Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Ad Anker »

discussie over handelen van medechristenen rond de jaarwisseling kan in de desbetreffende topic.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Bertiel »

De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door. (Herman Finkers)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door. (Herman Finkers)
Moet in boekentopic?
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Bertiel »

Nee. Was nav refo’s cursus
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door huisman »

refo schreef:
Adje schreef: Wij vinden de ontmoeting met onze (klein)kinderen ook heel belangrijk. Ons gezin (lees alle kinderen en kleinkinderen) is te groot om op dit moment met elkaar samen te komen. Dat kan ik voor mezelf, maar ook richting anderen (denk aan de zorg, mensen die geopereerd moeten worden maar niet kan omdat er geen plek is op de ic), niet verantwoorden.

Gezinnen leven toch niet in een bubbel? Die van ons in ieder geval niet. Men gaat naar werk, school, universiteit (op dit moment dan niet), kinderen spelen met vriendjes/vriendinnetjes en er zijn ook contacten met een schoonfamilie.
Zo is het maar net. Het is jammer dat zelfs zich christelijk noemende mensen zich niet (of misschien juist niet) aan de adviezen houden.
En is het allemaal echt belangrijk? Als je kinderen in Canada of Australië wonen, is ontmoeting ook niet mogelijk.

Als de pandemie een beetje voorbij is, moeten alle Nederlanders maar eens een training 'omgaan met teleurstellingen' krijgen.

In ieder geval komt de feestdagen-golf in de besmettingen eraan. Door al die mensen die ontmoeting zo belangrijk vonden.
Door al die mensen die de wintersport zo belangrijk vonden.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a628c037/

Door al die Amsterdammers

https://www.parool.nl/amsterdam/weekcij ... gle.com%2F

Enz. Enz. blaming en shaming gaat weer beginnen en aan het einde van de dag zullen de ongevaccineerde Staphorsters wel weer de schuld krijgen. :bobo

Feit: Omicron is zo besmettelijk dat zelfs een lockdown niet helpt dus laten we ophouden met schuldigen aan te wijzen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:discussie over handelen van medechristenen rond de jaarwisseling kan in de desbetreffende topic.
Idem voor discussie over wie de schuldigen zijn
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:Nee. Was nav refo’s cursus
Ik dacht dat het meer te maken had met het ambacht van het aanbrengen van dakbedekking op woningen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1098
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Anselmus »

huisman schreef:
refo schreef:
Adje schreef: Wij vinden de ontmoeting met onze (klein)kinderen ook heel belangrijk. Ons gezin (lees alle kinderen en kleinkinderen) is te groot om op dit moment met elkaar samen te komen. Dat kan ik voor mezelf, maar ook richting anderen (denk aan de zorg, mensen die geopereerd moeten worden maar niet kan omdat er geen plek is op de ic), niet verantwoorden.

Gezinnen leven toch niet in een bubbel? Die van ons in ieder geval niet. Men gaat naar werk, school, universiteit (op dit moment dan niet), kinderen spelen met vriendjes/vriendinnetjes en er zijn ook contacten met een schoonfamilie.
Zo is het maar net. Het is jammer dat zelfs zich christelijk noemende mensen zich niet (of misschien juist niet) aan de adviezen houden.
En is het allemaal echt belangrijk? Als je kinderen in Canada of Australië wonen, is ontmoeting ook niet mogelijk.

Als de pandemie een beetje voorbij is, moeten alle Nederlanders maar eens een training 'omgaan met teleurstellingen' krijgen.

In ieder geval komt de feestdagen-golf in de besmettingen eraan. Door al die mensen die ontmoeting zo belangrijk vonden.
Door al die mensen die de wintersport zo belangrijk vonden.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a628c037/

Door al die Amsterdammers

https://www.parool.nl/amsterdam/weekcij ... gle.com%2F

Enz. Enz. blaming en shaming gaat weer beginnen en aan het einde van de dag zullen de ongevaccineerde Staphorsters wel weer de schuld krijgen. :bobo

Feit: Omicron is zo besmettelijk dat zelfs een lockdown niet helpt dus laten we ophouden met schuldigen aan te wijzen.
Feitelijk gezien heeft refo gelijk: het gaat om ontmoetingen. Of dat nou Amsterdammers, wintersporters of families, of ongevaccineerden Staphorsters zijn, zonder ontmoeting is er geen verspreiding. Heeft dus niets te maken met shaming, maar met kennis over hoe een virus werkt. Een lockdown helpt natuurlijk wel wanneer mensen zich eraan houden. Als er geen ontmoeting is, is er geen overdracht en dat is het idee van een lockdown. Je framed refo door te zeggen dat hij aan shaming doet, maar dat is niet correct denk ik en best wel op de man in plaats van op de bal.
Fides Quaerens Intellectum
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Zita »

Ontopic, aub. Voor coronadiscussies zijn heel veel andere topics beschikbaar.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door MGG »

Ik weet niet waar ik deze vraag mag plaatsen, dus daarom zet ik hem maar hier neer.

Hoe kun je goed quote via een smartphone? Ik kom niet verder dan op quote drukken en maar hopen dat het niet de 5e quote is. Als ik in de quote rommel door teksten of namen weg te halen, dan komt de tekst regelmatig in mijn eigen bericht te staan.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Valcke »

MGG schreef:Ik weet niet waar ik deze vraag mag plaatsen, dus daarom zet ik hem maar hier neer.

Hoe kun je goed quote via een smartphone? Ik kom niet verder dan op quote drukken en maar hopen dat het niet de 5e quote is. Als ik in de quote rommel door teksten of namen weg te halen, dan komt de tekst regelmatig in mijn eigen bericht te staan.
Belangrijk is de apostrof. Dit moet exact de goede apostrof zijn (niet gekromd). Idem de juiste plaatsing van de rechte haken. Anders gaat het mis. Verder mi geen verschil tussen smartphone en desktop.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik heb nu geen gekromde apostrof gebruikt, maar ik kan jou prima citeren hoor.
Valcke schreef:...
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Maanenschijn »

MGG schreef:Ik weet niet waar ik deze vraag mag plaatsen, dus daarom zet ik hem maar hier neer.

Hoe kun je goed quote via een smartphone? Ik kom niet verder dan op quote drukken en maar hopen dat het niet de 5e quote is. Als ik in de quote rommel door teksten of namen weg te halen, dan komt de tekst regelmatig in mijn eigen bericht te staan.
Gebruik je Tapatalk?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: RE: Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door MGG »

Maanenschijn schreef:
MGG schreef:Ik weet niet waar ik deze vraag mag plaatsen, dus daarom zet ik hem maar hier neer.

Hoe kun je goed quote via een smartphone? Ik kom niet verder dan op quote drukken en maar hopen dat het niet de 5e quote is. Als ik in de quote rommel door teksten of namen weg te halen, dan komt de tekst regelmatig in mijn eigen bericht te staan.
Gebruik je Tapatalk?
Nee ik gebruik Google Chrome. Als ik citeer ziet het er zo uit:
Maanenschijn schreef:
MGG schreef:
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Valcke »

GerefGemeente-lid schreef:Ik heb nu geen gekromde apostrof gebruikt, maar ik kan jou prima citeren hoor.
Valcke schreef:...
Dat zei ik ook
Plaats reactie