Vraag (pc en internet)

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

FlyingEagle schreef:Ik gebruik Stack. 1TB opslag, een deel gebruikt m’n zus ook voor foto’s. Ook als netwerkschijf te koppelen op je pc.
Heb ik o.a ook, betaald zelfs, 1.25tb voor €2.50 per maand. Het nadeel is dat je geen individuele bestanden kunt restoren, alleen een complete restore van alle bestanden.
Kwam ik laatst achter toen een bestand corrupt was geraakt.
Dropbox kan dat wel.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Een vraag:

Bericht door FlyingEagle »

ejvl schreef:
FlyingEagle schreef:Ik gebruik Stack. 1TB opslag, een deel gebruikt m’n zus ook voor foto’s. Ook als netwerkschijf te koppelen op je pc.
Heb ik o.a ook, betaald zelfs, 1.25tb voor €2.50 per maand. Het nadeel is dat je geen individuele bestanden kunt restoren, alleen een complete restore van alle bestanden.
Kwam ik laatst achter toen een bestand corrupt was geraakt.
Dropbox kan dat wel.
Dat wist ik niet. Nou ja, tot zover. nog nooit nodig gehad. Heb een keer met een actie aangemeld, kreeg gratis 1TB maak ik dankbaar gebruik van.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Dat geldt ook voor mij, die actie en dankbaar gebruik.
Dat 1TB gebruik ik voor foto's, video's, preken, geripte muziek-cd's, enz.
Maar voor werk gebruik ik Google Drive, omdat die oude versies van bestanden bewaart. Wanneer je iets per ongelijk verwijderd of overschrijft, kan je het alsnog terughalen. Dat geldt trouwens ook voor Dropbox, maar die geeft minder (gratis) opslagruimte.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

Je kunt ook gewoon een nas aansluiten op je netwerk en die online toegankelijk maken.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:Je kunt ook gewoon een nas aansluiten op je netwerk en die online toegankelijk maken.
Maar daar moet dan ook weer een back-up van. Een raid is geen backup en bij brand ook niet.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Een vraag:

Bericht door Geytenbeekje »

Weet iemand wat een G- Suite account is ?
Nu ik filternet heb kan ik bepaalde ytube filmpjes niet kijken, niet van mijn eigen kerk en rd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Volgens mij kan dat met een Google account, G- suite is volgens mij niet meer actueel.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Een vraag die aan de keukentafel opkwam: legt de overheid vast van welke kerk je bent?
Waarschijnlijk weten ze het wel (ik ben aan het lezen in Je hebt wel iets te verbergen, forumtip, nog bedankt), maar wordt het officieel genoteerd?
Vroeger wel, of misschien alleen van de Hervormde kerk toen. Toen was de jaarlijkse bijdrage niet vrijwillig, maar die werd berekend aan de hand van je belastinggegevens. Maar staat het nu nog steeds in de boeken?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Alleen RK of PKN, voor de rest niet.
Bovendien kan je vragen of de registratie verwijderd wordt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Jij doelt waarschijnlijk op stichting Sila. Ik heb die even opgezocht, hier staat dat de overheid niet bijhoudt van welke kerk je lid bent, maar dat je een zgn. Sila-stip bij je naam kunt hebben.
https://www.sila.nl/1-SILA/02-SILAstip.html
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Ja klopt, die bedoelde ik inderdaad.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Anselmus »

Dodo schreef:Een vraag die aan de keukentafel opkwam: legt de overheid vast van welke kerk je bent?
Waarschijnlijk weten ze het wel (ik ben aan het lezen in Je hebt wel iets te verbergen, forumtip, nog bedankt), maar wordt het officieel genoteerd?
Vroeger wel, of misschien alleen van de Hervormde kerk toen. Toen was de jaarlijkse bijdrage niet vrijwillig, maar die werd berekend aan de hand van je belastinggegevens. Maar staat het nu nog steeds in de boeken?
Vroeger mocht de gemeente waar je bijvoorbeeld naartoe verhuisde, de kerken inlichten dat er nieuwe inwoners waren. Dat mag tegenwoordig niet meer i.v.m. de privacy.

Wat vind je tot nu toe van het boek?
Fides Quaerens Intellectum
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef: Vroeger wel, of misschien alleen van de Hervormde kerk toen. Toen was de jaarlijkse bijdrage niet vrijwillig, maar die werd berekend aan de hand van je belastinggegevens. Maar staat het nu nog steeds in de boeken?
De kerk had echt geen inzage in jouw belastinggegevens. Er was een tabel die een gift suggereerde op basis van je salaris.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Anselmus schreef:
Dodo schreef:Een vraag die aan de keukentafel opkwam: legt de overheid vast van welke kerk je bent?
Waarschijnlijk weten ze het wel (ik ben aan het lezen in Je hebt wel iets te verbergen, forumtip, nog bedankt), maar wordt het officieel genoteerd?
Vroeger wel, of misschien alleen van de Hervormde kerk toen. Toen was de jaarlijkse bijdrage niet vrijwillig, maar die werd berekend aan de hand van je belastinggegevens. Maar staat het nu nog steeds in de boeken?
Vroeger mocht de gemeente waar je bijvoorbeeld naartoe verhuisde, de kerken inlichten dat er nieuwe inwoners waren. Dat mag tegenwoordig niet meer i.v.m. de privacy.
Nog steeds hoor. Daar is de stichting Sila voor. Mensen die een Sila-stip bij hun naam hebben, van hen worden de mutaties doorgegeven aan de stichting Sila. Die filtert dat uit naar de kerk waar deze persoon lid van is, en stuurt de gegevens door. Het is niet alles, de hoofdzaken. Overlijden, er is een verbintenis aangegaan, er is een verbintenis verbroken (of dat door scheiding of door overlijden is, wordt niet gemeld), er is een verhuizing.
D66 is er mee bezig geweest dit te stoppen, wat een ramp voor de grote kerken zou zijn.
Ik heb wel het idee overigens dat er op het gemeentehuis wat actiever wordt gewezen op de mogelijkheid de Sila-stip weg te laten halen. Vooral bij jonge mensen die op zichzelf gaan wonen en niet erg betrokken zijn, zie ik dat.

Wat vind je tot nu toe van het boek?
Heel interessant, en ook heel beklemmend. Ik had het idee dat ik mijn privacy al vrij goed afschermde, maar met al die trackers die onschuldige sites van je plaatsen... wat een vervelend idee. En dan heb ik nog een rein geweten, geen terroristische neigingen, geen rare fantasieën, geen vijandschappen.
Ik hoop dat er nog een lijstje met aanbevelingen komt op het eind.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Dat komt, volgens mij in het laatste hoofdstuk.
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen namelijk.
Maar het zijn over het algemeen gewoon gezond-verstand-adviezen; bewustwording is het belangrijkste doel van het boek.
Plaats reactie