beheerders/mods zelf om in te stellen?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

Van Ewijk schreef:
Piet Puk schreef:Met enige regelmaat zie ik forummers in diverse topics vragen stellen aan het moderatorteam. Eerder werd al aangegeven door de moderators dat dit niet heel handig was. Mogelijk zorgt dit voor een mooie uitkomst.
Goed bedoeld en ook best wel een goed idee, maar is dat niet aan de beheerders/mods zelf om in te stellen?
Volgens mij heeft het moderatieteam een knop die ' topic verwijderen' heet. Als zij het geen geweldig idee vinden, kunnen ze vast op die knop drukken.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Ad Anker »

Hierbij dan de eerste vraag. Kunnen bepaalde forummers beperkt toegang krijgen? Dus 3 x daags een kwartier, bijvoorbeeld. Zou voor bepaalde forummers een uitkomst zijn. Een soort van ouderlijk toezicht. Het voorkomt grapjes, nutteloze polls; ondoordachte postings.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Mannetje »

Ik twijfel een beetje over de zin van dit topic. Enerzijds zou het sommige topics een stuk schoner kunnen houden, anderzijds moet je je afvragen hoe nuttig het is om publiekelijk (keuzes van) het modteam te gaan bediscussiëren.
Een vraag naar de toelaatbaarheid van uitspraak X zou misschien nog kunnen, maar zodra het over personen gaat kan het modteam onmogelijk altijd alles zeggen. Niet publieke informatie kan niet gebruikt worden in het gesprek, wel in keuzes die gemaakt worden.

Verder vind ik het tamelijk onverkwikkelijk als er over de moderatie gezeurd blijft worden. Een beetje vertrouwen en wat minder azijn zou soms erg fijn zijn.
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Terri »

Mannetje schreef:Ik twijfel een beetje over de zin van dit topic. Enerzijds zou het sommige topics een stuk schoner kunnen houden, anderzijds moet je je afvragen hoe nuttig het is om publiekelijk (keuzes van) het modteam te gaan bediscussiëren.
Een vraag naar de toelaatbaarheid van uitspraak X zou misschien nog kunnen, maar zodra het over personen gaat kan het modteam onmogelijk altijd alles zeggen. Niet publieke informatie kan niet gebruikt worden in het gesprek, wel in keuzes die gemaakt worden.

Verder vind ik het tamelijk onverkwikkelijk als er over de moderatie gezeurd blijft worden. Een beetje vertrouwen en wat minder azijn zou soms erg fijn zijn.
Helemaal eens!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:Ik twijfel een beetje over de zin van dit topic. Enerzijds zou het sommige topics een stuk schoner kunnen houden, anderzijds moet je je afvragen hoe nuttig het is om publiekelijk (keuzes van) het modteam te gaan bediscussiëren.
Een vraag naar de toelaatbaarheid van uitspraak X zou misschien nog kunnen, maar zodra het over personen gaat kan het modteam onmogelijk altijd alles zeggen. Niet publieke informatie kan niet gebruikt worden in het gesprek, wel in keuzes die gemaakt worden.

Verder vind ik het tamelijk onverkwikkelijk als er over de moderatie gezeurd blijft worden. Een beetje vertrouwen en wat minder azijn zou soms erg fijn zijn.
Voor specifieke zaken is er altijd nog het PB. Daarnaast is dit topic er niet voor om over moderatorbeslissingen te discussiëren.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:Hierbij dan de eerste vraag. Kunnen bepaalde forummers beperkt toegang krijgen? Dus 3 x daags een kwartier, bijvoorbeeld. Zou voor bepaalde forummers een uitkomst zijn. Een soort van ouderlijk toezicht. Het voorkomt grapjes, nutteloze polls; ondoordachte postings.
Oké, jij bent de eerste met beperkte toegang.

Sorry, deze was bestemd voor het moderatieteam :banghead
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Verder vind ik het tamelijk onverkwikkelijk als er over de moderatie gezeurd blijft worden. Een beetje vertrouwen en wat minder azijn zou soms erg fijn zijn.
:oops
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:Hierbij dan de eerste vraag. Kunnen bepaalde forummers beperkt toegang krijgen? Dus 3 x daags een kwartier, bijvoorbeeld. Zou voor bepaalde forummers een uitkomst zijn. Een soort van ouderlijk toezicht. Het voorkomt grapjes, nutteloze polls; ondoordachte postings.
Antwoord:
Nee, dat kan niet. Het is binnen of buiten, een derde weg is er niet.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Bonny »

Ik heb eigenlijk wel een vraag. Wat is de reden dat er niet over het modernere leid kan/mag worden gediscussieerd? Ik heb me daar altijd al over verwonderd. Zit daar een bepaalde reden achter? Het komt bij mij over alsof de mode onfeilbaar zijn.
Serieus bedoeld, hoor.
The Groom's still waiting at the altar
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door eilander »

Bonny schreef:Ik heb eigenlijk wel een vraag. Wat is de reden dat er niet over het modernere leid kan/mag worden gediscussieerd? Ik heb me daar altijd al over verwonderd. Zit daar een bepaalde reden achter? Het komt bij mij over alsof de mode onfeilbaar zijn.
Serieus bedoeld, hoor.
Ik neem aan dat je het moderatorbeleid bedoelt (die autocorrectie ook :slurp )
Volgens mij is een discussie hierover wel degelijk mogelijk, die is onlangs ook langs gekomen hier. Dan heb ik het over de koers die we varen, en de handhaving in het algemeen.
Wat we alleen niet willen, is commentaar op moderatormaatregelen. De reden daarvan is dat het dan al snel gaat over personen. Het melden van berichten gaat ook op de achtergrond, en het is niet wenselijk dat we hierover op de voorgrond gaan praten. Daarnaast/bovendien moeten we ons dan verantwoorden over berichten die we juist weggehaald hebben; dat is ongeveer even ongewenst als het bericht laten staan.
Per PB is een vraag hierover wel goed mogelijk, al hanteer ik dan ook de regel dat ik niet over andere forummers spreek.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:Met enige regelmaat zie ik forummers in diverse topics vragen stellen aan het moderatorteam. Eerder werd al aangegeven door de moderators dat dit niet heel handig was. Mogelijk zorgt dit voor een mooie uitkomst.
Goed idee Jantje! :haha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef:Hierbij dan de eerste vraag. Kunnen bepaalde forummers beperkt toegang krijgen? Dus 3 x daags een kwartier, bijvoorbeeld. Zou voor bepaalde forummers een uitkomst zijn. Een soort van ouderlijk toezicht. Het voorkomt grapjes, nutteloze polls; ondoordachte postings.
Onder de gordel heet zoiets.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door eilander »

Ik denk dat dit topic bedoeld was voor normale en serieuze vragen. Laat dit topic ook niet verzanden in wat minder nuttige en niet ter zake doende opmerkingen. Alvast dank.
Gesloten