Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Of via VBA.
Is het voor je werk? Dan mag je het wel naar mij mailen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Het kan ook via verticaal zoeken volgens mij, ooit wel eens zoiets gemaakt.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:INLEIDING:
Een vraagje over vroeger, over hoe het vroeger was.
Hoe was het toen bij Google.
Onze oma's en opa's moeten het nog kunnen weten.
Ze hebben er vroeger wellicht nog gebruik gemaakt.
Het was een service van de toen al bekende zoekmachine Google,
die ook heden nog wel bekendheid geniet.

TO THE POINT:
Het was vroeger (wat is vroeger, nog niet zo lang geleden) mogelijk om bij Google zoeken en Afbeeldingen, te zoeken op plaatsingstijd. Nu kun je niet anders dan "Elke periode" of ten hoogste “Afgelopen jaar” kiezen. Nog niet zo heel geleden kon je zelf de datum invullen. Je kon zeker terugzoeken tot meerdere jaren terug. Dit lijkt dus verdwenen. Ouderwets? Of misschien om de beroemde privacy redenen? Dit geeft in elk geval veel nadeel als je op oude afbeeldingen wilt zoeken.
Was er een reden om het oude niet meer op te kunnen zoeken? Waarom is deze handige service verdwenen? Tenminste zover ik dat zie.
Ik denk niet dat deze service mist, gezien het aantal reacties. Ik gebruikte deze service van Google vrij regelmatig als ik oude verpakkingen van producten zocht. Dat gaf niet zelden best wel goede resultaten.
Kan nog steeds, hulpmiddelen, aangepaste periode en dan datums invullen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef: Het was vroeger (wat is vroeger, nog niet zo lang geleden) mogelijk om bij Google zoeken en Afbeeldingen, te zoeken op plaatsingstijd. Nu kun je niet anders dan "Elke periode" of ten hoogste “Afgelopen jaar” kiezen. Nog niet zo heel geleden kon je zelf de datum invullen. Je kon zeker terugzoeken tot meerdere jaren terug. Dit lijkt dus verdwenen. Ouderwets? Of misschien om de beroemde privacy redenen? Dit geeft in elk geval veel nadeel als je op oude afbeeldingen wilt zoeken.
Was er een reden om het oude niet meer op te kunnen zoeken? Waarom is deze handige service verdwenen? Tenminste zover ik dat zie.
Ik denk niet dat deze service mist, gezien het aantal reacties. Ik gebruikte deze service van Google vrij regelmatig als ik oude verpakkingen van producten zocht. Dat gaf niet zelden best wel goede resultaten.
Kan nog steeds, hulpmiddelen, aangepaste periode en dan datums invullen.
Naar mijn onderzoek kan dat niet meer standaard bij Google Afbeeldingen. Bij gewoon Google Zoeken kan dat inderdaad nog wel, maar bij afbeeldingen zit de mogelijkheid er (tenminste hier) niet meer bij. Als je afbeeldingen hebt, kun je op 'tools' klikken, , dan op 'tijd' en dan kun je slechts kiezen uit
1. Elke periode
2. Afgelopen 24 uur
3. Afgelopen week
4. Afgelopen maand
5. Afgelopen jaar

"Vroeger" kun je helemaal onderdaan zelf een datum invullen, wat nog steeds wel kan met gewoon Google Zoeken.
Voor zover ik het onderzocht heb.
Bij Afbeeldingen kun je wel via "Instellingen" naar "geavanceerd zoeken",
Maar volgens mijn eigen onderzoek kan ik daar niet op datum zoeken, zeker geen data van een jaar of 10 terug.
Het keuzemenu bestaat dan uit:
1. Afbeeldingsformaat: (Afbeeldingen zoeken in elk gewenst formaat)
2. Beeldverhouding: (Vierkant, hoog, breed, panoramisch)
3. kleuren in afbeelding: Hier kun je een kleur kiezen
4. Type afbeelding: Gezicht, Foto, Clipart, Lijntekening of Animatie.
5. Regio: Je kunt een land aanklikken.
6. Beperk het type afbeeldingen dat kan worden gevonden.
7. Zoek afbeeldingen die in een bepaalde regio zijn gepubliceerd.
8. Site of domein: Hier kun je binnen een site of domein zoeken.
9. Zoek één site (zoals sfmoma.org ) of beperk je resultaten tot een domein, zoals .edu, .org of .gov
10. SafeSearch: Aangeven of SafeSearch bv. seksueel expliciete content moet filteren.
11. Bestandstype: jpg, gif, png, svg enz.
12. Zoek afbeeldingen met de gewenste indeling.
13. gebruiksrechten: Heeft met copyright te maken.

Mijn onderzoek leert mij zodoende: Ik zie dus voor zover ik het zie geen mogelijkheid meer om langer geleden afbeeldingen te zoeken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
ejvl schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef: Het was vroeger (wat is vroeger, nog niet zo lang geleden) mogelijk om bij Google zoeken en Afbeeldingen, te zoeken op plaatsingstijd. Nu kun je niet anders dan "Elke periode" of ten hoogste “Afgelopen jaar” kiezen. Nog niet zo heel geleden kon je zelf de datum invullen. Je kon zeker terugzoeken tot meerdere jaren terug. Dit lijkt dus verdwenen. Ouderwets? Of misschien om de beroemde privacy redenen? Dit geeft in elk geval veel nadeel als je op oude afbeeldingen wilt zoeken.
Was er een reden om het oude niet meer op te kunnen zoeken? Waarom is deze handige service verdwenen? Tenminste zover ik dat zie.
Ik denk niet dat deze service mist, gezien het aantal reacties. Ik gebruikte deze service van Google vrij regelmatig als ik oude verpakkingen van producten zocht. Dat gaf niet zelden best wel goede resultaten.
Kan nog steeds, hulpmiddelen, aangepaste periode en dan datums invullen.
Naar mijn onderzoek kan dat niet meer standaard bij Google Afbeeldingen. Bij gewoon Google Zoeken kan dat inderdaad nog wel, maar bij afbeeldingen zit de mogelijkheid er (tenminste hier) niet meer bij. Als je afbeeldingen hebt, kun je op 'tools' klikken, , dan op 'tijd' en dan kun je slechts kiezen uit
1. Elke periode
2. Afgelopen 24 uur
3. Afgelopen week
4. Afgelopen maand
5. Afgelopen jaar

"Vroeger" kun je helemaal onderdaan zelf een datum invullen, wat nog steeds wel kan met gewoon Google Zoeken.
Voor zover ik het onderzocht heb.
Bij Afbeeldingen kun je wel via "Instellingen" naar "geavanceerd zoeken",
Maar volgens mijn eigen onderzoek kan ik daar niet op datum zoeken, zeker geen data van een jaar of 10 terug.
Het keuzemenu bestaat dan uit:
1. Afbeeldingsformaat: (Afbeeldingen zoeken in elk gewenst formaat)
2. Beeldverhouding: (Vierkant, hoog, breed, panoramisch)
3. kleuren in afbeelding: Hier kun je een kleur kiezen
4. Type afbeelding: Gezicht, Foto, Clipart, Lijntekening of Animatie.
5. Regio: Je kunt een land aanklikken.
6. Beperk het type afbeeldingen dat kan worden gevonden.
7. Zoek afbeeldingen die in een bepaalde regio zijn gepubliceerd.
8. Site of domein: Hier kun je binnen een site of domein zoeken.
9. Zoek één site (zoals sfmoma.org ) of beperk je resultaten tot een domein, zoals .edu, .org of .gov
10. SafeSearch: Aangeven of SafeSearch bv. seksueel expliciete content moet filteren.
11. Bestandstype: jpg, gif, png, svg enz.
12. Zoek afbeeldingen met de gewenste indeling.
13. gebruiksrechten: Heeft met copyright te maken.

Mijn onderzoek leert mij zodoende: Ik zie dus voor zover ik het zie geen mogelijkheid meer om langer geleden afbeeldingen te zoeken.
Het kan wel met de term before en after.
Zoeken op plaatjes met zoekterm: Rijssen before:2010 levert afbeeldingen op van voor 2010. Let op de dubbele punt na before en after.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef: Mijn onderzoek leert mij zodoende: Ik zie dus voor zover ik het zie geen mogelijkheid meer om langer geleden afbeeldingen te zoeken.
Het kan wel met de term before en after.
Zoeken op plaatjes met zoekterm: Rijssen before:2010 levert afbeeldingen op van voor 2010. Let op de dubbele punt na before en after.
Dank! Ik wist dat niet. Dat moet je dan ook maar net weten. :)
Ik zie dat nergens bij instellingen voor Google Zoeken en Afbeeldingen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
ejvl schreef:
-DIA- schreef: Mijn onderzoek leert mij zodoende: Ik zie dus voor zover ik het zie geen mogelijkheid meer om langer geleden afbeeldingen te zoeken.
Het kan wel met de term before en after.
Zoeken op plaatjes met zoekterm: Rijssen before:2010 levert afbeeldingen op van voor 2010. Let op de dubbele punt na before en after.
Dank! Ik wist dat niet. Dat moet je dan ook maar net weten. :)
Ik zie dat nergens bij instellingen voor Google Zoeken en Afbeeldingen.
Ik wist het ook niet, ik kwam het tegen op:
https://searchengineland.com/search-goo ... nds-315184

Ik verbaasde me dat het niet zou kunnen dus even gegoogled. Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:
ejvl schreef:
-DIA- schreef: Mijn onderzoek leert mij zodoende: Ik zie dus voor zover ik het zie geen mogelijkheid meer om langer geleden afbeeldingen te zoeken.
Het kan wel met de term before en after.
Zoeken op plaatjes met zoekterm: Rijssen before:2010 levert afbeeldingen op van voor 2010. Let op de dubbele punt na before en after.
Dank! Ik wist dat niet. Dat moet je dan ook maar net weten. :)
Ik zie dat nergens bij instellingen voor Google Zoeken en Afbeeldingen.
Ik wist het ook niet, ik kwam het tegen op:
https://searchengineland.com/search-goo ... nds-315184

Ik verbaasde me dat het niet zou kunnen dus even gegoogled. Afbeelding
Het kan dus wel, maar niet meer zo eenvoudig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Wie heeft er weleens kaartjes besteld via Ticketcounter?
Wij zijn 2 jaar geleden bij Sea Life in Scheveningen geweest, ik heb toen I deal betaald en ik krijg nu een mail dat hun systeem gehackt zou zijn.
Maar is het echt?
Naam, e mail adres, telefoonnummer en IBAN nr zouden gestolen kunnen zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Wie heeft er weleens kaartjes besteld via Ticketcounter?
Wij zijn 2 jaar geleden bij Sea Life in Scheveningen geweest, ik heb toen I deal betaald en ik krijg nu een mail dat hun systeem gehackt zou zijn.
Maar is het echt?
Naam, e mail adres, telefoonnummer en IBAN nr zouden gestolen kunnen zijn.
Ja, die heb ik ook gekregen, heb weleens concerten bezocht met tickets via Ticketcounter, en het IJsbeeldenfestival.
Gewoon goed blijven oppassen met mails van onbekenden, maar dat moest je toch al.
De mail is echt, het heeft ook in de krant gestaan dat ze gehackt waren.
Je kunt via een link in die mail controleren of er ook van jou data zijn gelekt.
Wij hebben van Ticketcounter begrepen dat u geen direct risico loopt. Er zijn namelijk geen wachtwoorden, pasfoto's of creditcardgegevens gelekt.

Zoals regelmatig in diverse media wordt benadrukt, is het altijd en dus ook nu erg belangrijk dat u waakzaam bent op verdachte berichten via de mail, telefoon of andere communicatiemiddelen. Ga hier nooit op in en klik niet op onbekende links. Wij benadrukken dat IJsbeelden Festival, Ticketcounter of uw eigen bank nooit telefonisch, per mail, per app, of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Wanneer u een verdacht bericht ontvangt, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die u van deze organisatie heeft.
Laatst gewijzigd door Hendrikus op 13 mar 2021, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:Wie heeft er weleens kaartjes besteld via Ticketcounter?
Wij zijn 2 jaar geleden bij Sea Life in Scheveningen geweest, ik heb toen I deal betaald en ik krijg nu een mail dat hun systeem gehackt zou zijn.
Maar is het echt?
Naam, e mail adres, telefoonnummer en IBAN nr zouden gestolen kunnen zijn.
Ja, die heb ik ook gekregen, heb weleens concerten bezocht met tickets via Ticketcounter, en het IJsbeeldenfestival.
Gewoon goed blijven oppassen met mails van onbekenden, maar dat moest je toch al.
De mail is echt, het heeft ook in de krant gestaan dat ze gehackt waren.
Je kunt via een link in die mail controleren of er ook van jou data zijn gelekt.
Die durfde ik dus niet aan te klikken. :sweat
Er staat geen logo op o.i.d.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef:Wie heeft er weleens kaartjes besteld via Ticketcounter?
Wij zijn 2 jaar geleden bij Sea Life in Scheveningen geweest, ik heb toen I deal betaald en ik krijg nu een mail dat hun systeem gehackt zou zijn.
Maar is het echt?
Naam, e mail adres, telefoonnummer en IBAN nr zouden gestolen kunnen zijn.
Ja, die heb ik ook gekregen, heb weleens concerten bezocht met tickets via Ticketcounter, en het IJsbeeldenfestival.
Gewoon goed blijven oppassen met mails van onbekenden, maar dat moest je toch al.
De mail is echt, het heeft ook in de krant gestaan dat ze gehackt waren.
Je kunt via een link in die mail controleren of er ook van jou data zijn gelekt.
Die durfde ik dus niet aan te klikken. :sweat
Er staat geen logo op o.i.d.
Dat kun je rustig doen, dat gaat goed.
~~Soli Deo Gloria~~
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door JvW »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef:Wie heeft er weleens kaartjes besteld via Ticketcounter?
Wij zijn 2 jaar geleden bij Sea Life in Scheveningen geweest, ik heb toen I deal betaald en ik krijg nu een mail dat hun systeem gehackt zou zijn.
Maar is het echt?
Naam, e mail adres, telefoonnummer en IBAN nr zouden gestolen kunnen zijn.
Ja, die heb ik ook gekregen, heb weleens concerten bezocht met tickets via Ticketcounter, en het IJsbeeldenfestival.
Gewoon goed blijven oppassen met mails van onbekenden, maar dat moest je toch al.
De mail is echt, het heeft ook in de krant gestaan dat ze gehackt waren.
Je kunt via een link in die mail controleren of er ook van jou data zijn gelekt.
Die durfde ik dus niet aan te klikken. :sweat
Er staat geen logo op o.i.d.
Dat kun je rustig doen, dat gaat goed.
Klopt, ik heb het ook gedaan. En helaas waren ook mijn gegevens gelekt. Het is inderdaad goed opletten met mailtjes waar deze informatie gebruikt wordt. Met de gegevens op zich kunnen de hackers niets, want er zijn geen wachtwoorden buit gemaakt.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

MIJN FOTO'S
Ik heb een onderschrift (of bijschrift) bij de foto's die op mijn pc staan. Gisteravond was ik de nieuwste foto's van een bijschrift aan het voorzien, toen plotseling, weet niet er gebeurde, alle foto's in die map, (zo'n 500) dezelfde naam hadden. Het is vanzelf monnikenwerk om dit zomaar te herstellen. Maar ja, nu correspondeert ook geen enkel bijschrift meer met de foto... Wat is me overkomen?
Ik hoop dat iemand het weet. Ik hoop vanavond te kijken of hier reacties op zijn, of adviezen. Vandaag moet ik rust houden i.v.m. benauwdheid. Hoop dus vanavond wel te zien of er iemand raad weet met dit geval, of hoe dit kon gebeuren...
Eventueel technisch herstellen is niet aan mij besteed. Een deskundige raadplegen is op dit moment ook moeilijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:MIJN FOTO'S
Ik heb een onderschrift (of bijschrift) bij de foto's die op mijn pc staan. Gisteravond was ik de nieuwste foto's van een bijschrift aan het voorzien, toen plotseling, weet niet er gebeurde, alle foto's in die map, (zo'n 500) dezelfde naam hadden. Het is vanzelf monnikenwerk om dit zomaar te herstellen. Maar ja, nu correspondeert ook geen enkel bijschrift meer met de foto... Wat is me overkomen?
Ik hoop dat iemand het weet. Ik hoop vanavond te kijken of hier reacties op zijn, of adviezen. Vandaag moet ik rust houden i.v.m. benauwdheid. Hoop dus vanavond wel te zien of er iemand raad weet met dit geval, of hoe dit kon gebeuren...
Eventueel technisch herstellen is niet aan mij besteed. Een deskundige raadplegen is op dit moment ook moeilijk.
Helaas, het is mij ook weleens overkomen. Wat er bij jou is gebeurd weet ik niet, maar toen het mij overkwam heb ik de schuld maar bij mezelf gezocht: ik moet iets verkeerd hebben gedaan, alleen weet ik niet wat.

Hoe dan ook: door schade en schande ben ik me maar gaan aanwennen om foto's te benoemen op datum, eventueel met een volgnummer erachter: 20210327_15 bijvoorbeeld. Dat zoekt gemakkelijk terug. De datum staat ook in de exif-gegevens van je foto's, dus die kun je ook niet kwijt raken. Beschrijvingen in de bestandsnaam opnemen lijkt handig, maar je ziet: één foute handeling of technische kronkel en je bent ze kwijt.

Niettemin: heel vervelend dat je dit overkomt...
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie