Moderator mededeling: Koerscorrectie

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door ejvl »

Toch is het lastig hoe te reageren soms.
Te scherp kan verkeerd worden opgevat, te slap ook. Tussendoor kabbelen kan ook niet. Hoe je het ook doet, er zullen altijd (meestal) ergenissen uit voort komen. Net als een predikant, koster en organist.
Rekening houden met gevoeligheden is altijd goed, zeggen hoe het wordt opgevat en daarna de uitleg hoe het bedoeld is, ook.
Niet iedereen heeft het vermogen invoelend te zijn, waaronder ikzelf.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Luther »

Denken jullie wel allemaal aan je gezondheid?
RF niet al te serieus nemen!
En als je bepaalde reacties echt niet leuk vindt, doe je de PC uit: is het probleem weer opgelost. :livre
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17250
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door huisman »

Luther schreef:Denken jullie wel allemaal aan je gezondheid?
RF niet al te serieus nemen!
En als je bepaalde reacties echt niet leuk vindt, doe je de PC uit: is het probleem weer opgelost. :livre
Met een RF die als spannendste een topic over baarden en snorren heeft neem ik dit forum idd niet serieus.

Plus het feit dat ik mij behoorlijk erger aan sommige forummers (nee DDD jij staat niet op één ) maakt dat ik vrij afwezig ben op dit forum. Lees en post dus mondjesmaat.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Boertje »

huisman schreef:
Luther schreef:Denken jullie wel allemaal aan je gezondheid?
RF niet al te serieus nemen!
En als je bepaalde reacties echt niet leuk vindt, doe je de PC uit: is het probleem weer opgelost. :livre
Met een RF die als spannendste een topic over baarden en snorren heeft neem ik dit forum idd niet serieus.

Plus het feit dat ik mij behoorlijk erger aan sommige forummers (nee DDD jij staat niet op één ) maakt dat ik vrij afwezig ben op dit forum. Lees en post dus mondjesmaat.
Jammer want ik vind je bijdragen waardevol en leerzaam.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door eilander »

Het lijkt wel een beetje op hoe het ons gezin soms gaat. Dan zeg ik: 'als de één probeert zich iets minder aan te trekken van wat de ander zegt, en de ander probeert iets meer rekening te houden met de gevoeligheden die er kunnen zijn, zijn we er uit.'
Maar ja, de praktijk is lastig. In ons gezin, wel te verstaan. ;)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door merel »

Inderdaad!

Alleen moet je je wel realiseren dat het geschreven woord regelmatig anders overkomt dan je intentie is. Ik ben eerlijk gezegd blij dat @helma het aankaart/ opneemt voor @mara. Het was mij nl ook al opgevallen dat er regelmatig flauwe opmerkingen gemaakt worden.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:Broer, waar ben je? :yahoo

Helma, ik waardeer je beschermende houding richting Mara. Ik ben van harte bereid om een goed gesprek met haar te hebben. Ik geloof echt dat ze me best aardig vindt, en ik haar ook. Om hier excuus aan te bieden is zo goedkoop. Anders doe ik het direct. Ik hou er geenszins van dat mensen door mijn toedoen persoonlijk geraakt worden, dus dat spijt me. Ik ga er wel bij zeggen dat dit verhaal echt twee kanten heeft!

@Boertje, scherp reageren betekent niet dat je altijd gelijk wil hebben. Althans, ik ben heel zo'n slimme jongen niet, dus ik zal vast eens ongelijk hebben. Mijn scherpte zit hem in het feit dat preken zoals van ds. Verschuure en Lohuis op een manier worden besproken waar ik van vind dat het echt niet kan. Ik zou zelfs willen dat zulke postings verwijderd worden. Ik weet dat dit niet gaat gebeuren en vandaar mijn scherpe, niet mis te verstane reacties daarop. En ik vertrouw erop dat als ik daar te ver in ga, er door de moderators zal worden ingegrepen.
Ik vind dat je ruim genoeg erop ingegaan bent Ad. En wat je reageren betreft op de manier van preek bespreken zoals aangegeven, ik deel deze compleet. Verder wanneer je merkt dat RF een (te) grote rol heeft in je leven gewoon even rust nemen. Ik doe dat regelmatig omdat ik me vooral stoor aan mensen die verzuurd tegen ongeveer alles bij de GG ageren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:Broer, waar ben je? :yahoo

Helma, ik waardeer je beschermende houding richting Mara. Ik ben van harte bereid om een goed gesprek met haar te hebben. Ik geloof echt dat ze me best aardig vindt, en ik haar ook. Om hier excuus aan te bieden is zo goedkoop. Anders doe ik het direct. Ik hou er geenszins van dat mensen door mijn toedoen persoonlijk geraakt worden, dus dat spijt me. Ik ga er wel bij zeggen dat dit verhaal echt twee kanten heeft!

@Boertje, scherp reageren betekent niet dat je altijd gelijk wil hebben. Althans, ik ben heel zo'n slimme jongen niet, dus ik zal vast eens ongelijk hebben. Mijn scherpte zit hem in het feit dat preken zoals van ds. Verschuure en Lohuis op een manier worden besproken waar ik van vind dat het echt niet kan. Ik zou zelfs willen dat zulke postings verwijderd worden. Ik weet dat dit niet gaat gebeuren en vandaar mijn scherpe, niet mis te verstane reacties daarop. En ik vertrouw erop dat als ik daar te ver in ga, er door de moderators zal worden ingegrepen.
Ik vind dat je ruim genoeg erop ingegaan bent Ad. En wat je reageren betreft op de manier van preek bespreken zoals aangegeven, ik deel deze compleet. Verder wanneer je merkt dat RF een (te) grote rol heeft in je leven gewoon even rust nemen. Ik doe dat regelmatig omdat ik me vooral stoor aan mensen die verzuurd tegen ongeveer alles bij de GG ageren.
Voor mij ook Ad. Ik moest juist best lachen en zag het als een relativerende opmerking.
Ik doe dat regelmatig als ik me stoor aan mensen die verzuurd tegen iedere opmerking die enzigszins over de GG gaat ageren. :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door refo »

Kijk, nu gaat het ook weer respectloos. Iemand zegt iets uit intense betrokkenheid met zijn (eventueel voormalig) kerkverband.
Dat wordt dan maar als zuur of verzuurd bestempeld.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:Broer, waar ben je? :yahoo

Helma, ik waardeer je beschermende houding richting Mara. Ik ben van harte bereid om een goed gesprek met haar te hebben. Ik geloof echt dat ze me best aardig vindt, en ik haar ook. Om hier excuus aan te bieden is zo goedkoop. Anders doe ik het direct. Ik hou er geenszins van dat mensen door mijn toedoen persoonlijk geraakt worden, dus dat spijt me. Ik ga er wel bij zeggen dat dit verhaal echt twee kanten heeft!

@Boertje, scherp reageren betekent niet dat je altijd gelijk wil hebben. Althans, ik ben heel zo'n slimme jongen niet, dus ik zal vast eens ongelijk hebben. Mijn scherpte zit hem in het feit dat preken zoals van ds. Verschuure en Lohuis op een manier worden besproken waar ik van vind dat het echt niet kan. Ik zou zelfs willen dat zulke postings verwijderd worden. Ik weet dat dit niet gaat gebeuren en vandaar mijn scherpe, niet mis te verstane reacties daarop. En ik vertrouw erop dat als ik daar te ver in ga, er door de moderators zal worden ingegrepen.
Ik vind dat je ruim genoeg erop ingegaan bent Ad. En wat je reageren betreft op de manier van preek bespreken zoals aangegeven, ik deel deze compleet. Verder wanneer je merkt dat RF een (te) grote rol heeft in je leven gewoon even rust nemen. Ik doe dat regelmatig omdat ik me vooral stoor aan mensen die verzuurd tegen ongeveer alles bij de GG ageren.
Voor mij ook Ad. Ik moest juist best lachen en zag het als een relativerende opmerking.
Ik doe dat regelmatig als ik me stoor aan mensen die verzuurd tegen iedere opmerking die enzigszins over de GG gaat ageren. :D
:langue
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Mara »

TSD schreef:Mara heeft in het verleden al meermalen aangeven dat dergelijke postings haar raken, dat is geen geheim.
Haar raken, niet omdat het tegen mij gericht zou zijn, maar ook tegen anderen.
Het is op de man, maar dan zo slim gespeeld , dat de helft van de forummers het ontgaat en alleen de persoon in kwestie dit begrijpt.
Daar ligt mijn bezwaar! En dit gebeurt bij meerdere forummers en sommigen zijn om die reden vertrokken, zoals helma ook zei.

Een moderator plaatst een berichtje, waar ik een aanvulling op heb en meteen daarna moet ik in een ander topic een snerende opmerking lezen die duidelijk voor mij bedoeld was.
Ik denk dan, okay, hoe lig jij vanavond in je bed? Voldaan omdat je Mara weer eens gedist hebt, terwijl het merendeel van het forum het totaal niet in de gaten had?
Dacht je nu echt dat ik verbaal niet in staat zou zijn om je van repliek te dienen?
Maar dat ga ik niet doen.
En dan lig ik dus op de grond en komt er nog iemand met zijn maatje 45 bovenop.
Ad Anker schreef:Ik ben van harte bereid om een goed gesprek met haar te hebben. Ik geloof echt dat ze me best aardig vindt, en ik haar ook. Om hier excuus aan te bieden is zo goedkoop. Anders doe ik het direct. Ik hou er geenszins van dat mensen door mijn toedoen persoonlijk geraakt worden, dus dat spijt me. Ik ga er wel bij zeggen dat dit verhaal echt twee kanten heeft!
Je hoeft geen excuus aan te bieden.
Ik kan prima tegen een stootje, ook een scherpe posting kan ik aan, als het maar fair is.
Ja het verhaal heeft zeker 2 kanten, omdat ik beticht ben van leugens, of zijn minst duimzuigerij en dat is niet de eerste keer.
En DAT raakt me ja. En het blijft maar doorgaan, terwijl anderen hier ook inmiddels bevestigd hebben dat het wel degelijk waar is.
Nee ik heb niks random van internet geplukt, maar van RW.
Je was me notabene eerst nog bijgevallen over dat rare telefoontje, dat je dezelfde ervaring had met die mafkees (jouw woorden ;) ) daarom post ik zoiets, want ik ging echt aan mezelf twijfelen.

Nee ik heb geen sneer jegens welk kerkverband dan ook gegeven.
Zita noemde een kerkverband waarin baarden censurabel waren, zij krijgt niet die verwijten, want ja, zij is mod.
En daarom voelt het oneerlijk.
eilander schreef:Het lijkt wel een beetje op hoe het ons gezin soms gaat. Dan zeg ik: 'als de één probeert zich iets minder aan te trekken van wat de ander zegt, en de ander probeert iets meer rekening te houden met de gevoeligheden die er kunnen zijn, zijn we er uit.'
Zo werkt het toch niet, maar dit terzijde.
Het is niet zo moeilijk om mensen met een goed geplaatste rotopmerking van de leg te brengen. Een positieve opmerking echter, kan een verdrietig of neerslachtig mens precies dat zetje er bovenop geven.

Ik vraag me altijd af waarom mensen sneren uitdelen op de sociale media. Doen ze dat om zich beter te voelen? Willen ze hun frustratie kwijt?
O,en @Ad, zo'n opmerking over die stropdas, daar kan ik normaal gesproken echt om lachen, maar dit voelde als natrappen, ook al zul je dat niet bedoeld hebben.

Nee ik voel me geen slachtoffer dus! Ik hoop dat we weer verder kunnen. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Ad Anker »

@Mara, je hele posting straalt uit: mij treft geen blaam. Ik vind dat teleurstellend en doet geen recht aan hoe ik me heb opgesteld.

Ik ben bang dat het daarom niet stopt. Je zult er dus af en roe tegenaan blijven lopen. Trap dan niet terug inderdaad, want dan werp je olie op het vuur. Wellicht is er sprake van een blinde vlek bij jou. Maar dat is online moeilijk te coachen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Dodo »

Als je sorry wil zeggen, moet je dat doen en daar niets aan toevoegen. Gewoon dit: ik heb je bezeerd, dat spijt me, het was niet de bedoeling, ik zal het niet meer doen.
Wat je NIET moet doen is gaan uitleggen dat het een grapje was, dat de ontvanger het uitgelokt heeft, dat de ontvanger overgevoelig is, dat er een reden was waarom je dat zei etc. Dat is geen sorry zeggen, dat is er nog een schepje bovenop doen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door eilander »

Ik zou als moderator wel graag willen dat er ergens een punt komt achter deze uitwisseling van gevoelens. Zeker als het zich alleen tussen twee personen afspeelt, zou ik zeggen: doe dat niet in het openbaar. Ga dan het liefst een kop koffie met elkaar drinken ergens en praat het uit.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door refo »

Is het erg als ik h e l e m a a l niets snap van deze ophef. Zeker niet als het vermeende slachtoffer zelf schrijft: "Nee ik voel me geen slachtoffer dus!"
Gesloten