Vragen aan het Moderatorteam

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: Verder is het bericht dan verwijderd en eventueel degene die die mening heeft geuit, gewaarschuwd.
Dus moderators geven elkaar onderling ook waarschuwingen dan? Is dat al eens gebeurd?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Maar stel nou dat(het is maar een voorbeeld) een moderator bij hoog en laag beweert dat ik in een onaanzienlijk huisje woon. Dat is nogal wat. Ik ga daarop in, dat het niet juist is. Nadat ik dit geplaatst heb verschijnt er in groene letters dat we niet op de persoon mogen spelen en genoemde berichten zijn verwijderd. Daarmee is wel een beschuldiging geuit. Ook een poging om dit nog eens uit te spreken door en nieuw bericht te plaatsen, worden met groene letters de kop ingedrukt. Een forummer blijft dan wel met een beschuldiging aan zijn adres zitten en de meldknop is verdwenen, omdat berichten verwijderd zijn. Hoe ga je daar dan mee om?
De huisjes in Keteldorp zijn vrij onaanzienlijk, dus in dit geval heeft die moderator volgens mij gewoon gelijk.
Je doet net alsof je weleens in Keteldorp bent geweest :quoi
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door HersteldHervormd »

Pietje, wat wil je hier nu allemaal mee bereiken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door eilander »

Piet Puk schreef:Maar stel nou dat(het is maar een voorbeeld) een moderator bij hoog en laag beweert dat ik in een onaanzienlijk huisje woon. Dat is nogal wat. Ik ga daarop in, dat het niet juist is. Nadat ik dit geplaatst heb verschijnt er in groene letters dat we niet op de persoon mogen spelen en genoemde berichten zijn verwijderd. Daarmee is wel een beschuldiging geuit. Ook een poging om dit nog eens uit te spreken door en nieuw bericht te plaatsen, worden met groene letters de kop ingedrukt. Een forummer blijft dan wel met een beschuldiging aan zijn adres zitten en de meldknop is verdwenen, omdat berichten verwijderd zijn. Hoe ga je daar dan mee om?
De PB-knop is niet verdwenen, dus je kunt in elk geval de moderators hierover berichten. Dan wordt het ook besproken. Onafhankelijke moderators bestaan niet, dus als je volstrekte objectiviteit en onafhankelijkheid van ons verlangt wordt het lastig. Maar we doen wel ons best om het zorgvuldig te doen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:Pietje, wat wil je hier nu allemaal mee bereiken?
Duidelijkheid over afwegingen die gemaakt worden. Voor mij is duidelijk dat een heel dun lijntje loopt tussen een mening en een mening(die door de ene als feit gezien wordt en de ander als een mening ziet). Dat is verhelderend.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Piet Puk »

eilander schreef:
Piet Puk schreef:Maar stel nou dat(het is maar een voorbeeld) een moderator bij hoog en laag beweert dat ik in een onaanzienlijk huisje woon. Dat is nogal wat. Ik ga daarop in, dat het niet juist is. Nadat ik dit geplaatst heb verschijnt er in groene letters dat we niet op de persoon mogen spelen en genoemde berichten zijn verwijderd. Daarmee is wel een beschuldiging geuit. Ook een poging om dit nog eens uit te spreken door en nieuw bericht te plaatsen, worden met groene letters de kop ingedrukt. Een forummer blijft dan wel met een beschuldiging aan zijn adres zitten en de meldknop is verdwenen, omdat berichten verwijderd zijn. Hoe ga je daar dan mee om?
De PB-knop is niet verdwenen, dus je kunt in elk geval de moderators hierover berichten. Dan wordt het ook besproken. Onafhankelijke moderators bestaan niet, dus als je volstrekte objectiviteit en onafhankelijkheid van ons verlangt wordt het lastig. Maar we doen wel ons best om het zorgvuldig te doen.
:super
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Hollander »

Tiberius schreef:Ten eerste is de bewering dat je huisje onaanzienlijk is, een mening, in ieder geval niet op de persoon. (Kijk even op Wikipedia wat op de persoon spelen wél is).
Verder is het bericht dan verwijderd en eventueel degene die die mening heeft geuit, gewaarschuwd.

Verwijderde berichten kan je zelf constateren, als je oplet. Over waarschuwingen doen we geen mededelingen aan derden.
Toch kan het soms erg positief zijn als de gewaarschuwde persoon zelf ook zijn/haar verantwoordelijkheid pakt iets uit te spreken. Vijf letters maken dan een wereld van verschil. Zeker als het openbare uitspraken waren, waar in het verborgene voor is gewaarschuwd, maar waarvan de gevolgen nog zichtbaar zijn.

Alleen dat heeft weer niet met het moderatorbeleid te maken. Tenzij het een moderator betreft, maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Pietje, wat wil je hier nu allemaal mee bereiken?
Piet is uiterst politiek correct. En dat siert de postbode.
Advies: stuur een pb naar de moderator, vraag om uitleg over zijn bewering, constateer dan dat hij het mogelijk zwaar heeft aangezet maar niet geheel onjuist was, adviseer de moderator met een eventueel slachtoffer schoon schip te maken, drink een glas, doe een plas en daarna is alles weer zoals het was.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Terri »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Pietje, wat wil je hier nu allemaal mee bereiken?
Piet is uiterst politiek correct. En dat siert de postbode.
Advies: stuur een pb naar de moderator, vraag om uitleg over zijn bewering, constateer dan dat hij het mogelijk zwaar heeft aangezet maar niet geheel onjuist was, adviseer de moderator met een eventueel slachtoffer schoon schip te maken, drink een glas, doe een plas en daarna is alles weer zoals het was.
Een wijs advies, wat een christelijk forum siert :super
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:[

Nee DIA, als Woeste Weg plaatst zonder toestemming dan moet je die niet delen.
Is een vorm van heling.

Of je moet via je eigen DS weten dat hij het wel prima vindt dat zijn preken op de Woeste Weg staan.
Misschien wil je dat een keer vragen?
Maar hoe link je dan een preek die echt reformatorisch is? Er staan er een paar op YouTube. De meeste reformatorische preken zijn niet na luisteren, waardoor ook hier vervreemding van de leer ontstaat Let eens op de reacties op preken uit bevindelijke hoek. Ik verwijs naar de reacties op de preek van ds Veenendaal. ds. Wijnmaalen, ds P Blok enz. Zo wordt een bepaalde goed in feite door regelgeving monddood gemaakt. (ik druk het wellicht sterk uit, maar dan begrijpen we het wel).
Waarom draai je er toch omheen? Je legt de schuld bij een ander. De predikanten of hun nabestaanden zijn de oorzaak., Zij willen zelf hun preken niet op het web. Dan moet je niet opstandig zijn en tegen hun wil in toch de preken gaan delen.
Ik vind dat je dan echt geen respect toont voor die geachte voorgangers.

Vraag aan je predikant of hij toestemming geeft. Dan kun je delen wat je wilt.
Ik hoor heel graag wat hij er over zegt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Bezorgd »

Ik weet echt niet waar Pietje het over heeft. Maar dat er een stuk onduidelijkheid en willekeur is in het knip werk, dat idee krijg ik ook soms.
De mods zullen het zo niet bedoelen, ze doen ook hun best. Al zal het zeker in het begin wat wennen en soms lastig zijn als je de knipmacht ontvangen hebt, en deze misschien graag wil inzetten.
Maar misschien kan het modteam zelf aangeven wat de kaders zijn en daar dan ook consequent naar modereren? Dat voorkomt verrassingen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Ad Anker »

De mods zullen het zo niet bedoelen, ze doen ook hun best. Al zal het zeker in het begin wat wennen en soms lastig zijn als je de knipmacht ontvangen hebt, en deze misschien graag wil inzetten.
 
Tja, naast een aantal oude rotten in het vak is er één tamelijk verse moderator. Moet hij zich dit nu aantrekken?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Tiberius »

De kaders zijn niet zo moeilijk: de forumregels, waarvan de Bijbel en de belijdenisformulieren de kern zijn.
Het is alleen niet altijd even zwart/wit als deze kaders suggereren, veel is grijs gebied.
Iemand kan een vraag stellen, bijvoorbeeld over de kinderdoop om maar eens een evergreen te noemen, óf uit belangstelling óf om ertegen te schoppen. In het eerste geval is het prima, in het tweede niet.
Maar wij kunnen als moderator niet in iemands hoofd kijken (waarom stelt hij deze vraag), dus moet je het doen met iemands berichtengeschiedenis.
Het is vaak wel zo dat we berichten knippen als gemeld wordt, dat iemand zich er aan ergert; hoe terecht het betreffende bericht ook is. Bijvoorbeeld negatieve opmerkingen over predikanten: die kunnen wáár zijn, maar toch geknipt worden. Maar ook weer niet altijd, omdat de waarheid gezegd moet kunnen worden, al moet je dan wel erg zeker zijn van je zaak. Dat voelt dan wel dubbel.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:
De mods zullen het zo niet bedoelen, ze doen ook hun best. Al zal het zeker in het begin wat wennen en soms lastig zijn als je de knipmacht ontvangen hebt, en deze misschien graag wil inzetten.
 
Tja, naast een aantal oude rotten in het vak is er één tamelijk verse moderator. Moet hij zich dit nu aantrekken?
Nee hoor, berichten die semi grappig bedoeld zijn moet je niet te serieus nemen. Maar je kunt ook met een grapje altijd je voordeel doen natuurlijk. Er is een bekend gezegde: "In ieder geintje zit een seintje"
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vragen aan het Moderatorteam

Bericht door Mannetje »

Alleen moet je zo'n seintje soms wel toelichten. Anders wordt het maar gissen. En gissen doet vergissen.
-
Gesloten