Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef: Mijn oren zijn misschien niet zo goed als die van jou... :haha
Nou, dat zou inderdaad wel kunnen. Ik kreeg mijn eerste bril toen ik 15 was en bleek toen -4 te hebben. Wellicht dat mijn oren die jaren ervoor zich hadden doorontwikkeld, waar mijn ogen achterbleven.
Er moet een wereld voor je open gegaan zijn @ZeeuwAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef: Mijn oren zijn misschien niet zo goed als die van jou... :haha
Nou, dat zou inderdaad wel kunnen. Ik kreeg mijn eerste bril toen ik 15 was en bleek toen -4 te hebben. Wellicht dat mijn oren die jaren ervoor zich hadden doorontwikkeld, waar mijn ogen achterbleven.
Er moet een wereld voor je open gegaan zijn @ZeeuwAfbeelding
Ja, letterlijk inderdaad. Ineens kwam ik erachter dat huizen voegen hadden en de straat uit stenen ipv 1 vlak bestond. En dat het bordje in kerk helemaal niet zo onduidelijk was.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Een vraag:

Bericht door Orchidee »

Dat is echt jammer dat zoiets laat word ontdekt (zielig vind ik eigenlijk )
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Een vraag:

Bericht door Valcke »

Orchidee schreef:Dat is echt jammer dat zoiets laat word ontdekt (zielig vind ik eigenlijk Afbeelding)
Toen ik op de basisschool zat (rond 1970), kwam er ieder jaar een meneer of mevrouw langs om bij alle leerlingen een oogtestje te doen. Gewoon in het lokaal, in een uurtje was iedereen aan de beurt geweest. Dit soort gevallen kwamen dan niet voor. Op de middelbare school was er in de brugklas en in klas 4 nog een gezondheidscheck die wat langer duurde en waar de ogen zeker ook aan bod kwamen. Ik weet niet of dit allemaal nu nog bestaat, misschien niet...?

Bij mijzelf gingen mijn ogen vooral wat achteruit na 15 jaar (bijziendheid) en ik moet zeggen dat ik toen ook lang gewacht heb met een bril (rij-examen!).
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

Kinderen worden nog steeds op basisschool en ook op middelbare school door schoolarts gezien en ogen worden ook gecheckt. Maar er zal best verschil zitten tussen de ene schoolarts en de andere.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Een vraag:

Bericht door windorgel »

Als je als kind geen bril wilt probeer je het wel te verbloemen. Ik probeerde met mijn fotografisch geheugen zo snel mogelijk te onthouden waar de openingen zaten van de cirkels op het testbord. Zoveel mogelijk goed raden en je was er weer door.
Omdat mijn ene oog beter was dan de andere lukte dat. Als beide ogen slecht zijn lijkt het me lastiger.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Eerst duidelijk: Dit topic staat in "internet en pc", daar gaat dit dan ook over.

Ik maak nogal wat Word-documenten met plaatjes die ik van internet haal. Bijvoorbeeld als ik verschillende afbeeldingen wil van niet in Nederland leverbare wasmiddelen (noem maar wat).
Dan belandt je meestal ergens in een "Uitlandse webwinkel".
Sinds de laatste updates van Word (of ligt het aan Edge, of Windows 10?) wordt er moeilijk gedaan met deze plaatjes. Voor de duidelijkheid, ze zijn alleen voor eigen gebruik en overzichten.
Maar de plaatjes behouden hun hyperlink, of als je er met de muis overheen gaat zie je waar het plaatje vandaan kwam. Gevolg is dat je dan soms ongewild in een "Uitlandse webwinkel" belandt en dat wil ik dus niet. Ik wil de plaatje dus 'helemaal loskoppelen' van internet. Dat was voor de updates wel goed mogelijk, maar nu blijven ze op de een of andere slimme manier actief.
Hoe verbreek ik alle contacten met internet, zodat ik niet bij een enkele verkeerd aanraking weer in deze vreemde Uitlandse sites beland?

NOOT: Voor de minder snuggeren :amour onder ons: "Uitlandse webwinkel" staat synoniem voor een buitenlandse webshop, hetzij van een Amerikaanse dochter van Ahold-Delhaize, dan wel een andere webshop.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

Eerst opslaan op je harde schijf en vervolgens toevoegen als illustratie.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Een vraag:

Bericht door FlyingEagle »

Als je met de rechtermuisknop op het plaatje klikt krijg je dan de optie ‘hyperlink verwijderen’?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Een vraag:

Bericht door Bezorgd »

Met ' knipprogramma' een kopie maken en plakken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:Met ' knipprogramma' een kopie maken en plakken.
Dat was ook mijn manier, maar mijn ScreenHunter werkt niet meer, anders deed ik het met de ScreenHunter.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Een vraag:

Bericht door Chrisje72 »

Probeer greenshot eens
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Een vraag:

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:Met ' knipprogramma' een kopie maken en plakken.
Dat was ook mijn manier, maar mijn ScreenHunter werkt niet meer, anders deed ik het met de ScreenHunter.

In Windows zit standaard 'knipprogramma' Heel simpel, maar werkt prima
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:Met ' knipprogramma' een kopie maken en plakken.
Dat was ook mijn manier, maar mijn ScreenHunter werkt niet meer, anders deed ik het met de ScreenHunter.

In Windows zit standaard 'knipprogramma' Heel simpel, maar werkt prima
Knipprogramma is geloof ik mijn meestgebruikte programma. Wat werkt dat ideaal, zeg.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Een vraag:

Bericht door Chrisje72 »

Windowsknop - S is dat toch?
Plaats reactie