Moderator mededeling: Koerscorrectie

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Zo komen we er wel uit, maar ik kan niet meedoen. Wie het vat die vatte het.
Beste DIA,
U vroeg eerder in dit topic waar u niet concreet wenst te worden, en het liefst algemeen blijft.

Voorbeelden zijn bovenstaande reactie, en uw reactie in het topic over kerkelijk belijden.

Nogmaals, een ieders volste recht om te stoppen met een discussie. Maar verder komen we dan helaas niet in een gedachtenwisseling.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Wel als het nog iets van de mens aan zijn zaligheid toe moet. en dat is het juist. WIJ moeten geloven, en WIJ worden met enige drangreden gedwongen JEZUS aan te nemen. Het is een waarheid waar we doorheen moeten zien. De mens moet, is onmachtig, door zijn onwil. En dit wordt dan overgeslagen, wat toch de bevinding is? Er is in veel kerken een "zoete prediking" waarin de scherpte van de eis en de scherpte van de val en onmacht/onwil weg is. Daardoor krijgen we wel veel bekeerde mensen, maar toch anders...
Dat gebeurt inderdaad op veel plaatsen DIA. Maar dat is niet hetzelfde als subtiel remonstrantisme op dit forum. Dat zie ik nl niet zo veel. Gelukkig maar.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Wel als het nog iets van de mens aan zijn zaligheid toe moet. en dat is het juist. WIJ moeten geloven, en WIJ worden met enige drangreden gedwongen JEZUS aan te nemen. Het is een waarheid waar we doorheen moeten zien. De mens moet, is onmachtig, door zijn onwil. En dit wordt dan overgeslagen, wat toch de bevinding is? Er is in veel kerken een "zoete prediking" waarin de scherpte van de eis en de scherpte van de val en onmacht/onwil weg is. Daardoor krijgen we wel veel bekeerde mensen, maar toch anders...
Dat gebeurt inderdaad op veel plaatsen DIA. Maar dat is niet hetzelfde als subtiel remonstrantisme op dit forum. Dat zie ik nl niet zo veel. Gelukkig maar.
Naast de omwil onmacht is er ook een bevel van geloof en bevel, beiden moet klinken.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Wel als het nog iets van de mens aan zijn zaligheid toe moet. en dat is het juist. WIJ moeten geloven, en WIJ worden met enige drangreden gedwongen JEZUS aan te nemen. Het is een waarheid waar we doorheen moeten zien. De mens moet, is onmachtig, door zijn onwil. En dit wordt dan overgeslagen, wat toch de bevinding is? Er is in veel kerken een "zoete prediking" waarin de scherpte van de eis en de scherpte van de val en onmacht/onwil weg is. Daardoor krijgen we wel veel bekeerde mensen, maar toch anders...
Dat gebeurt inderdaad op veel plaatsen DIA. Maar dat is niet hetzelfde als subtiel remonstrantisme op dit forum. Dat zie ik nl niet zo veel. Gelukkig maar.
Mee eens. Inderdaad subtiel remonstrantisme zou betekenen een leer waar de mens ook een bijdrage in zijn/haar zaligheid heeft. Nou de forumregels zijn wat dat betreft helder. Dat het in de postings soms anders kan overkomen is direct een gevolg van de breedte van het forum. Dit forum is geen rechts-gg-forum. Verder snap ik prima wat je bedoeld hoor DIA. Het is een grote zorg waar je links en rechts gelukkig nog met anderen over kan spreken. Geen mens kan Jezus aannemen zonder dat die hem/haar geschonken is dus als je op dat punt dwang ervaart troost je dan met deze woorden. Wat wij als mensen bij elkaar sprokkelen of pakken dat zal geen grond zijn als we voor God staan. Wat van de Heere is kan de eeuwigheid verduren. Laat dat jouw, mijn en onze bezigheid zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door helma »

Een posting die al gemeld is kan iemand anders niet meer melden.
Hoe weet je dan of er al naar gekeken is?

Van de week zei een der moderators dat onder de gordel postings niet mochten.
Toch blijft een 'grappige' opmerking, die ten koste van iemand anders gemaakt wordt, staan.
Melden is blijkbaar al gebeurd.

Willen de mods toch een beetje in de gaten houden dat het forum voor alle leden als veilig ervaren wordt?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:Een posting die al gemeld is kan iemand anders niet meer melden.
Hoe weet je dan of er al naar gekeken is?

Van de week zei een der moderators dat onder de gordel postings niet mochten.
Toch blijft een 'grappige' opmerking, die ten koste van iemand anders gemaakt wordt, staan.
Melden is blijkbaar al gebeurd.

Willen de mods toch een beetje in de gaten houden dat het forum voor alle leden als veilig ervaren wordt?
Ik heb hier moeite mee helma. Mijn posting is gemeld. Veiligheid is een groot goed, maar niet ondergeschikt aan het kunnen toepassen van zelfreflectie. Dan is een grappige posting soms dienstbaar om niet teveel op de persoon te spelen. Als een posting wordt gemeld en vervolgens verwijderd lijkt het of de aanklager in het gelijk wordt gesteld. Dat is in dit geval niet wenselijk.

Daarnaast, ik heb ook wel eens een posting gemeld die niet verwijderd is. Ik laat dat in vertrouwen aan het mod team over.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door helma »

Ad, ik vind het gewoon niet kunnen. En ik kan ook niet begrijpen dat het gebeurt.
Blijkbaar is er al iemand anders die voor mij de post gemeld heeft, dus ik ben niet de enige.
Maar ik wil niet meer aan de zijlijn toekijken hoe medeforumleden gepest worden. Al of niet met een grapje.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Wim Anker »

Mischien kan @Helma even de link naar bedoelde posting plaatsen? Dan kan iedereen het weer nalezen. En is het, voor degenen die het gemist hebben of wat incidenteler cq sporadischer op rf kijken ook weer onder de aandacht.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Jantje »

Ik heb ook we eens wat quotes gemeld, vooral off-topicberichten in het draadje over het feitelijke beroepingswerk. Maar als die niet verwijderd worden, is dat niet mijn pakkie an, hoe storend ik het allemaal ook vind.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:Mischien kan @Helma even de link naar bedoelde posting plaatsen? Dan kan iedereen het weer nalezen. En is het, voor degenen die het gemist hebben of wat incidenteler cq sporadischer op rf kijken ook weer onder de aandacht.
Ad Anker schreef:Oeps, dit gaat veel verder dan de mannelijke beharing. Wat een toestand toch allemaal. Mara, heb je ook citaten over stropdassen?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door gallio »

Ad Anker schreef:
helma schreef:Een posting die al gemeld is kan iemand anders niet meer melden.
Hoe weet je dan of er al naar gekeken is?

Van de week zei een der moderators dat onder de gordel postings niet mochten.
Toch blijft een 'grappige' opmerking, die ten koste van iemand anders gemaakt wordt, staan.
Melden is blijkbaar al gebeurd.

Willen de mods toch een beetje in de gaten houden dat het forum voor alle leden als veilig ervaren wordt?
Ik heb hier moeite mee helma. Mijn posting is gemeld. Veiligheid is een groot goed, maar niet ondergeschikt aan het kunnen toepassen van zelfreflectie. Dan is een grappige posting soms dienstbaar om niet teveel op de persoon te spelen. Als een posting wordt gemeld en vervolgens verwijderd lijkt het of de aanklager in het gelijk wordt gesteld. Dat is in dit geval niet wenselijk.

Daarnaast, ik heb ook wel eens een posting gemeld die niet verwijderd is. Ik laat dat in vertrouwen aan het mod team over.
Wat jij als grappig ervaart wordt door een ander soms heel anders ervaren, en het is wel goed om daar rekening mee te houden.

Als meerdere forummers gezamelijk hun 'humor' op een persoon richten, of als dit soort 'grapjes' met regelmaat voorkomt, dan zijn we niet meer leuk bezig. Als het anderen op gaat vallen, Helma in dit geval, dan weet je zelf toch wel dat je te ver gaat met je grapjes?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:Mischien kan @Helma even de link naar bedoelde posting plaatsen? Dan kan iedereen het weer nalezen. En is het, voor degenen die het gemist hebben of wat incidenteler cq sporadischer op rf kijken ook weer onder de aandacht.
Ad Anker schreef:Oeps, dit gaat veel verder dan de mannelijke beharing. Wat een toestand toch allemaal. Mara, heb je ook citaten over stropdassen?
Het is allemaal een storm in een glas water (zoals wel vaker). ::please

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat de één meer ontvankelijker is voor een grapje op zijn tijd, dan de ander. En nee, ik noem geen namen!
Laatst gewijzigd door Jantje op 25 apr 2019, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door refo »

Als je alles moet melden wat je niet grappig vindt, is het end wel zoek. Sommige forummers lokken het ook wel uit.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door TSD »

Mara heeft in het verleden al meermalen aangeven dat dergelijke postings haar raken, dat is geen geheim. Ik vind het dan vooral niet kunnen richting Mara. Je wéét namelijk vooraf ( of in elk geval: kan weten) wat deze berichten met haar doen

Dan kan je jezelf er natuurlijk met een prachtig verhaal uitkletsen, maar de feiten spreken voor zich.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Moderator mededeling: Koerscorrectie

Bericht door Valcke »

Sowieso was de hele discussie weinig verheffend, helaas. Van beide 'kanten'.
Wat mij betreft wordt er meer ingegrepen en worden niet-opbouwende postings direct verwijderd.
Ik schaam mij overigens regelmatig voor mijn omgeving dat ik op refoforum post. Misschien dat dit ook iets zegt.
(Overigens verder alle lof voor Eilander !!)
Gesloten