Vraag (pc en internet)

DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Een vraag:

Bericht door DDD »

Heb je wel geduld? Soms moet je maanden wachten.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Als je eenmaal zover bent dat je iets wilt verkopen, wil je het doorgaans ook uit de weg hebben. Tenzij je wat meer commercieel bezig bent misschien, en je de spullen in een aparte ruimte kunt bewaren. Dan kun je geduld hebben. Maar als ik iets ga verkopen, wil ik het een week later uit huis hebben. Als het niet snel verkoopt gaat het naar de kringloop.

Royal Albert is overigens niet veel meer waard, in de kringloop staat het ook en het wordt niet verkocht. Ik zie soms kopjes van het servies dat mijn moeder spaarde, ach het was zo duur en ze vond het zo mooi. Nu staat een kop en schotel voor 2.50 en niemand wil het hebben.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

DDD schreef:Heb je wel geduld? Soms moet je maanden wachten.
Jawel, ik heb nog verlengd. En de fietsendrager heb ik er eind februari op gezet en ergens eind augustus verliep het en heb ik het zo gelaten. Ik had duidelijke foto's er bij gezet, maar ja, ik was niet de enige die een fietsendrager aanbood natuurlijk.
Dodo schreef:Royal Albert is overigens niet veel meer waard, in de kringloop staat het ook en het wordt niet verkocht.
Jawel hoor, een oude dame raadde het me aan.
Haar dochter had een compleet boerenbontservies verkocht, dat schijnt ook nog een verzamelobject te zijn, evenals het servies van Marjolein Bastin.
Dodo schreef: Maar als ik iets ga verkopen, wil ik het een week later uit huis hebben.
Zo erg is het niet bij mij, het staat goed in de kelder of op de zolder. Maar op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee.
Ik was vorige week nog even in een kringloop en zag daar veel huishoudelijke spullen uit de seventies staan. Die zijn erg gewild momenteel. Bruine broodtrommel, oranje met bloemen. Nu heet dat vintage.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Op marktplaats worden honderden items van Royal Albert aangeboden, dus ik zou er niet eens meer aan beginnen. Tenzij je iets heel speciaals in handen hebt. Marktplaats is wel een handige plek om zulke dingen op te zoeken, in de kringloop gebruiken we het ook voor de boeken. We weten inmiddels dat er geen interesse meer is voor de oude boekjes van Van der Hulst.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Op marktplaats worden honderden items van Royal Albert aangeboden, dus ik zou er niet eens meer aan beginnen. Tenzij je iets heel speciaals in handen hebt. Marktplaats is wel een handige plek om zulke dingen op te zoeken, in de kringloop gebruiken we het ook voor de boeken. We weten inmiddels dat er geen interesse meer is voor de oude boekjes van Van der Hulst.
Ik heb het inmiddels allemaal weggegeven.
De boekjes van Van der Hulst kon ik al niet slijten bij mijn kinderen. Ik heb ze geprobeerd voor te lezen, maar ze vonden ze te langdradig.
Alleen "opie hap, opie meer" en een stukje uit Bruun de beer en Het zwarte poesje, gingen nog.
Op Koninginnedag kocht ik vaak de Witte Ravenpockets, uit mijn meisjestijd. Maar mijn dochter en schoondochter willen ze niet hebben, dus deels weggegooid en deels naar de kringloop.
Niet ieder boek is een lang leven beschoren, helaas.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Een vraag:

Bericht door windorgel »

Dodo schreef:Op marktplaats worden honderden items van Royal Albert aangeboden, dus ik zou er niet eens meer aan beginnen. Tenzij je iets heel speciaals in handen hebt. Marktplaats is wel een handige plek om zulke dingen op te zoeken, in de kringloop gebruiken we het ook voor de boeken. We weten inmiddels dat er geen interesse meer is voor de oude boekjes van Van der Hulst.
Ik ken meerdere kinderen die nog smullen van Van der Hulst!
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Het is mij tot één keer toe gelukt om iets te verkopen op Marktplaats.
Als ik hoor wat mensen soms voor ouwe kringloopmeuk krijgen, snap ik daar niets van.
Ik heb het met Royal Albert kopjes en gebaksstel geprobeerd, een fietsendrager, tinnen miniatuurtjes,
en uiteindelijk lukte het om een set prachtige wandborden te slijten. Ik werd gebeld vlak voordat ik het
er af wilde halen. Die mevrouw kwam er helemaal voor uit Limburg rijden.
Uit dankbaarheid nam ze ook nog een Limburgse kersenvlaai mee.
Nee, ik zet geen te hoge prijs neer.
Ik kijk wat anderen vragen voor eenzelfde artikel, daar ga ik onder zitten.
Ik heb geen verkooptalent. :huhu
Vaak kun je beter iets te duur aanbieden dan te laag, heel vreemd maar het werkt wel.
Verder kun je vaak beter verkopen via Facebook-verkoopgroepen, gaat vaak sneller ook.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

ejvl schreef: Vaak kun je beter iets te duur aanbieden dan te laag, heel vreemd maar het werkt wel.
Verder kun je vaak beter verkopen via Facebook-verkoopgroepen, gaat vaak sneller ook.
Het gaat mij niet eens om het geld, maar als iemand er oprecht blij mee is, ben ik dat ook.
Als een mevrouw uit Limburg komt rijden, is dat voor mij een teken dat ze ze graag wilde hebben.
Ik heb nog foto's van haar gekregen via de app. Ze hingen werkelijk prachtig.
Bij mij stonden ze in een zolderkast te verstoffen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Als je iets wilt verkopen, moet je helemaal geen prijs noemen. Gewoon alleen bieden instellen. Als het wat is, merk je het vanzelf. Serviesgoed is onverkoopbaar, tenzij je op het juiste moment een verzamelaar treft die net dát nog niet heeft.

Voor boeken geldt dat ook wel, langzamerhand. De meeste mensen hebben nu hun jeugdherinneringen dankzij internet wel weer in de kast staan.
Dus al iemand het boek van B Nijenhuis, getiteld 'Tok, tok, tok, alweer geen ei' heeft staan, houd ik me aanbevolen.
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

refo schreef:Als je iets wilt verkopen, moet je helemaal geen prijs noemen. Gewoon alleen bieden instellen. Als het wat is, merk je het vanzelf. Serviesgoed is onverkoopbaar, tenzij je op het juiste moment een verzamelaar treft die net dát nog niet heeft.

Voor boeken geldt dat ook wel, langzamerhand. De meeste mensen hebben nu hun jeugdherinneringen dankzij internet wel weer in de kast staan.
Dus al iemand het boek van B Nijenhuis, getiteld 'Tok, tok, tok, alweer geen ei' heeft staan, houd ik me aanbevolen.
Als ik iets zoek op Marktplaats, sla ik de advertenties met "bieden" meestal over, of er moet staan "bieden vanaf" dan wil ik nog wel eens kijken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Ik kijk wel eens bij zilveren munten. Dan zet de verkoper erbij: zeer gezocht ( met uitroepteken). Daarom staat het zeker op Marktplaats, denk ik dan.
Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Bestaat er een app die op basis van een rij adressen de kortste route kan bepalen?
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Een vraag:

Bericht door Herman »

Mannetje schreef:Bestaat er een app die op basis van een rij adressen de kortste route kan bepalen?
Die bestaan. Volgens mij te vinden via Google. Is RouteXL iets voor je?
Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Herman schreef:
Mannetje schreef:Bestaat er een app die op basis van een rij adressen de kortste route kan bepalen?
Die bestaan. Volgens mij te vinden via Google. Is RouteXL iets voor je?
Dat ziet er inderdaad goed uit. Dank!
-
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Een vraag:
Weet iemand hoe je die zwarte 'inklapdriehoekjes' in Word kunt verwijderen?
Als je bv. een tekst kopieert en het stukje heeft meerdere koppen, dan kan een stukje ingeklapt worden, maar ik vind die zwarte inklapdriehoekjes alleen maar wat irritant, en voor mij geen meerwaarde. Hoe kan ik die wegkrijgen?
Ik weet wel een manier: Je knipt de hele tekst, plakt die in Kladblok, en het is weg, maar dan is er meer weg dan je lief is, dan ik ook de hele opmaak weg. Is er een andere manier?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie