Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
16%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
8
10%
nee, ik podcast niet
33
41%
Podcast???! Kun je dat eten?
14
18%
 
Totaal aantal stemmen: 80

HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Podcast

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:Waar Portugal en Nederland (of beter de VOC) eigenlijk alleen geinteresseerd waren in winst en handel zag Spanje het als een taak om ook het Christendom te verspreiden en wilden ze landen koloniseren waar mensen woonden ook als er weinig te halen was.
Zou Spanje dat gedaan hebben vanuit nationalistisch oogpunt of is dit wel een geestelijke daad geweest? Het kan ook een stukje geopolitiek geweest zijn.

Je zal het vast wel weten, maar in Scandinavië zijn natuurlijk missionarissen gestuurd om de Vikingen te proberen te bekeren. Het schijnt dat haast op militair-achtige wijze het christendom geïntroduceerd is destijds.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Waar Portugal en Nederland (of beter de VOC) eigenlijk alleen geinteresseerd waren in winst en handel zag Spanje het als een taak om ook het Christendom te verspreiden en wilden ze landen koloniseren waar mensen woonden ook als er weinig te halen was.
Zou Spanje dat gedaan hebben vanuit nationalistisch oogpunt of is dit wel een geestelijke daad geweest? Het kan ook een stukje geopolitiek geweest zijn.

Je zal het vast wel weten, maar in Scandinavië zijn natuurlijk missionarissen gestuurd om de Vikingen te proberen te bekeren. Het schijnt dat haast op militair-achtige wijze het christendom geïntroduceerd is destijds.
Het punt was dat andere landen de missionaire houding in kolonisatie totaal niet hadden, daarom deed men geen moeite om gebieden die niet winstgevend leken te koloniseren. Spanje was daarin blijkbaar anders. Voor Engeland was het later wel geopolitiek, met het verlies van Amerika en de behoefte aan een gevangenenkolonie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Podcast

Bericht door Piet Puk »

Zojuist deze podcast beluisterd. Wat mij betreft eentje om te lachen, maar anderzijds om te huilen:
https://podcastluisteren.nl/ep/Cvandaag ... che-kerken
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Zojuist deze podcast beluisterd. Wat mij betreft eentje om te lachen, maar anderzijds om te huilen:
https://podcastluisteren.nl/ep/Cvandaag ... che-kerken
Ik ga hem niet beluisteren.

De site CVandaag verspreid zoveel onbijbelse zaken en dwalingen mbt evolutie, sexualiteit, huwelijk, het bestaan van de hel, enzovoorts enzovoorts, dat ik het moeilijk serieus kan nemen als ze een opeens een dwaling denken te moeten aanwijzen in de Reformatorische gezindte.

Laat ze eerst hun site maar eens zuiveren van dwalingen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Podcast

Bericht door Piet Puk »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Zojuist deze podcast beluisterd. Wat mij betreft eentje om te lachen, maar anderzijds om te huilen:
https://podcastluisteren.nl/ep/Cvandaag ... che-kerken
Ik ga hem niet beluisteren.

De site CVandaag verspreid zoveel onbijbelse zaken en dwalingen mbt evolutie, sexualiteit, huwelijk, het bestaan van de hel, enzovoorts enzovoorts, dat ik het moeilijk serieus kan nemen als ze een opeens een dwaling denken te moeten aanwijzen in de Reformatorische gezindte.

Laat ze eerst hun site maar eens zuiveren van dwalingen.
Ik snap je. Ik ben ook kritisch op CVandaag, maar was toch even benieuwd wat ze te melden hadden.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1098
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Podcast

Bericht door Anselmus »

Vanmorgen een mooie podcast van de Ongelooflijke Podcast over crisis. Mooi dat er christelijke wetenschappers zijn die in het publieke domein zaken naar voren brengen die andere niet gehoord worden in de seculiere wereld. Niet elke uitspraak van Stefan Paas zou ik voor mijn rekening nemen, maar heel veel mooie inzichten en nadenkers.

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... 3NDM?ep=14
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Podcast

Bericht door Ararat »

De tip van Anselmus (dank trouwens!) brengt me bij Google podcasts. Ik ben spotify gewend. Wat is jullie ervaring met het gebruik van Google Podcasts?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Podcast

Bericht door Ambtenaar »

Ararat schreef:De tip van Anselmus (dank trouwens!) brengt me bij Google podcasts. Ik ben spotify gewend. Wat is jullie ervaring met het gebruik van Google Podcasts?
Perfect. Ik gebruik niet anders.
Online
merel
Berichten: 9657
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Podcast

Bericht door merel »

Ik ben vermoedelijk de laatste der mohikanen die nog nooit een podcast geluisterd heeft. Worden jullie niet murw van al die informatie die over je uitgestort wordt? Ik heb na een dag werken, kinderen helpen met van alles en nog wat vooral behoefte aan iets waar ik niet bij na hoef te denken.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Podcast

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Ik ben vermoedelijk de laatste der mohikanen die nog nooit een podcast geluisterd heeft. Worden jullie niet murw van al die informatie die over je uitgestort wordt? Ik heb na een dag werken, kinderen helpen met van alles en nog wat vooral behoefte aan iets waar ik niet bij na hoef te denken.
daar zijn ook podcasts voor :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
merel
Berichten: 9657
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Podcast

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
merel schreef:Ik ben vermoedelijk de laatste der mohikanen die nog nooit een podcast geluisterd heeft. Worden jullie niet murw van al die informatie die over je uitgestort wordt? Ik heb na een dag werken, kinderen helpen met van alles en nog wat vooral behoefte aan iets waar ik niet bij na hoef te denken.
daar zijn ook podcasts voor :D
:haha Voor mijn gevoel moet ik al die historische dingen onthouden en om nu naar Gijs Groenteman en Marcel van Roosmalen te luisteren gaat mij echt te ver.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Podcast

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef:Ik ben vermoedelijk de laatste der mohikanen die nog nooit een podcast geluisterd heeft. Worden jullie niet murw van al die informatie die over je uitgestort wordt? Ik heb na een dag werken, kinderen helpen met van alles en nog wat vooral behoefte aan iets waar ik niet bij na hoef te denken.
Ach dan hoor ik daar ook bij. Ik zou niet eens weten wat het precies is. Ik luister wel naar de nieuwszenders in de auto maar geen idee of dat dan podcast zijn of niet.

Daar staat tegenover dat ik wel naar CD's luister en dat schijnen ook niet veel mensen meer te doen..
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Podcast

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef:
merel schreef:Ik ben vermoedelijk de laatste der mohikanen die nog nooit een podcast geluisterd heeft. Worden jullie niet murw van al die informatie die over je uitgestort wordt? Ik heb na een dag werken, kinderen helpen met van alles en nog wat vooral behoefte aan iets waar ik niet bij na hoef te denken.
Ach dan hoor ik daar ook bij. Ik zou niet eens weten wat het precies is. Ik luister wel naar de nieuwszenders in de auto maar geen idee of dat dan podcast zijn of niet.

Daar staat tegenover dat ik wel naar CD's luister en dat schijnen ook niet veel mensen meer te doen..
C-wat? Kun je dat eten? :D
Klik op de link van Anselmus en je weet wat een podcast is...
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Podcast

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef:
Ararat schreef:De tip van Anselmus (dank trouwens!) brengt me bij Google podcasts. Ik ben spotify gewend. Wat is jullie ervaring met het gebruik van Google Podcasts?
Perfect. Ik gebruik niet anders.
Ik gebruik altijd Pocket Casts, dat bevalt me ook perfect.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Podcast

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef:
Ararat schreef:De tip van Anselmus (dank trouwens!) brengt me bij Google podcasts. Ik ben spotify gewend. Wat is jullie ervaring met het gebruik van Google Podcasts?
Perfect. Ik gebruik niet anders.
Daar sluit ik me bij aan. Eenvoudige, doelmatige interface, nooit gedoe.
Plaats reactie