Waarschuwing

Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Waarschuwing

Bericht door Oude-Waarheid »

Onderstaande mail kreeg ik net:

Onderwerp: ONMIDDELLIJK LEZEN EN AAN IEDEREEN DOORSTUREN DIE JE KENT

Onder het mom beter 1x teveel gewaarschuwd als helemaal niet, onderstaande waarschuwing.
Lezen en ONMIDDELLIJK doorsturen!

Lees onderstaand bericht goed door, het kan veel ellende voorkomen.

Deze informatie is vanochtend gearriveerd, rechtstreeks van zowel Microsoft als Norton.

Stuur het naar iedereen die u kent die toegang heeft tot het internet.

Mogelijk ontvangt u een ogenschijnlijk onschuldige e-mail met een Power Point presentatie 'Het leven is mooi.'

Als u het heeft ontvangen, ga het bestand dan onder alle omstandigheden NIET openen! Gooi deze direct weg!

Als u dit bestand opent, verschijnt er een bericht op uw scherm met de mededeling: 'Het is te laat nu, uw leven is niet langer mooi.'

Vervolgens verliest u alles op uw pc en de persoon die dit naar u toestuurde krijgt toegang tot uw naam, e-mail en wachtwoord!

Dit is een nieuw virus, dat is begonnen te circuleren op zaterdag namiddag.

AOL heeft al bevestigd dat de anti-virus programma's niet in staat zijn dit te vernietigen.

Het virus is gemaakt door een hacker die zichzelf 'leven eigenaar' noemt.


Stuur een kopie van dit bericht aan al uw vrienden en vraag hen om het ONMIDDELLIJK door te sturen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Waarschuwing

Bericht door Hendrikus »

Geloof dit soort berichten nooit. Ze horen in de prullenbak. Verhalen van dit soort waren bij honderden rond. Allemaal onzin.
Kijk maar eens hier:
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=278
Stuur zoiets dus never nooit door. Een oproep als "stuur dit door naar iedereen in je adresboek" is het duidelijkste bewijs dat het een hoax is.
~~Soli Deo Gloria~~
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Waarschuwing

Bericht door Corydoras »

Oude-Waarheid schreef:Onderstaande mail kreeg ik net:

Onderwerp: ONMIDDELLIJK LEZEN EN AAN IEDEREEN DOORSTUREN DIE JE KENT
[...]
Niet lezen en vooral niet doorsturen aan iedereen die je kent. Dit is een (oud) nepbericht, een zogenaamde hoax. Zie http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=278
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Waarschuwing

Bericht door Hendrikus »

Corydoras schreef:
Oude-Waarheid schreef:Onderstaande mail kreeg ik net:

Onderwerp: ONMIDDELLIJK LEZEN EN AAN IEDEREEN DOORSTUREN DIE JE KENT
[...]
Niet lezen en vooral niet doorsturen aan iedereen die je kent. Dit is een (oud) nepbericht, een zogenaamde hoax. Zie http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=278
:super Wat zijn we het weer roerend eens :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Waarschuwing

Bericht door Corydoras »

Hendrikus schreef:
Corydoras schreef:
Oude-Waarheid schreef:Onderstaande mail kreeg ik net:

Onderwerp: ONMIDDELLIJK LEZEN EN AAN IEDEREEN DOORSTUREN DIE JE KENT
[...]
Niet lezen en vooral niet doorsturen aan iedereen die je kent. Dit is een (oud) nepbericht, een zogenaamde hoax. Zie http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=278
:super Wat zijn we het weer roerend eens :haha
:humhihi Da's niet de eerste keer, nee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Waarschuwing

Bericht door Oude-Waarheid »

Hendrikus schreef:Geloof dit soort berichten nooit. Ze horen in de prullenbak. Verhalen van dit soort waren bij honderden rond. Allemaal onzin.
Kijk maar eens hier:
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=278
Stuur zoiets dus never nooit door. Een oproep als "stuur dit door naar iedereen in je adresboek" is het duidelijkste bewijs dat het een hoax is.
Bedankt hoor dit wist ik natuurlijk niet!!!
Anders had ik het zeker niet geplaatst.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Waarschuwing

Bericht door Upquark »

Zeer simpele vuistregel: mails met daarin een verzoek tot doorsturen NOOIT doorsturen maar gelijk verwijderen. :huhu
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Waarschuwing

Bericht door Oude-Waarheid »

Upquark schreef:Zeer simpele vuistregel: mails met daarin een verzoek tot doorsturen NOOIT doorsturen maar gelijk verwijderen. :huhu
Bedankt voor de Tip!!!!!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waarschuwing

Bericht door Tiberius »

De reden voor dit soort mails is, dat men zoveel mogelijk emailadressen wil verzamelen. Dan kunnen ze naderhand lekker spammen.
Online
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Waarschuwing

Bericht door Marco »

Tiberius schreef:De reden voor dit soort mails is, dat men zoveel mogelijk emailadressen wil verzamelen. Dan kunnen ze naderhand lekker spammen.
Beetje lastig voor de afzender om emailadressen te verzamelen als jij mail naar je vrienden stuurt. Ik denk dus niet dat dat er achter zit. Ik denk dat er meer een soort zieke lol in zit om mensen op stang te jagen, en te kijken hoe snel een nepbericht de wereld over gaat. Maar het slaat nergens op, dus niet doorsturen, niet in paniek raken, en eventuele 'aanwijzingen' in dit soort mail niet opvolgen. Of het moet het volgende mailtje zijn:
Geachte ontvanger, U heeft zojuist een Belgisch virus ontvangen. Omdat we technologisch nog niet zo ver ontwikkeld zijn, is dit een handmatig virus. Zou u alstublieft alle bestanden op uw harde schijf willen wissen en deze mail doorsturen naar iedereen die u kent. Hartelijk dank voor uw hulp.
Leuk detail: wie alle bestanden gewist heeft, kán daarna geen mail meer sturen... :nananere
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Waarschuwing

Bericht door jvdg »

Marco schreef:
Tiberius schreef:De reden voor dit soort mails is, dat men zoveel mogelijk emailadressen wil verzamelen. Dan kunnen ze naderhand lekker spammen.
Beetje lastig voor de afzender om emailadressen te verzamelen als jij mail naar je vrienden stuurt. Ik denk dus niet dat dat er achter zit. Ik denk dat er meer een soort zieke lol in zit om mensen op stang te jagen, en te kijken hoe snel een nepbericht de wereld over gaat. Maar het slaat nergens op, dus niet doorsturen, niet in paniek raken, en eventuele 'aanwijzingen' in dit soort mail niet opvolgen. Of het moet het volgende mailtje zijn:
Geachte ontvanger, U heeft zojuist een Belgisch virus ontvangen. Omdat we technologisch nog niet zo ver ontwikkeld zijn, is dit een handmatig virus. Zou u alstublieft alle bestanden op uw harde schijf willen wissen en deze mail doorsturen naar iedereen die u kent. Hartelijk dank voor uw hulp.
Leuk detail: wie alle bestanden gewist heeft, kán daarna geen mail meer sturen... :nananere
Het is niet voor niets een Belgisch virus.....
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Waarschuwing

Bericht door Lourens »

Een hoax-mail is er in diverse vormen.

Vriendschapverklaringen
Waarschuwingen
Bedreigingen
Beloftes voor geld
Bangmakerij
Enzovoort

Een hoax-mail is gemakkelijk te herkennen:
- in dikke hoofdletters waarschuwing en oproep om door te zenden aan iedereen in je lijst.
- er zit vaak een belofte in als je meewerkt of een bedreiging als je het nalaat.
- Er wordt altijd gesproken over gisteren, vorige week of morgen en volgende week. Kortom. Het is nooit gedateerd.
- en zoals al aangegeven, heel veel zijn al weergegeven op http://www.virusalert.nl
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Waarschuwing

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:Onderstaande mail kreeg ik net:

Onderwerp: ONMIDDELLIJK LEZEN EN AAN IEDEREEN DOORSTUREN DIE JE KENT

Onder het mom beter 1x teveel gewaarschuwd als helemaal niet, onderstaande waarschuwing.
Lezen en ONMIDDELLIJK doorsturen!

Lees onderstaand bericht goed door, het kan veel ellende voorkomen.

Deze informatie is vanochtend gearriveerd, rechtstreeks van zowel Microsoft als Norton.

Stuur het naar iedereen die u kent die toegang heeft tot het internet.

Mogelijk ontvangt u een ogenschijnlijk onschuldige e-mail met een Power Point presentatie 'Het leven is mooi.'

Als u het heeft ontvangen, ga het bestand dan onder alle omstandigheden NIET openen! Gooi deze direct weg!

Als u dit bestand opent, verschijnt er een bericht op uw scherm met de mededeling: 'Het is te laat nu, uw leven is niet langer mooi.'

Vervolgens verliest u alles op uw pc en de persoon die dit naar u toestuurde krijgt toegang tot uw naam, e-mail en wachtwoord!

Dit is een nieuw virus, dat is begonnen te circuleren op zaterdag namiddag.

AOL heeft al bevestigd dat de anti-virus programma's niet in staat zijn dit te vernietigen.

Het virus is gemaakt door een hacker die zichzelf 'leven eigenaar' noemt.


Stuur een kopie van dit bericht aan al uw vrienden en vraag hen om het ONMIDDELLIJK door te sturen!
Ik durf hem wel te openen hoor :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Waarschuwing

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:Onderstaande mail kreeg ik net:

Onderwerp: ONMIDDELLIJK LEZEN EN AAN IEDEREEN DOORSTUREN DIE JE KENT

Onder het mom beter 1x teveel gewaarschuwd als helemaal niet, onderstaande waarschuwing.
Lezen en ONMIDDELLIJK doorsturen!

Lees onderstaand bericht goed door, het kan veel ellende voorkomen.

Deze informatie is vanochtend gearriveerd, rechtstreeks van zowel Microsoft als Norton.

Stuur het naar iedereen die u kent die toegang heeft tot het internet.

Mogelijk ontvangt u een ogenschijnlijk onschuldige e-mail met een Power Point presentatie 'Het leven is mooi.'

Als u het heeft ontvangen, ga het bestand dan onder alle omstandigheden NIET openen! Gooi deze direct weg!

Als u dit bestand opent, verschijnt er een bericht op uw scherm met de mededeling: 'Het is te laat nu, uw leven is niet langer mooi.'

Vervolgens verliest u alles op uw pc en de persoon die dit naar u toestuurde krijgt toegang tot uw naam, e-mail en wachtwoord!

Dit is een nieuw virus, dat is begonnen te circuleren op zaterdag namiddag.

AOL heeft al bevestigd dat de anti-virus programma's niet in staat zijn dit te vernietigen.

Het virus is gemaakt door een hacker die zichzelf 'leven eigenaar' noemt.


Stuur een kopie van dit bericht aan al uw vrienden en vraag hen om het ONMIDDELLIJK door te sturen!
Ik durf hem wel te openen hoor :D
Heb altijd al gedacht dat Marnix een waaghals is :D
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Waarschuwing

Bericht door Marnix »

Ik heb gewoon een computer die niet gevoelig is voor virussen.... En dat zonder virusscanner :) Ik kan klikken wat ik wil maar de virussen krijgen me maar niet te pakken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie