Wat te doen met iemand die het gedrag van een trol vertoont?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door eilander »

refo schreef:
emigrant schreef:is dit dan ook een trol of iets anders:
- iemand wiens antwoorden overdreven met vroomheid zijn omgeven. Die eigenlijk zo ultra-reformatorisch is dat hij of zij geen internet of elektriciteit zou moeten hebben.
Dat kan ook een trol zijn. En een succesvolle, want moderatoren herkennen dat niet.
Ha ha..
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door Mannetje »

emigrant schreef:is dit dan ook een trol of iets anders:
- iemand wiens antwoorden overdreven met vroomheid zijn omgeven. Die eigenlijk zo ultra-reformatorisch is dat hij of zij geen internet of elektriciteit zou moeten hebben.
Als iemand dat speelt om reacties uit te lokken, is het een trol. Als het gemeend is, is het geen trol.
-
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door DDD »

Het lijkt me wat lastig om te bepalen of iemand werkelijk een trol is. Ik lees soms dingen waar ik met mijn pet niet bij kan. Maar dat geldt voor anderen als zij mijn epistels lezen ook.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door Wim Anker »

Wat onder troll gedrag wordt verstaan is aan interpretatie onderhevig. Ik hoop het nog mee te maken dat posten onder nickname als trollgedrag wordt beschouwt.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:Wat onder troll gedrag wordt verstaan is aan interpretatie onderhevig. Ik hoop het nog mee te maken dat posten onder nickname als trollgedrag wordt beschouwt.
Waarom?

Er kunnen goede redenen zijn waarom je als persoon vooral zakelijke artikelen wilt hebben bij de eerste 10 googleresultaten. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Daar komt bij dat er soms ook boosaardige kerkenraden zijn die mensen onder de tucht zetten zodra ze een uitspraak doen die hen niet bevalt, al heb ik gelukkig in het geheel geen ervaring met zulke kerkenraden.

Ik kan me zelfs voorstellen dat iemand graag anoniem artikelen in de Saambinder bespreekt. www.samengebonden.nl zou een mooie blognaam zijn. Maar dat geheel terzijde.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door Van Ewijk »

Mannetje schreef:Dit roept bij mij de vraag op: wat doe je met iemand met troll-gedrag. Gedrag wat overduidelijk bedoeld is om de sfeer te verzieken?
Niet op reageren, melding van maken bij de moderaters en anderen die het niet door hebben en wel goed bedoeld reageren per pb attent maken.
Overigens vind ik los van het maken van melding de rest van de aanpak van trollen een zaak voor het forumbeheer en niet voor de bezoeker.
Zo houd je het inderdaad waardig.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door FlyingEagle »

Is het trol of troll vraag ik me nu de hele tijd af...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:Is het trol of troll vraag ik me nu de hele tijd af...
Trol in het Nederlands en troll in het Engels. :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door helma »

J.C. Philpot schreef:
eilander schreef:Je geeft zelf steeds het juiste antwoord: dftt. Zelfs door dat antwoord te geven, en nu er een topic aan te wijden, houd je jezelf daar niet aan. Niet verstandig.
Beste Eilander,
Ik denk dat dit topic nuttig kan zijn om het bewustzijn te kweken om Trolls te negeren. De praktijk laat zien dat mensen zich laten meeslepen in discussies/stemmingmakerij die door Troll-achtig gedrag worden opgejut, terwijl het ook anders kan.
Klopt...ik had echt niet door dat bepaald persoon een troll was, werd pas wakker na het codewoord van Mannetje. Terwijl ik ondertussen me steeds minder gemakkelijk voelde en het idee had dat ik wel een van zijn mikkpunten was.
Dus ik vond het wel prettig dat iemand even een codewoord gebruikte om te waarschuwen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een troll vertoont?

Bericht door Luther »

Wat is een troll?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat te doen met iemand die het gedrag van een trol vertoont?

Bericht door Tiberius »

De Engelse vertaling van een trol. Daarom heb ik de topictitel even aangepast.
Plaats reactie