Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
16%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
8
10%
nee, ik podcast niet
33
41%
Podcast???! Kun je dat eten?
14
18%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Podcast

Bericht door jakobmarin »

Sinds ik mijn Iphone heb, PODCAST ik ook. Bij de EO kun je heel gemakkelijk de programma's die je interessant vind abonneren (http://www.eo.nl/podcast), zoals:
- Deze Week
- Andries Radio
- de Bijbel open
- Ik zou wel eens willen weten.

maar ook anderen:
- Maranatha Kerk Podcast
- John Piper, wel engels

wie kent er nog meer?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Podcast

Bericht door scape »

Ik werk graag off-line op mijn computer. Ik ben dus groot fan van off-line muziek en download veel podcasten. Voornamelijk instrumentale electronische muziek.

Overigens is de openingsvraag een beetje misleidend. Het lijkt eerder een vraag wie er podcasten maakt en upload.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Podcast

Bericht door jakobmarin »

scape schreef:Ik werk graag off-line op mijn computer. Ik ben dus groot fan van off-line muziek en download veel podcasten. Voornamelijk instrumentale electronische muziek.
welke podcast links heb je daarvan?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Podcast

Bericht door scape »

Ik volg een aantal mensen via souncloud. Een muziek-community.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Podcast

Bericht door Dodo »

Ik luister tegenwoordig regelmatig een podcast tijdens wandelingen.
Vorige week zocht ik naar bijbel-podcasts (er zijn er veel!) en ik heb toen naar een aflevering van Zij lacht geluisterd. In elke aflevering wordt een "inspirerende vrouw" geïnterviewd.
De eerste zinnen waren bijna al genoeg om direct weer af te haken. "Hello girlzz!) Toch blijven luisteren, en ik had er geen spijt van. De interviewster is niet prettig om naar te luisteren, erg girly, en ze gooit er voortduren, volkomen overbodig, Engelse woorden tussendoor. Ze bijvoorbeeld super excited over iets.
De gast in de eerste aflevering was echter wel goed om naar te luisteren. Ze is HBO-theologe, en ze vertelde een en ander over hoe je je bijbellezen structuur kunt geven en kunt verdiepen. Ze gaf echt goede tips. Koop een bijbel met uitleg. Koop of zoek op internet naar een commentaar op een bijbelboek. Lees over de achtergrond van het bijbelboek dat je aan het lezen bent.
Ze vertelde ook heel duidelijk dat bijbellezen geen pasklaar gebeuren is. Je zoekt naar de betekenis van een tekst, en eigenlijk krijg je er alleen maar vragen bij, maar de zoektocht brengt je toch heel veel.
Ze benadrukte ook dat je bij een commentaar goed moet kijken naar wie het geschreven heeft. Mensen schrijven nooit neutraal, altijd vanuit hun eigen achtergrond.
Ik vond dit een heel leerzame podcast, ondanks de interviewster. Ik denk dat ik er nog wel eens een ga beluisteren, als het maar vooral de gast is die aan het woord komt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Podcast

Bericht door Ad Anker »

Wij luisteren de podcasts van Daniel online. Elke dag een Psalm. Nu op de camping luisteren we dit met elkaar aan het begin van de dag. Erg mooi initiatief. Ik krijg ze via Whatsapp, dat is erg handig.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Podcast

Bericht door Mistig »

Ad Anker schreef:Wij luisteren de podcasts van Daniel online. Elke dag een Psalm. Nu op de camping luisteren we dit met elkaar aan het begin van de dag. Erg mooi initiatief. Ik krijg ze via Whatsapp, dat is erg handig.
Kan je daarvoor aanmelden?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Podcast

Bericht door Jantje »

Mistig schreef:
Ad Anker schreef:Wij luisteren de podcasts van Daniel online. Elke dag een Psalm. Nu op de camping luisteren we dit met elkaar aan het begin van de dag. Erg mooi initiatief. Ik krijg ze via Whatsapp, dat is erg handig.
Kan je daarvoor aanmelden?
Ja, via de website.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Podcast

Bericht door Ad Anker »

Mistig schreef:
Ad Anker schreef:Wij luisteren de podcasts van Daniel online. Elke dag een Psalm. Nu op de camping luisteren we dit met elkaar aan het begin van de dag. Erg mooi initiatief. Ik krijg ze via Whatsapp, dat is erg handig.
Kan je daarvoor aanmelden?
Ja:
https://danielonline.nu
Even naar beneden scrollen. Aanmelden en hun nummer opslaan in je contacten.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Podcast

Bericht door Jeremiah »

Ik probeer elke dag een preek te beluisteren via de podcast van prekenweb. Voor eenvoudige en duidelijke Bijbeluitleg shop ik bij amerikaanse/britse theologen zoals John Piper, Donald Carson en David Pawson.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Podcast

Bericht door Mistig »

Ad Anker schreef:
Mistig schreef:
Ad Anker schreef:Wij luisteren de podcasts van Daniel online. Elke dag een Psalm. Nu op de camping luisteren we dit met elkaar aan het begin van de dag. Erg mooi initiatief. Ik krijg ze via Whatsapp, dat is erg handig.
Kan je daarvoor aanmelden?
Ja:
https://danielonline.nu
Even naar beneden scrollen. Aanmelden en hun nummer opslaan in je contacten.
Dank!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Podcast

Bericht door Ambtenaar »

Ik luister veel podcasts:
Petrolheads, Amerika podcast, BNR de Wereld, Onze man in Deventer, Boekestijn en De Wijk, Dr. Kelder & Co, Frederique vraagt door, Marathon interview, Europa draait door, Studio Energie, Betrouwbare Bronnen, De Willem podcast, De Bourgondiërs, Vullings en Van der Wulp, De Ongelooflijke podcast, Kritisch denken, Europa Mania en Oorlog op de flanken.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Podcast

Bericht door Arja »

Jeremiah schreef:Ik probeer elke dag een preek te beluisteren via de podcast van prekenweb. Voor eenvoudige en duidelijke Bijbeluitleg shop ik bij amerikaanse/britse theologen zoals John Piper, Donald Carson en David Pawson.
Ik ook.

1. Grace Reformed Baptist Church
2. Behold your God Podcast
3. Covenant Podcast
4. Nederlands: Mirth Podcast
5. Calvary South Denver


Nederlandse Podcasts?
Ik ken er eigenlijk niet zoveel.
Suggesties welkom
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Timothy Keller Sermons Podcast by Gospel in Life
WELS - Daily Devotions
Adventist History Podcast

Luisterde ik in de auto op weg naar mijn werk vaak, maar sinds de Corona crisis en ik thuis werk komt het er minder van.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Podcast

Bericht door Nasrani »

Ik maak gebruik van Google Podcasts.
Daarin volg en beluister ik:
1. Een preek voor elke dag
2. SDOK | De Stem
3. Eerst dit
4. Even stil

Daarnaast upload Familystream tegenwoordig hoorspelen oa van Mossad en over het leven van Willem van Oranje.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie