Vraag (pc en internet)

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Nee DIA, zeker niet stoppen. Ik denk dat het (contact via het) forum absoluut een belangrijke rol speelt in je leven.
Dat is ook een van de twee dingen die ik als punt bedoelde, maar anderzijds heeft het voor mij ook veel schaduwzijden.
Dan maar eens de plussen en minnen neerzetten en de balans opmaken. En even lekker in de tuin zitten met een goede bak koffie :-). En misschien een plaatselijke delicatesse.
Goed bedoeld, maar een tuin heb ik niet, enkel een klein balkon waar je weinig kunt zien. En het tweede ook lief bedoeld, maar gezien mijn lichaamstoestand (overgewicht door te weinig bewegen) me niet erg verstandig lijkt. En ja koffie, ook zoiets, dat wil je echt wel graag laten staan als je gal niet goed werkt en een kop koffie je op een nare periode van misselijkheid komt te staan. Maar nogmaals lief bedoeld. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Nee DIA, zeker niet stoppen. Ik denk dat het (contact via het) forum absoluut een belangrijke rol speelt in je leven.
Dat is ook een van de twee dingen die ik als punt bedoelde, maar anderzijds heeft het voor mij ook veel schaduwzijden.
Blijven! Ik waardeer je bijdragen meestal zeer.
Ik snap het ook wel weer dat RF je gemoedsrust kost en stress oplevert, omdat je berichten weleens weerstand oproepen. Jij wilt vanuit een oprechte bezorgdheid het forum corrigeren, en dat bijsturen levert vaak niet meteen instemming en waardering op.
Je benadrukt vaak hoe het vroeger beter was: rechtzinniger, dichter bij het Woord, bevindelijker. Misschien dat je correcties beter landen als je ze op die positieve manier brengt: het goede van toen, en niet zozeer het slechte van nu benadrukken. En dan vooral ook laten zien wat er toen en daar zo goed was, en niet alleen benoemen dat het toen en daar goed was (of zelfs het benadrukken dat het nu en hier niks is).
Ik herken veel van wat je zegt van mijn oma. Die klaagt veel over dat het tegenwoordig toch niks meer is. Maar zij is niet in staat om het inhoudelijk te maken. 'met korte mouwen voor de doop staan', 'op zaterdagavond gaat iedereen tegenwoordig ook maar op visite', 'ouderling die sport' enzovoorts. Wat het dan wel moet zijn, weet ze ook niet, behalve dat het ernstiger en anders moet. Maar jij heb veel meer gelezen dan zij, hebt totaal andere preken gehoord en bent wel in staat om je gedachten ordelijk te verwoorden.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Een vraag:

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Niet stoppen DIA. Gewoon blijven posten. Het staat of valt met elkaar serieus willen nemen en van goede intenties overtuigd zijn. Dat lukt vast wel, en je mag van anderen verwachten dat ze dat bij jou ook doen.

Nog bedankt voor je mail!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Een vraag:

Bericht door Ararat »

-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Ik bewonder je uithoudingsvermogen! Je zult veel mensen hebben zien komen en gaan.
Zijn er die langer dan jij actief zijn?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

Ararat schreef:
-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Ik bewonder je uithoudingsvermogen! Je zult veel mensen hebben zien komen en gaan.
Zijn er die langer dan jij actief zijn?
Tiberius heeft 20403 berichten, DIA 29004.
Refo, Herman, Parsifal, Hendrikus, Jongere, Mister zijn veelposters die al aanzienlijk langer dan DIA actief zijn.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Henk J »

Zita schreef: Tiberius heeft 20403 berichten, DIA 29004.
Refo, Herman, Parsifal, Hendrikus, Jongere, Mister zijn veelposters die al aanzienlijk langer dan DIA actief zijn.
Tiberius heeft er 29403 en is daarmee koploper volgens mij.
DDD doet het ook goed met ruim 22000 berichten terwijl hij minder lang actief is als DIA.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Een vraag:

Bericht door Ararat »

Zita schreef:
Ararat schreef:
-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Ik bewonder je uithoudingsvermogen! Je zult veel mensen hebben zien komen en gaan.
Zijn er die langer dan jij actief zijn?
Tiberius heeft 20403 berichten, DIA 29004.
Refo, Herman, Parsifal, Hendrikus, Jongere, Mister zijn veelposters die al aanzienlijk langer dan DIA actief zijn.
Het blijkt dus eigenlijk een manier van leven te zijn voor sommigen!
Dit lijstje brengt me bij de vrijpostige vraag of deze oudgedienden van zichzelf (eigenlijk liever van elkaar) vinden dat ze al die jaren standvastig zijn gebleven, of dat ze toch het hellend vlak iets zijn afgeschoven danwel opgeklommen zijn. :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

Henk J schreef:
Zita schreef: Tiberius heeft 20403 berichten, DIA 29004.
Refo, Herman, Parsifal, Hendrikus, Jongere, Mister zijn veelposters die al aanzienlijk langer dan DIA actief zijn.
Tiberius heeft er 29403 en is daarmee koploper volgens mij.
DDD doet het ook goed met ruim 22000 berichten terwijl hij minder lang actief is als DIA.
Excuus, ik zat toetje te eten en tegelijk te typen. :blush
Tib is inderdaad koploper, en dat bedoelde ik ook te typen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Refo, Herman en ZWP zijn posters die vanaf het begin, in 2002, en nu nog steeds actief zijn.
Je kan links van het bericht zien hoeveel berichten iemand gepost heeft en wanneer hij lid is geworden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:
Henk J schreef:
Zita schreef: Tiberius heeft 20403 berichten, DIA 29004.
Refo, Herman, Parsifal, Hendrikus, Jongere, Mister zijn veelposters die al aanzienlijk langer dan DIA actief zijn.
Tiberius heeft er 29403 en is daarmee koploper volgens mij.
DDD doet het ook goed met ruim 22000 berichten terwijl hij minder lang actief is als DIA.
Excuus, ik zat toetje te eten en tegelijk te typen. :blush
Tib is inderdaad koploper, en dat bedoelde ik ook te typen.
Van mij staan minstens 10% berichten van de berichten in het (voor jullie niet zichtbare) mod-gedeelte, ca. 3400.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Een vraag:

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik ben hier pas ruim 14 jaar....
Maar ik heb ook wel heel wat mensen zien komen en gaan.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vraag:

Bericht door HersteldHervormd »

Eigenlijk geeft alleen het gemiddeld aantal berichten per dag aan hoe actief iemand is.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Ararat schreef:
-DIA- schreef:29.000 berichten.
Dat is veel. Heel veel.
Zou het misschien voldoende zijn om met RF te stoppen?
Misschien... maar ik wordt soms van twee kanten gedrongen.
Ik ben er nog niet uit.
Ik bewonder je uithoudingsvermogen! Je zult veel mensen hebben zien komen en gaan.
Zijn er die langer dan jij actief zijn?
We hopen door te mogen gaan, want de zaak is het wel waard. We weten niet of het voor iemand misschien tot nut is, maar zo zouden we waarheid nog wat kunnen verbreiden, als daar zegen op kon rusten. Als we strijdensmoe zijn moeten we beter niet klagen maar dragen. Dit, het rechte Woord te verbreiden, dat zou immers ons allen passen? Ook al weten we dat we er niet bekwaam toe zijn in onszelf, maar geheel zwijgen lijkt me ook niet goed. We hebben zojuist een ingrijpende meditatie geplaatst uit onze Kerkbode.
Ik dacht dat het voor ons allen wel veel had te zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: Een vraag:

Bericht door johannes »

Kent iemand nog refotrefpunt? ik las daar ook al mee en af en toe een post.
Dit was denk ik in 1998 tot refoforum in ??
Parcifal was daar toen ook al. Veel namen voorbij zien komen die je al jaren niet meer ziet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

johannes schreef:Kent iemand nog refotrefpunt? ik las daar ook al mee en af en toe een post.
Dit was denk ik in 1998 tot refoforum in ??
Parcifal was daar toen ook al. Veel namen voorbij zien komen die je al jaren niet meer ziet.
Er zitten hier ook wel mensen die je op andere fora soms ziet. Voor zo ver ik die ken dan. Ik heb een poosje een beetje gepost op het forum van Autoweek, en Wegenforum. Bij wegenforum kwam ik wel een bekende naam tegen van hier.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie