Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Valcke schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik heb nu geen gekromde apostrof gebruikt, maar ik kan jou prima citeren hoor.
Valcke schreef:...
Dat zei ik ook
Sorry. Ik las verkeerd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: RE: Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Maanenschijn »

MGG schreef:
Maanenschijn schreef:
MGG schreef:Ik weet niet waar ik deze vraag mag plaatsen, dus daarom zet ik hem maar hier neer.

Hoe kun je goed quote via een smartphone? Ik kom niet verder dan op quote drukken en maar hopen dat het niet de 5e quote is. Als ik in de quote rommel door teksten of namen weg te halen, dan komt de tekst regelmatig in mijn eigen bericht te staan.
Gebruik je Tapatalk?
Nee ik gebruik Google Chrome. Als ik citeer ziet het er zo uit:
Maanenschijn schreef:
MGG schreef:
Aha, dan kan ik je niet helpen. Ik gebruik de app Tapatalk voor het forum.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Simon0612 schreef:Snap je dat ik dit totaal niet kan matchen met elkaar, die tegenstellingen in posts?
Ik ga met jou op dit forum niet meer in discussie. Het gaat teveel over mijn persoon in plaats van over de inhoud.

Succes verder, maar ik reageer niet meer op jouw bijdragen.
Als jij niet meer met Simon in 'discussie' wil, dan ik ook niet meer met jou.... Als iedereen dit zo doet, is Refoforum straks failliet

Kom op GG-lid, eerlijk gezegd vind ik dit een slechte discussietechniek!
HersteldHervormd schreef:
Ditbenik schreef: Tsja, dan houdt het op. Ik wens je een prettige dag verder.
Deze discussie trend begin ik wel een beetje vervelend te vinden van je, maar dat heb ik al vaker gezegd.
Mij valt dit vandaag op. En dat is op zich niet nieuw. In de topic over de gereformeerde gemeenten startte het met de opmerking dat van GGlid DIA woorden terug moest nemen. Vervolgens wordt het wat spetterig en ongezellig. Ik vind het net niet op de persoon (Jij doet het ook, dus wie ben jij om iets te zeggen). Volgens mij kan het ook anders. Ben je het ergens erg over oneens, noem dat dan ook, op de bal en niet op de persoon. Dat moet op een forum kunnen. Eisen dat iemand z'n woorden terugneemt is niet zo vruchtbaar. Mocht dat wenselijk zijn, kan beter de meldknop worden gebruikt, dan kunnen de moderators er naar kijken.

Vandaag in de topic over de krant evenzo: er worden wat opmerkingen gemaakt over ziekenhuisbezettingen en ook daar gaat het eigenlijk net ietsje teveel over de persoon (Natuurlijk, ik verzin maar wat; jouw informatie is beter; een bericht uit Limburg is per definitie niet waar etc.) Dat maakt een gesprek ook niet vruchtbaar. Geef aan waar je het over oneens bent maar ga niet zo zitten spetteren. Dat hoeft toch niet?

Op dit forum gaan we het niet eens worden over alles. Gelukkig niet, zou ik zeggen. Blijf in gesprek en hou het gezellig. O ja, en heb wat geduld met elkaar. Zo, dat wilde ik even kwijt. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Tiberius »

Nog een tip als toevoeging:
Als je geen zin hebt om serieus in discussie te gaan en toch je mening wilt ventileren, kan je in Word een bestand maken met de naam 'Mijn forum.docx' en daarin al je berichten plaatsen. :tilt

Dat wilde ik even kwijt. :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Nog een tip als toevoeging:
Als je geen zin hebt om serieus in discussie te gaan en toch je mening wilt ventileren, kan je in Word een bestand maken met de naam 'Mijn forum.docx' en daarin al je berichten plaatsen. :tilt

Dat wilde ik even kwijt. :)
:yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Nog een tip als toevoeging:
Als je geen zin hebt om serieus in discussie te gaan en toch je mening wilt ventileren, kan je in Word een bestand maken met de naam 'Mijn forum.docx' en daarin al je berichten plaatsen. :tilt

Dat wilde ik even kwijt. :)
Nog even een vraag hierover: als anderen telkens discussies uit het verleden er bij slepen en dit bijna als op de persoon in de discussie gooien, mag je toch de discussie zeker wel weigeren? Ik hoef toch niet met elke forummer in discussie te gaan?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Ad Anker »

Zie betreffende topic. Jij wilt het naar jouw hand zetten, dat is niet de bedoeling. Het spreekwoord 'wie kaatst... is hier van toepassing.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Zie betreffende topic. Jij wilt het naar jouw hand zetten, dat is niet de bedoeling. Het spreekwoord 'wie kaatst... is hier van toepassing.
Wanneer heb ik dan gekaatst?

Er wordt mij iets op mijn bord gegooid van een vergeten discussie van 3 jaar geleden! Sorry hoor, maar moet ik daar rekenschap over gaan afleggen? Ik heb er gewoon geen zin meer in.

Dus ik pas dan ook. Dat heb ik nu voor de zoveelste maal verkondigd. En ik hoop dat dit ook gerespecteerd wordt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Mij valt dit vandaag op. En dat is op zich niet nieuw. In de topic over de gereformeerde gemeenten startte het met de opmerking dat van GGlid DIA woorden terug moest nemen. Vervolgens wordt het wat spetterig en ongezellig. Ik vind het net niet op de persoon (Jij doet het ook, dus wie ben jij om iets te zeggen).
Op wie en op welk bericht doel je hier?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Ad Anker »

Wees je er van bewust dat opmerkingen die je eerder maakte nog steeds relevant zijn in gesprekken van nu.Een goede leer om je woorden met zout besprengd te laten zijn, ook hier. Waarom zou een opmerking van drie jaar geleden nu niet meer relevant zijn?
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Nog een tip als toevoeging:
Als je geen zin hebt om serieus in discussie te gaan en toch je mening wilt ventileren, kan je in Word een bestand maken met de naam 'Mijn forum.docx' en daarin al je berichten plaatsen. :tilt

Dat wilde ik even kwijt. :)
Je zou het wellicht ook mijnforum.xlsx kunnen noemen. Dan kun je jaar-op-jaar-analyses van je eigen bijdragen en vooruitgang maken. Inclusief prachtige tabellen en grafieken.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Zie betreffende topic. Jij wilt het naar jouw hand zetten, dat is niet de bedoeling. Het spreekwoord 'wie kaatst... is hier van toepassing.
Wanneer heb ik dan gekaatst?

Er wordt mij iets op mijn bord gegooid van een vergeten discussie van 3 jaar geleden! Sorry hoor, maar moet ik daar rekenschap over gaan afleggen? Ik heb er gewoon geen zin meer in.

Dus ik pas dan ook. Dat heb ik nu voor de zoveelste maal verkondigd. En ik hoop dat dit ook gerespecteerd wordt.

Heel simpel, als het niet gerespecteerd wordt, dan reageer je gewoon niet meer. Dat flauwe gebeuren. 'Ik reageer niet meer'. 'Nou, zeg, nu reageer je toch op mij en nu voel ik me genoodzaakt toch te reageren, ondanks dat ik niet meer zou reageren'. :)
Even on topic als handvat: neem het forum en je zelf (geldt niet alleen voor u GG-lid) niet te serieus. Reageer, het staat hierboven ook, gewoon inhoudelijk als het kan en anders wellicht even laten gaan, tenzij het gortig wordt oid.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Nog een tip als toevoeging:
Als je geen zin hebt om serieus in discussie te gaan en toch je mening wilt ventileren, kan je in Word een bestand maken met de naam 'Mijn forum.docx' en daarin al je berichten plaatsen. :tilt

Dat wilde ik even kwijt. :)
Je zou het wellicht ook mijnforum.xlsx kunnen noemen. Dan kun je jaar-op-jaar-analyses van je eigen bijdragen en vooruitgang maken. Inclusief prachtige tabellen en grafieken.
Of je stuurt het automatisch mee met degenen die je een waarschuwing of ban uitdeelt. Gewoon om de pijn iets te verzachten en als service van de RF-zaak
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Nog een tip als toevoeging:
Als je geen zin hebt om serieus in discussie te gaan en toch je mening wilt ventileren, kan je in Word een bestand maken met de naam 'Mijn forum.docx' en daarin al je berichten plaatsen. :tilt

Dat wilde ik even kwijt. :)
Je zou het wellicht ook mijnforum.xlsx kunnen noemen. Dan kun je jaar-op-jaar-analyses van je eigen bijdragen en vooruitgang maken. Inclusief prachtige tabellen en grafieken.
Of je stuurt het automatisch mee met degenen die je een waarschuwing of ban uitdeelt. Gewoon om de pijn iets te verzachten en als service van de RF-zaak
Ik zou zeggen, die pijn kan niet zeer genoeg doen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door DDD »

Dat lijkt me een weinig christelijke houding, ook voor iemand die een forum niet serieus neemt.
Plaats reactie