Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
16%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
8
10%
nee, ik podcast niet
33
41%
Podcast???! Kun je dat eten?
14
18%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Podcast

Bericht door Unionist »

Podcast je weleens? Waarom (niet)? Bevalt het?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Re: Podcast

Bericht door Miscanthus »

Unionist schreef:Podcast je weleens? Waarom (niet)? Bevalt het?
eh, hoe werkt het? ff in drie zinnen dan.... :)
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Podcast

Bericht door wim »

Miscanthus schreef:
Unionist schreef:Podcast je weleens? Waarom (niet)? Bevalt het?
eh, hoe werkt het? ff in drie zinnen dan.... :)
Nou je begint met het downloaden van RSS Builder... :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Mag ik even vragen wat in vredesnaam Podcast eigenlijk voor dier/ding is??????
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Even heel globaal. Je hebt een programma waarin je instelt van welke website je wilt downloaden en dat programma downloadt automatisch een nieuw bestand als dat beschikbaar is.

Bijvoorbeeld: Je wilt alle preken hebben van de PKN in Scherpenisse, die staan op Audioserver.nl. Je voert dan in je programma (bv iTunes) in dat je van die website wilt downloaden. Als er daar een preek gehouden wordt, wordt hij automatisch naar jouw pc gedownload.Dat kan ook met radioprogramma's, zoals "Deze Week" van de EO. Zo kun je die handig op je mp3-speler beluisteren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:Even heel globaal. Je hebt een programma waarin je instelt van welke website je wilt downloaden en dat programma downloadt automatisch een nieuw bestand als dat beschikbaar is.

Bijvoorbeeld: Je wilt alle preken hebben van de PKN in Scherpenisse, die staan op Audioserver.nl. Je voert dan in je programma (bv iTunes) in dat je van die website wilt downloaden. Als er daar een preek gehouden wordt, wordt hij automatisch naar jouw pc gedownload.Dat kan ook met radioprogramma's, zoals "Deze Week" van de EO. Zo kun je die handig op je mp3-speler beluisteren.
Ja, heel regelmatig, maar ik kan toch niet stemmen ;). Ik podcast namelijk zowel preken als muziek als radioprogramma's.....
limosa

Bericht door limosa »

nee, ik podcast niet

ik ben thuis en dan hoor ik de telefoon, een CD, een klarinet of allerlei MSN- of Sims-geblieb als ik al niet zit te praten met iemand
of ik zit in de auto en dan hoor ik de telefoon, een CD, of een radio of ik hoor een stuk of 3 dames kwetteren
of ik ben op m'n werk en dan hoor ik de telefoon of ik zit in overleg of whatever
of ik zit in de kerk en dan hoor ik de dominee
of ik sta onder de douche

in dat laatste geval vind ik het wel lekker om even geen herrie aan m'n hoofd te hebben, ik heb nog niet kunnen ontdekken wat podcasting aan de kwaliteit van het leven zou kunnen toevoegen . . .
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Afbeelding
Leonius

Bericht door Leonius »

limosa schreef:in dat laatste geval vind ik het wel lekker om even geen herrie aan m'n hoofd te hebben, ik heb nog niet kunnen ontdekken wat podcasting aan de kwaliteit van het leven zou kunnen toevoegen . . .
Ik vind het maar wat makkelijk: programma's/muziek/preken beluisteren als het mij uitkomt....
limosa

Bericht door limosa »

Leonius schreef:
limosa schreef:in dat laatste geval vind ik het wel lekker om even geen herrie aan m'n hoofd te hebben, ik heb nog niet kunnen ontdekken wat podcasting aan de kwaliteit van het leven zou kunnen toevoegen . . .
Ik vind het maar wat makkelijk: programma's/muziek/preken beluisteren als het mij uitkomt....
ik kan zo'n ding ook nog in m'n auto inpluggen maar ik begin er nog maar niet aan, 't is wel grappig hoor, je iPod bedienen via de knopjes op je stuur, maar waar houdt het op?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Neen, ik doe niet mee aan die wereldgelijkvormige moderne troep! ;)

Wel gooi ik af en toe een gemiste preek op mijn mp3-speler :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik hou het maar lekker bij internetradio, met als startpunt

http://www.nederland.fm

Kun je van alles kiezen wat er op diverse Nederlandse zenders te vinden is.
Leonius

Bericht door Leonius »

limosa schreef:
Leonius schreef:
limosa schreef:in dat laatste geval vind ik het wel lekker om even geen herrie aan m'n hoofd te hebben, ik heb nog niet kunnen ontdekken wat podcasting aan de kwaliteit van het leven zou kunnen toevoegen . . .
Ik vind het maar wat makkelijk: programma's/muziek/preken beluisteren als het mij uitkomt....
ik kan zo'n ding ook nog in m'n auto inpluggen maar ik begin er nog maar niet aan, 't is wel grappig hoor, je iPod bedienen via de knopjes op je stuur, maar waar houdt het op?
O, maar ik heb niet zo'n ding hoor. Gewoon via de computer!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Leonius schreef:
limosa schreef:
Leonius schreef:
limosa schreef:in dat laatste geval vind ik het wel lekker om even geen herrie aan m'n hoofd te hebben, ik heb nog niet kunnen ontdekken wat podcasting aan de kwaliteit van het leven zou kunnen toevoegen . . .
Ik vind het maar wat makkelijk: programma's/muziek/preken beluisteren als het mij uitkomt....
ik kan zo'n ding ook nog in m'n auto inpluggen maar ik begin er nog maar niet aan, 't is wel grappig hoor, je iPod bedienen via de knopjes op je stuur, maar waar houdt het op?
O, maar ik heb niet zo'n ding hoor. Gewoon via de computer!
Luistert zo lastig in de auto.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Leonius schreef:
limosa schreef:
Leonius schreef: Ik vind het maar wat makkelijk: programma's/muziek/preken beluisteren als het mij uitkomt....
ik kan zo'n ding ook nog in m'n auto inpluggen maar ik begin er nog maar niet aan, 't is wel grappig hoor, je iPod bedienen via de knopjes op je stuur, maar waar houdt het op?
O, maar ik heb niet zo'n ding hoor. Gewoon via de computer!
Luistert zo lastig in de auto.
Vaker fietsen of met het OV dus. Ook goed voor het milieu en de lichamelijke gezondheid!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie