Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Ik zou er eerst eentje lenen. Mijn opa heeft er ook een, maar toen hij er achter kwam dat deze stroom gebruikte, stond hij overwegend uit :D
Herkenbaar...


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Terri »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:Ik zou er eerst eentje lenen. Mijn opa heeft er ook een, maar toen hij er achter kwam dat deze stroom gebruikte, stond hij overwegend uit :D
Herkenbaar...


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
De grootouders van allebei de kanten hadden er een, maar het werd uiteindelijk amber gebruikt, het leek leuk, maar na een paar keer was de aardigheid er af.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Een vraag:

Bericht door Orchidee »

Is de reden stroomgebruik of anders?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Ik heb er een keer een voor mijn man gekocht, hij kijkt graag foto's. Ik had 'm vol gezet met familiefoto's. Hij had hem op zijn werk op het bureau gezet, maar het was geen succes, hij kon zich niet op zijn werk concentreren. Dus het ding kwam weer thuis, en is uiteindelijk naar een goed doel gegaan. Daar konden ze 'm gebruiken bij presentaties.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

Orchidee schreef:Is de reden stroomgebruik of anders?
Ik denk inderdaad meer de onrust van bewegend beeld. En als neven rede het stroomgebruik.
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Re: Een vraag:

Bericht door dré »

Heb er een van Frameo gegeven aan mijn ouders. Met een code kan iedereen die je die code geeft er via WiFi foto’s heensturen.
dré
--------

Credo in unum Deo
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Wie kan me helpen?
Of misschien: wie kan of wil me raad geven?
Ik reis af en doe de wereld over.
Dat doe ik soms wel eens om wat te doen te hebben...
De wereld rond

Dus ja, aangezien ik niet zo de mogelijkheid heb om daadwerkelijk een wereldreis te maken (als ik daar ooit zin in zou hebben) neem ik dan mijn toevlucht tot
Streetview van Google Earth.

Nu is dit het geval: Streetview loopt nogal eens vast, of vervormd.
Ligt dat aan Google Earth of aan mijn pc?
Is er iets met beeld mis?

Ook opmerkelijk: Het blauwe icoontje van Google Earth is al geruime tijd zo grijs geworden als deze grijsaard die dit constateert....
Het betreft Google Earth Pro.
Wat is dat? En kunnen we streetview weer een verjongingskuur laten ondergaan door b.v. te verwijderen en opnieuw de downloaden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Een vraag:

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:Wie kan me helpen?
Of misschien: wie kan of wil me raad geven?
Ik reis af en doe de wereld over.
Dat doe ik soms wel eens om wat te doen te hebben...
De wereld rond

Dus ja, aangezien ik niet zo de mogelijkheid heb om daadwerkelijk een wereldreis te maken (als ik daar ooit zin in zou hebben) neem ik dan mijn toevlucht tot
Streetview van Google Earth.

Nu is dit het geval: Streetview loopt nogal eens vast, of vervormd.
Ligt dat aan Google Earth of aan mijn pc?
Is er iets met beeld mis?

Ook opmerkelijk: Het blauwe icoontje van Google Earth is al geruime tijd zo grijs geworden als deze grijsaard die dit constateert....
Het betreft Google Earth Pro.
Wat is dat? En kunnen we streetview weer een verjongingskuur laten ondergaan door b.v. te verwijderen en opnieuw de downloaden?
DIA, Google Maps (waar Google Earth deel van uitmaakt) is geen programma dat je kan downloaden, maar een webservice van Google die je via internet aanroept.
Dat betekent dat je elke keer als je Google Maps opent, je de laatste versie op je computer te zien krijgt op je scherm.
Wanneer er wat mis gaat met de streaming, waardoor de webservice vastloopt, kan dat meerdere oorzaken hebben:
- Het kan druk zijn op het netwerk van je provider
- Er kan ergens een server down zijn waardoor de pakketjes van de content een andere route moeten nemen
- Het systeem van je computer kan om een OS update gevraagd zijn, waardoor er wat onvoorspelbaar gedrag op je pc optreedt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Ik heb ook een vraag:

Gisteren en vandaag gedurende een groot gedeelte van de dag was de website www.kerktijden.nl niet bereikbaar. Er kwam als melding: 502 Gate Bateway. Weet iemand wat zoiets betekent?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Een vraag:

Bericht door Roos2018 »

Jantje schreef:Ik heb ook een vraag:

Gisteren en vandaag gedurende een groot gedeelte van de dag was de website http://www.kerktijden.nl niet bereikbaar. Er kwam als melding: 502 Gate Bateway. Weet iemand wat zoiets betekent?
Wellicht heb je hier iets aan:
https://www.strato.nl/handboek/wat-bete ... d-gateway/
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Dank!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef: DIA, Google Maps (waar Google Earth deel van uitmaakt) is geen programma dat je kan downloaden, maar een webservice van Google die je via internet aanroept.
Dat betekent dat je elke keer als je Google Maps opent, je de laatste versie op je computer te zien krijgt op je scherm.
Wanneer er wat mis gaat met de streaming, waardoor de webservice vastloopt, kan dat meerdere oorzaken hebben:
- Het kan druk zijn op het netwerk van je provider
- Er kan ergens een server down zijn waardoor de pakketjes van de content een andere route moeten nemen
- Het systeem van je computer kan om een OS update gevraagd zijn, waardoor er wat onvoorspelbaar gedrag op je pc optreedt.
Drukte kan het niet zijn, want de storingen zijn gewoon continue. Ik kan via Google Maps inderdaad beperkt streetview zien. Maar je hebt daar nauwelijks een overzicht van de hele aarde, en de ruimte zie je daar ook niet. Het werkt ook anders dan Via Google Earth. Bij maps kun je je verplaatsen met de muis, en je ziet pijltjes op de weg, bij Earth niet, daar heb je een gele streep, of je kunt een vlucht maken boven een gebied. Bij Google Earth zijn er veel meer mogelijkheden. Onder meer de ruimte in, dat kan (zover ik weet) niet via Google Maps.
Op Google Maps kan je met elke pc gemakkelijk komen. Maar Google Earth heeft een blauw (nu grijs) icoontje, vandaar kom je vanuit de ruimte op aarde. Je kunt zelfs ook ruimtereizen maken. Verder heb je veel lagen die je kunt gebruiken, eentje daarvan is die van Google Maps. Maar die is nogal beperkt wat informatie betreft.

Overigens heb ik geen last van vastlopen als ik via Google Maps op streetview ga, maar zoals ik zei is dat veel beperkter (zover ik weet) dan via Google Earth.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Een vraag:

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef: DIA, Google Maps (waar Google Earth deel van uitmaakt) is geen programma dat je kan downloaden, maar een webservice van Google die je via internet aanroept.
Dat betekent dat je elke keer als je Google Maps opent, je de laatste versie op je computer te zien krijgt op je scherm.
Wanneer er wat mis gaat met de streaming, waardoor de webservice vastloopt, kan dat meerdere oorzaken hebben:
- Het kan druk zijn op het netwerk van je provider
- Er kan ergens een server down zijn waardoor de pakketjes van de content een andere route moeten nemen
- Het systeem van je computer kan om een OS update gevraagd zijn, waardoor er wat onvoorspelbaar gedrag op je pc optreedt.
Drukte kan het niet zijn, want de storingen zijn gewoon continue. Ik kan via Google Maps inderdaad beperkt streetview zien. Maar je hebt daar nauwelijks een overzicht van de hele aarde, en de ruimte zie je daar ook niet. Het werkt ook anders dan Via Google Earth. Bij maps kun je je verplaatsen met de muis, en je ziet pijltjes op de weg, bij Earth niet, daar heb je een gele streep, of je kunt een vlucht maken boven een gebied. Bij Google Earth zijn er veel meer mogelijkheden. Onder meer de ruimte in, dat kan (zover ik weet) niet via Google Maps.
Op Google Maps kan je met elke pc gemakkelijk komen. Maar Google Earth heeft een blauw (nu grijs) icoontje, vandaar kom je vanuit de ruimte op aarde. Je kunt zelfs ook ruimtereizen maken. Verder heb je veel lagen die je kunt gebruiken, eentje daarvan is die van Google Maps. Maar die is nogal beperkt wat informatie betreft.

Overigens heb ik geen last van vastlopen als ik via Google Maps op streetview ga, maar zoals ik zei is dat veel beperkter (zover ik weet) dan via Google Earth.
Ik heb Google Earth geopend en heb geen problemen.
Je hebt als browser Chrome nodig.
Wellicht maak jij gebruik van Internet Explorer.
In dat geval heb je idd problemen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Drukte kan het niet zijn, want de storingen zijn gewoon continue. Ik kan via Google Maps inderdaad beperkt streetview zien. Maar je hebt daar nauwelijks een overzicht van de hele aarde, en de ruimte zie je daar ook niet. Het werkt ook anders dan Via Google Earth. Bij maps kun je je verplaatsen met de muis, en je ziet pijltjes op de weg, bij Earth niet, daar heb je een gele streep, of je kunt een vlucht maken boven een gebied. Bij Google Earth zijn er veel meer mogelijkheden. Onder meer de ruimte in, dat kan (zover ik weet) niet via Google Maps.
Op Google Maps kan je met elke pc gemakkelijk komen. Maar Google Earth heeft een blauw (nu grijs) icoontje, vandaar kom je vanuit de ruimte op aarde. Je kunt zelfs ook ruimtereizen maken. Verder heb je veel lagen die je kunt gebruiken, eentje daarvan is die van Google Maps. Maar die is nogal beperkt wat informatie betreft.

Overigens heb ik geen last van vastlopen als ik via Google Maps op streetview ga, maar zoals ik zei is dat veel beperkter (zover ik weet) dan via Google Earth.
Ik heb Google Earth geopend en heb geen problemen.
Je hebt als browser Chrome nodig.
Wellicht maak jij gebruik van Internet Explorer.
In dat geval heb je idd problemen.
Ik gebruik naast IE ook Chrome en Firefox, maar ik merk hier geen verschil. Ik weet overigens helemaal niet welke browser Google Earth pakt. De meeste snelkoppelingen kiezen in Windows 10 vanzelf Edge denk ik.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Dat kun je bij de instellingen wijzigen in Chrome.
Plaats reactie