Podcast

Podcast je weleens?

ja, muziek
3
4%
ja, preken
13
16%
ja, radioprogramma's
9
11%
ja, andere dingen
8
10%
nee, ik podcast niet
33
41%
Podcast???! Kun je dat eten?
14
18%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Podcast

Bericht door Bourdon16 »

Ararat schreef:
Bourdon16 schreef:
merel schreef:Ik ben vermoedelijk de laatste der mohikanen die nog nooit een podcast geluisterd heeft. Worden jullie niet murw van al die informatie die over je uitgestort wordt? Ik heb na een dag werken, kinderen helpen met van alles en nog wat vooral behoefte aan iets waar ik niet bij na hoef te denken.
Ach dan hoor ik daar ook bij. Ik zou niet eens weten wat het precies is. Ik luister wel naar de nieuwszenders in de auto maar geen idee of dat dan podcast zijn of niet.

Daar staat tegenover dat ik wel naar CD's luister en dat schijnen ook niet veel mensen meer te doen..
C-wat? Kun je dat eten? :D
Klik op de link van Anselmus en je weet wat een podcast is...
Ik zal het morgen eens proberen te luisteren.. Als jij dan een cd probeert te verorberen dan spreken we elkaar morgen wel over onze ervaringen..
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Anselmus schreef:Vanmorgen een mooie podcast van de Ongelooflijke Podcast over crisis. Mooi dat er christelijke wetenschappers zijn die in het publieke domein zaken naar voren brengen die andere niet gehoord worden in de seculiere wereld. Niet elke uitspraak van Stefan Paas zou ik voor mijn rekening nemen, maar heel veel mooie inzichten en nadenkers.

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... 3NDM?ep=14
Inderdaad wel interessant. Het dans macabre idee gebruikte ik indirect lang door mijn Zoom-achtergrond: Afbeelding
Uit de Zweedse film "Het zevende zegel". Het idee van crisis (en oordeel) dat probleem wordt (waarvoor een oplossing noodzakelijk mogelijk is) was bijvoorbeeld tijdens pandemie heel duidelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1095
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Podcast

Bericht door Anselmus »

Medische reguliere podcast, dit keer met een SEH-arts: mooi levensverhaal, maar ook mooi hoe open hij is hoe geloof zijn leven bepaalt:
https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... NzIy?ep=14
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Podcast

Bericht door Arja »

Pod for Israel. Ik luister het vaak. Het is makkelijk Engels. Je hort dat ze gewend zijn om Ivriet te spreken maar daardoor is het Engels makkelijker. Je kunt hem ook kijken (dat doe ik minder vaak want ik luister onder het huishouden). Hier een linkje naar: https://www.oneforisrael.org/pod-for-is ... r-israel1/
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Podcast

Bericht door Bertiel »

Ik luister nu podcast niet van de wereld nav het artikel in het rd.
Mooi dat ook ds Beens mee doet (Gg Scherpenzeel)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Podcast

Bericht door Ararat »

Bertiel schreef:Ik luister nu podcast niet van de wereld nav het artikel in het rd.
Mooi dat ook ds Beens mee doet (Gg Scherpenzeel)
Ik heb net deel 2 afgeluisterd, hoor mooie, eerlijke getuigenissen.

Ik ben benieuwd naar de mening van anderen.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Ik volg het Wereldkampioenschap voetbal totaal niet (de overleden slaven waren het directe gevolg van dit wk), toch ben ik heel blij met de "The Rest is History" serie die nu bezig is. Eerst over de geschiedenis van het WK voetbal, met heel interessante verhalen (Zaire 1974, WK van 34 en 78 met vuile politiek etc)

Verder de serie nu met aspecten van de geschiedenis van deelnemende landen is ook geweldig: De geschiedenis van De Witte Roos is Duitsland (wist ik al vrij veel van na ik er over ging lezen na het zien van de film over Sophie Scholl), maar ook over de geschiedenis van Costa Rica. Met de idealistische en heldhaftige president "Don Pepe", die er onder andere voor koos om het leger af te schaffen, met een symbolische sleuteloverdracht van het ministerie van defensie naar het ministerie van onderwijs.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Pas twee afleveringen geluisterd van Hardcore History over Japan in de aanloop naar en gedurende de Tweede Wereldoorlog. Erg interessant, wel wat tijd nodig met zes afleveringen van iedere meer dan 4 uur. https://open.spotify.com/show/72qiPaoDRf8HkGKEChvG5q
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

En net geluisterd naar een geweldig interessante "the rest is history" over de redding van de Joden uit Denemarken in de Tweede Wereldoorlog. Ik kende deze geschiedenis oppervlakkig, maar het verhaal net iets uitgebreider horen is mooi en indrukwekkend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Podcast

Bericht door Ararat »

Heeft iemand deze episode over Jezus van de podcast 'The rest is history' geluisterd? Mening? (staat ergens op mijn (te) lange lijst van nog te beluisteren podcasts.)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Ararat schreef:Heeft iemand deze episode over Jezus van de podcast 'The rest is history' geluisterd? Mening? (staat ergens op mijn (te) lange lijst van nog te beluisteren podcasts.)
Ik heb hem geluisterd. Goed om seculiere visie te beluisteren, maar zeker niet Christelijk. Wonderen worden niet geaccepteerd (hoewel Pasen moeilijker weg te praten is voor Tom Holland dan Kerst, en daar is hij ook eerlijk in). Het is denk ik goed dat in geschiedenisonderzoek het wonder niet wordt meegenomen, maar dan moet je ook toegeven dat sommige zaken buiten het bereik van je onderzoek liggen (en op zich gebeurt dat in deze podcast).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Pas de ongelooflijke podcast geluisterd met strafrechtadvocaat Natacha Harlequin. Dat was echt interessant met veel rake analyses. Er waren delen waar ik minder mee uit de weg kon (vergelding is deel van het doel van straf, het is niet enkel trekkende tucht), maar over het algemeen een visie die past bij een goede Augusteinse visie op de menselijke staat en hoe dit tot barmhartigheid en afzien van oordelen kab leiden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1095
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Podcast

Bericht door Anselmus »

parsifal schreef:Pas de ongelooflijke podcast geluisterd met strafrechtadvocaat Natacha Harlequin. Dat was echt interessant met veel rake analyses. Er waren delen waar ik minder mee uit de weg kon (vergelding is deel van het doel van straf, het is niet enkel trekkende tucht), maar over het algemeen een visie die past bij een goede Augusteinse visie op de menselijke staat en hoe dit tot barmhartigheid en afzien van oordelen kab leiden.
Die heb ik gisteren ook geluisterd. Ik vond het een waardevol interview, heb er nog best wel even over nagedacht. De moeite waard om te luisteren :super
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

De ongelooflijke podcast van de week was ook wel weer erg interessant met Josse de Voogd. Interessante duidingen van sociaal conservatief vs economisch liberaal maar progressief.

Verder laatste tijd naar wat podcasts geluisterd van Johan Op de Beeck over Lodewijk XIV en over de Franse Revolutie. Nu nog wat "Rest is History" inhalen over honderdjarige oorlog.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Podcast

Bericht door rian »

De podcast: een preek voor elke dag geluisterd.
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Plaats reactie