Melden van PB's aan moderators

Heb jij wel eens een PB als ongepast gemeldt aan de moderators?

Ja ik heb dat wel eens gedaan vanwege ongepast gedrag.
3
12%
Een privé bericht melden? Nee natuurlijk niet. Nog nooit.
22
88%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Jantje »

Ik heb de betreffende gegevens gevonden inderdaad. Die keer heb ik het overigens niet gemeld, omdat ik dat bij nader inzien toch niet nodig vond. Verder was dat een heel andere discussie dan nu het geval is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Framboos »

Moet deze moddergooi discussie echt hier plaatsvinden? Kunnen jullie dit niet persoonlijk op een volwassen manier bespreken? Wat een beschamend topic..
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Valcke »

Volgens mij heeft Eilander duidelijk gemaakt dat PB's niet gemodereerd worden en dat dit ook niet kan. M.i. kunnen we daaraan de conclusie verbinden dat een PB feitelijk niet verschilt van een gewone e-mail in het privédomein. Hiervoor gelden normale fatsoensregels, maar geen 'extra' forumregels.

Het voordeel van een PB is dat je meer persoonlijk kunt en mag zijn. Ook kun je eventueel nog iets toelichten wat in het openbaar minder wenselijk is.

Wanneer we op die manier ernaar kijken, kunnen we mi weer verder zonder elkaar hier om de oren te slaan.
Laatst gewijzigd door Valcke op 07 mar 2019, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:Volgens mij heeft Eilander duidelijk gemaakt dat PB's niet gemodereerd worden.

M.i. Kunnen we daaraan de conclusie verbinden dat een PB feitelijk niet verschilt van een gewone e-mail in het privédomein. Hiervoor gelden normale fatsoensregels, maar geen 'extra' forumregels.

Het voordeel van een PB is dat je meer persoonlijk kunt en mag zijn. Ook kun je eventueel nog iets toelichten wat in het openbaar minder wenselijk is.

Wanneer we op die manier ernaar kijken, kunnen we mi weer verder zonder elkaar hier om de oren te slaan.
Zullen we met deze bijdrage dit topic stoppen? Wat een gedoe zeg. Ook in een pb doe je gewoon normaal. Punt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:[

Is het dan werkelijk onbegrijpelijk?

Yep , en ik hoopte ook dat je dat door dit topic in zou gaan zien. Omdat het per PB niet lukte.
Verder eens met de laatste post van Valcke
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Thuisvrouw »

Ik dacht ook altijd dat PB zo'n beetje hetzelfde was als email. Waarvoor is het anders mogelijk? Als de mods zich daar ook nog over moeten buigen, hebben ze geen leven meer.

En net als email buiten het forum om, wat ook wel eens akelig kan verlopen, ben je toch man's genoeg om dit op te lossen? Ik dacht dat je iemand ook kon blokkeren of als vijand kan aanmerken?

Ik wist niet eens dat het mocht, PB melden.

Verder denk ik dat @Valcke het wel juist omschreven heeft. En ik hoop dat @Jantje en @Bezorgd het kunnen uitpraten. Ruzie, al is het digiruzie, is gewoon akelig. Ook voor de meelezers.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Wandelende »

Ook alweer zo'n topic waarvan ik denk.....
Op de persoon, dat mag toch niet?

Blijkbaar de laatste maanden wel.
Daar zijn overigens de moderators niet alleen verantwoordelijk voor. Iedereen die iets schrijft is dat zelf.

Stop nu toch eens met het persoonlijk gezemel op en over elkaar. Vooral ook op de subtiele manier, de manier die net steeds niet erg genoeg is, maar de gestage druppel is die langzaam de steen uitholt.

Het is de hoofdreden van mijn afwezigheid op Refo(?)forum.
(~)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Ad Anker »

Wandelende schreef:Ook alweer zo'n topic waarvan ik denk.....
Op de persoon, dat mag toch niet?

Blijkbaar de laatste maanden wel.
Daar zijn overigens de moderators niet alleen verantwoordelijk voor. Iedereen die iets schrijft is dat zelf.

Stop nu toch eens met het persoonlijk gezemel op en over elkaar. Vooral ook op de subtiele manier, de manier die net steeds niet erg genoeg is, maar de gestage druppel is die langzaam de steen uitholt.

Het is de hoofdreden van mijn afwezigheid op Refo(?)forum.
Verhef u boven 's forums kringen.

Wandelende, het zijn net mensen hier hoor.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:
Wandelende schreef:Ook alweer zo'n topic waarvan ik denk.....
Op de persoon, dat mag toch niet?

Blijkbaar de laatste maanden wel.
Daar zijn overigens de moderators niet alleen verantwoordelijk voor. Iedereen die iets schrijft is dat zelf.

Stop nu toch eens met het persoonlijk gezemel op en over elkaar. Vooral ook op de subtiele manier, de manier die net steeds niet erg genoeg is, maar de gestage druppel is die langzaam de steen uitholt.

Het is de hoofdreden van mijn afwezigheid op Refo(?)forum.
Verhef u boven 's forums kringen.

Dat vind ik dan weer op of zelfs over het randje...

Wandelende, het zijn net mensen hier hoor.
Helemaal eens.
-
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Wandelende »

Ad Anker schreef: Verhef u boven 's forums kringen.


Joh, Ad, als jij van zulke opmerkingen blij wordt, dan zou ik ze vooral niet nalaten.

Jouw feestje. Echt oprecht: Geniet ervan!
(~)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Ad Anker »

Wandelende schreef:
Ad Anker schreef: Verhef u boven 's forums kringen.


Joh, Ad, als jij van zulke opmerkingen blij wordt, dan zou ik ze vooral niet nalaten.

Jouw feestje. Echt oprecht: Geniet ervan!
Inderdaad is deze op/over het randje. Het was een opwelling die ik aan het papier toevertrouwde. De strekking is helder en conform mijn bedoeling, de zin en vergelijking met de vertaling uit de psalm onhandig/onkies.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Wandelende »

Ad Anker schreef:
Wandelende schreef:
Ad Anker schreef: Verhef u boven 's forums kringen.


Joh, Ad, als jij van zulke opmerkingen blij wordt, dan zou ik ze vooral niet nalaten.

Jouw feestje. Echt oprecht: Geniet ervan!
Inderdaad is deze op/over het randje. Het was een opwelling die ik aan het papier toevertrouwde. De strekking is helder en conform mijn bedoeling , de zin en vergelijking met de vertaling uit de psalm onhandig/onkies.
De vetgedrukte zin zegt al genoeg.
En ik begrijp best dat het pijnlijk is wat ik zeg. Ook voor mijzelf.
(~)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Ad Anker »

Wandelende schreef:De vetgedrukte zin zegt al genoeg.
En ik begrijp best dat het pijnlijk is wat ik zeg. Ook voor mijzelf.
Ik geloof niet dat ik je begrijp. Ik vind er ook niets pijnlijks aan.
Ik vind het belerende wat irritant. Je kiest er zelf voor om hier te zijn of om hier niet te zijn. Mocht je dat niet willen, moet je het niet doen. En over het algemeen wordt hier best aardig gecommuniceerd. En dan gaat het af en toe wat mis. So what?

Mensen moeten leren dat communiceren via een forum anders is als IRL. Ik vind wel dat iedereen hier uit de anonimiteit zou moeten treden. Dat zou al een hoop opknappen.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door GJdeBruijn »

Houd het gewoon simpel. Als iemand misbruik maakt van de PB's zet je die persoon gewoon op het lijstje 'vijanden' en dan komen de PB's van die persoon niet meer binnen (overigens is de aanduiding 'vijanden' niet van mij). Verder geen woorden aan vuil maken en de eer aan jezelf houden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door refo »

Misschien heeft het met instellingen te maken, maar PB's zouden zichtbaar kunnen zijn voor de moderatoren, in ieder geval voor de admin.
Het lezen van PB's door een moderator of admin betekende in april 2000 het (tijdelijke) einde van een voorganger van het forum.
Hij had een soort berichten-feed aanstaan, waarin hij alles wat mensen plaatsten kon volgen.

Wat ik altijd wel een beetje onnozel vindt is de opmerking: "zie PB".
Gesloten