Overname refoforum

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Overname refoforum

Bericht door Luther »

Jullie vragen om een reactie....
1. Ik kan goed begrijpen dat jullie deze stap hebben gezet.
2. Ik ben er niet blij mee. De RD-omgeving zal ertoe leiden dat er uiteindelijk veel meer theollogisch gecontroleerd zal worden. Verder is de anonimiteit van de forumleden uiteindelijk minder gewaarborgd, want de RD-wereld is zo ontzettend klein.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Overname refoforum

Bericht door huisman »

„Warme club, nette discussies”
I hope so too. :hum (Ik heb het idd wel eens warm gekregen van de "nette" discussies.)

We zullen zien waar de EMG ons gaat brengen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Overname refoforum

Bericht door helma »

huisman schreef:
„Warme club, nette discussies”
I hope so too. :hum (Ik heb het idd wel eens warm gekregen van de "nette" discussies.)
:lol
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Overname refoforum

Bericht door memento »

Luther schreef:2. Ik ben er niet blij mee. De RD-omgeving zal ertoe leiden dat er uiteindelijk veel meer theollogisch gecontroleerd zal worden. Verder is de anonimiteit van de forumleden uieindelijk minder gewaarborgd.
Beide zaken heb ik van te voren met EMG goed doorsproken, omdat het voor mij ook twee belangrijke punten waren. Duidelijk is afgesproken dat de huidige theologische breedte blijft bestaan. En er is toegezegd dat er op het gebied anonimiteit niets veranderd: gebruikers kunnen gewoon onder nicknamen posten, en er zal niet geprobeerd worden te achterhalen wie er achter een nickname zit.

Ik had aanvankelijk ook mijn scepsis bij EMG als overnamepartner, maar de open houding in de gesprekken, waarin deze zorgen serieus genomen werden en bespreekbaar waren, hebben ertoe geleid dat uiteindelijk voor EMG gekozen is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Overname refoforum

Bericht door refo »

Ik vroeg me al af waarom Wim Kranendonk opeens de lange zittingsduur van ambtsdragers en bestuursleden aan de orde ging stellen. Dat idee heeft hij vast hier ergens opgedaan.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Overname refoforum

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:Jullie vragen om een reactie....
1. Ik kan goed begrijpen dat jullie deze stap hebben gezet.
2. Ik ben er niet blij mee. De RD-omgeving zal ertoe leiden dat er uiteindelijk veel meer theollogisch gecontroleerd zal worden. Verder is de anonimiteit van de forumleden uiteindelijk minder gewaarborgd, want de RD-wereld is zo ontzettend klein.
afgezien van die dubbele ll ben ik het geheel met de vorige spreker eens :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Overname refoforum

Bericht door Schemerlichtje »

Luther schreef:Jullie vragen om een reactie....
1. Ik kan goed begrijpen dat jullie deze stap hebben gezet.
2. Ik ben er niet blij mee. De RD-omgeving zal ertoe leiden dat er uiteindelijk veel meer theollogisch gecontroleerd zal worden. Verder is de anonimiteit van de forumleden uiteindelijk minder gewaarborgd, want de RD-wereld is zo ontzettend klein.
Volledig mee eens!!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Overname refoforum

Bericht door Zita »

Wat is het doel van het RD met de overname? Is RF commercieel interessant? Hoe dan, afgezien van die ads, waar je ook niet heel rijk van zult worden?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Overname refoforum

Bericht door Ditbenik »

@refdag neemt refoforum over. Daar ben'k in ban gedaan als 'vijand vande Schrift en ger. Bel.geschriften'. Mag'k nu ook Rd niet meer lezen?
Deze zag ik op twitter al voorbij komen. 'k Ben benieuwd hoe ze daar mee om gaan.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Overname refoforum

Bericht door Gian »

Luther schreef: 2. Ik ben er niet blij mee. De RD-omgeving zal ertoe leiden dat er uiteindelijk veel meer theollogisch gecontroleerd zal worden. Verder is de anonimiteit van de forumleden uiteindelijk minder gewaarborgd, want de RD-wereld is zo ontzettend klein.
Als de zogenaamde 'achterban van het RD' zich met het forum gaat bemoeien....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Overname refoforum

Bericht door Wilhelm »

Misschien kunnen we nu gaan instellen dat postings na een jaar verwijderd worden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Overname refoforum

Bericht door eilander »

Ditbenik schreef:
@refdag neemt refoforum over. Daar ben'k in ban gedaan als 'vijand vande Schrift en ger. Bel.geschriften'. Mag'k nu ook Rd niet meer lezen?
Deze zag ik op twitter al voorbij komen. 'k Ben benieuwd hoe ze daar mee om gaan.
Juist wel het RD lezen natuurlijk! (en er iets van leren)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Overname refoforum

Bericht door Mister »

Wilhelm schreef:Misschien kunnen we nu gaan instellen dat postings na een jaar verwijderd worden.
Ga daar maar niet van uit. Krijg je van die wonderlijk lopende discussies van.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

Ik denk een goede ontwikkeling.

Erdee Media is onder ons goed vertrouwd. Wat dat betreft geloof ik dat het dus wel goed zit.
Ik zou EMG feliciteren met hun nieuwe aanwinst.

Toch een klein puntje voor EMG: Let op het beginsel! Laat dat niet verlappen.
Soms krijg ik die indruk wel, en lijkt EMG een breder publiek te willen aanspreken als toen het RD in 1971 begon...
Maar goed, dit is slechts een opmerking, een constatering, ik hoef daar verder geen reacties op.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Overname refoforum

Bericht door henriët »

Schemerlichtje schreef:
Luther schreef:Jullie vragen om een reactie....
1. Ik kan goed begrijpen dat jullie deze stap hebben gezet.
2. Ik ben er niet blij mee. De RD-omgeving zal ertoe leiden dat er uiteindelijk veel meer theollogisch gecontroleerd zal worden. Verder is de anonimiteit van de forumleden uiteindelijk minder gewaarborgd, want de RD-wereld is zo ontzettend klein.
Volledig mee eens!!
Memento heeft hier een duidelijk antwoord op gegeven een stukje verder.
dus angst overboord zetten!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie