Citeren

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Citeren

Bericht door John Galt »

Ik lees nu een poosje mee op dit forum en het stoort me een beetje dat er zoveel lange lappen gequote worden. Er is een discussie, iemand typt een stuk, en ander reageert daarop met een quote van de hele lap. Vervolgens reageert daar weer een ander op die beide bijdragen weer in zijn geheel quotet. Persoonlijk vind ik dat niet handig. Als je op de laatste bijdrage reageert, hoef je niet perse te quoten, soms kun je één regel quoten, maar nu moet ik steeds dezelfde berichten in zijn geheel doorscrollen.
Dus een verzoekje: Discussieer, maar quote met mate. :garde
Who is John Galt? :quoi
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Citeren

Bericht door Mannetje »

John Galt schreef:Ik lees nu een poosje mee op dit forum en het stoort me een beetje dat er zoveel lange lappen gequote worden. Er is een discussie, iemand typt een stuk, en ander reageert daarop met een quote van de hele lap. Vervolgens reageert daar weer een ander op die beide bijdragen weer in zijn geheel quotet. Persoonlijk vind ik dat niet handig. Als je op de laatste bijdrage reageert, hoef je niet perse te quoten, soms kun je één regel quoten, maar nu moet ik steeds dezelfde berichten in zijn geheel doorscrollen.
Dus een verzoekje: Discussieer, maar quote met mate. :garde
Goed voorstel! ;)
-
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Citeren

Bericht door Mannetje »

En nu zoals het hoort:
Goed voorstel, John Galt!
-
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Citeren

Bericht door John Galt »

:D
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Citeren

Bericht door Posthoorn »

Ja, zo af en toe, zeker bij een nieuwe generatie forummers, moet dit er weer eens ingehamerd worden. :haha
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Citeren

Bericht door Jeremiah »

Prima voorstel!
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Citeren

Bericht door ZWP »

Kan wellicht de optie in de forum-software worden aangezet, dat je maar één keer kan quoten? Dus dat je niet een quote in een quote in een quote kan krijgen...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Citeren

Bericht door Tiberius »

ZWP schreef:Kan wellicht de optie in de forum-software worden aangezet, dat je maar één keer kan quoten? Dus dat je niet een quote in een quote in een quote kan krijgen...
Technisch is dat geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Citeren

Bericht door Dodo »

Dat zou erg fijn zijn. Op tapatalk is het soms eindeloos scrollen om door die gequote teksten heen te komen. En als ik het dan heb gelezen, denk ik: wie schreef dit ook alweer? En dan moet ik weer omhoog scrollen om nog een keer de naam te zien.

En het zijn niet bepaald de nieuwe forummers die dit doen hoor. Sommige zijn wat je noemt gepokt en gemazeld hier.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Citeren

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:
ZWP schreef:Kan wellicht de optie in de forum-software worden aangezet, dat je maar één keer kan quoten? Dus dat je niet een quote in een quote in een quote kan krijgen...
Technisch is dat geen enkel probleem.
Ik pleit voor twee quotes. Soms heb je de eerste quote nodig om de tweede te kunnen begrijpen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Citeren

Bericht door refo »

Kan de oudste quote er dan niet automatisch uitvallen? Het is altijd een heel gep**l om die oudste quote eruit te frutselen als je een bericht maakt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Citeren

Bericht door Dodo »

Of een maximum aan tekst die je kunt quoten? Als iemand een stuk van honderden woorden plaatst, is het nergens voor nodig dat in z'n geheel te quoten.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Citeren

Bericht door Mannetje »

Of een knopje dat je een lang citaat in en uit kunt klappen. Sommige fora hebben een spoiler-functie waarmee dingen pas zichtbaar worden als je er op klikt.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Citeren

Bericht door Tiberius »

Nee dat kan allemaal niet met deze forumsoftware, zover ik weet.
Het enige wat we in kunnen stellen is het maximum aantal citaten. Dat staat nu op 4.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Citeren

Bericht door DDD »

Soms is het wel degelijk zorgvuldig om vier citaten te gebruiken. Ik zou beperking daarin geen verbetering vinden.
Plaats reactie