Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
16%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
8
10%
nee, ik podcast niet
33
41%
Podcast???! Kun je dat eten?
14
18%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Wanneer beluisteren jullie een Podcast? Onder het rijden, koken, of gaan jullie er echt voor zitten met een kop koffie?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Podcast

Bericht door Hollander »

J.C. Philpot schreef:Wanneer beluisteren jullie een Podcast? Onder het rijden, koken, of gaan jullie er echt voor zitten met een kop koffie?
Onder het autorijden of tijdens een rondje wandelen. :)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Podcast

Bericht door -DIA- »

Ik weet niet eens wat een potkast is, hoe zal ik dan een antwoord geven?

PS Ik vermoed uit de reacties dat het een soort radiozenders zijn, maar goed ik luister vrijwel nooit naar radio wat dan ook. Soms wel informatieve achtergrondinformatie. Veder heb ik (denk ik) genoeg aan preken die nog te beluisteren zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Podcast

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:Ik weet niet eens wat een potkast is, hoe zal ik dan een antwoord geven?

PS Ik vermoed uit de reacties dat het een soort radiozenders zijn, maar goed ik luister vrijwel nooit naar radio wat dan ook. Soms wel informatieve achtergrondinformatie. Veder heb ik (denk ik) genoeg aan preken die nog te beluisteren zijn.
Het is een audio uitzending of bestand, een programma, welke je op aanvraag kunt beluisteren.
Een preek kan ook een podcast zijn, bijvoorbeeld kerkdienstgemist.nl.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

- In het spoor van de laatste Tsaar

Wat "De Bourgondiers" van Bart van Loo betreft twijfel ik of ik eerst het boek lees, of de podcast eerst beluister.

Heeft iemand advies hieromtrend?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Podcast

Bericht door Ambtenaar »

Ik heb eerst de podcast geluisterd en toen het boek gelezen. Vond ik een prima volgorde.
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Podcast

Bericht door Silo »

Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Podcast

Bericht door Jantje »

Silo schreef:Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
De podcastserie van Daniël online.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Podcast

Bericht door John Galt »

J.C. Philpot schreef:Wanneer beluisteren jullie een Podcast? Onder het rijden, koken, of gaan jullie er echt voor zitten met een kop koffie?
Hangt er vanaf welke. Die van Eerst Dit duurt maar 7 minuten. Die luister ik 's morgens vroeg. De Stem (van de SDOK) vaak tijdens het sporten. Andere die wat langer duren luister ik onderweg of tijdens het koken.
Who is John Galt? :quoi
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Podcast

Bericht door Silo »

Jantje schreef:
Silo schreef:Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
De podcastserie van Daniël online.
Die luisteren we met het gezin. Mooi serie, al zou deze nog net wat praktischer mogen. Ik Snap dat de oproep tot bekering vaak moet klinken, maar een podcast is geen preek. Wel echt een aanrader voor jongeren en gezinnen!
John Galt schreef:
J.C. Philpot schreef:Wanneer beluisteren jullie een Podcast? Onder het rijden, koken, of gaan jullie er echt voor zitten met een kop koffie?
Hangt er vanaf welke. Die van Eerst Dit duurt maar 7 minuten. Die luister ik 's morgens vroeg. De Stem (van de SDOK) vaak tijdens het sporten. Andere die wat langer duren luister ik onderweg of tijdens het koken.
Eerst Dit ken ik ook. Is wel heel breed maar dat is ook wel mooi.

Ben eigenlijk op zoek naar een podcast uit de reformatorische hoek op zoek. Evt. in het Engels.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Silo schreef:Ben eigenlijk op zoek naar een podcast uit de reformatorische hoek op zoek. Evt. in het Engels.
Je zou Truth for Life van Alistair Begg eens kunnen proberen. Behoudend Reformed Baptist.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Podcast

Bericht door DDD »

Silo schreef:Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
Weet je ook waarom?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Podcast

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Silo schreef:Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
Weet je ook waarom?
Dat zegt hij aan aan het einde van zijn laatste podcast.

In Cambodja deed hij dit om de lege avonden te vullen. Straks in Nederland krijgt hij het weer drukk(er) en daarom laat hij het graag over aan iemand anders.

Overigens spijt het mij zeer, want ik vond het altijd erg waardevol en ook eenvoudig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Podcast

Bericht door Hendrikus »

Silo schreef:Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
Mooie serie rond de vraag "Waarom wij lijden" door ds. A. Schroten
https://www.hervormdrenswoude.nl/koepelcast/
~~Soli Deo Gloria~~
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Podcast

Bericht door Panny »

Hendrikus schreef:
Silo schreef:Ds. Ijsselstein stopt helaas met de podcast Even Stil. Kennen jullie nog goede podcasts met een reformatorische inslag?
Mooie serie rond de vraag "Waarom wij lijden" door ds. A. Schroten
https://www.hervormdrenswoude.nl/koepelcast/
Die is echt mooi!
Plaats reactie