Wat is de mooiste website?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door helma »

kwam tijdens mijn zoektocht over 'Vasten' een hele handige site tegen. Echt super!!

http://kerkgeschiedenis.web-log.nl/kerkgeschiedenis/
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re:

Bericht door Da Capo »

Niet echt. De kleursamenstelling klopt niet. Bij het 'hoveren' over een link zie je de context wat verschuiven, omdat er een rand om de link/plaatje komt. Dat is design technisch niet netjes.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Da Capo »

Deze is qua design erg fraai: http://www.skysguideservice.com/. Heb er ook wat heen en weer gesurft en werkt bijzonder prettig.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Dodo »

Niet helemaal on-topic, maar ik wilde een voorganger in de HHK opzoeken, en kwam op de site terecht. Wat een onoverzichtelijke site is dit! Geen duidelijk menu. Als ik op het logo links bovenin klik, kom ik op een bonte site terecht die helemaal niet past bij de rest. En die voorganger heb ik nog steeds niet gevonden.
Aan de intro-tekst op de hoofdpagina zou ook wel eens wat geschaafd mogen worden. Dat is echt taal voor insiders, iemand die niets weet van kerk of geloof snapt daar niets van.

Niet echt de mooiste site dus (topictitel) ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:Niet helemaal on-topic, maar ik wilde een voorganger in de HHK opzoeken, en kwam op de site terecht. Wat een onoverzichtelijke site is dit! Geen duidelijk menu. Als ik op het logo links bovenin klik, kom ik op een bonte site terecht die helemaal niet past bij de rest. En die voorganger heb ik nog steeds niet gevonden.
Aan de intro-tekst op de hoofdpagina zou ook wel eens wat geschaafd mogen worden. Dat is echt taal voor insiders, iemand die niets weet van kerk of geloof snapt daar niets van.

Niet echt de mooiste site dus (topictitel) ;)
Qua website zijn de Gereformeerde Gemeenten in ieder geval kundiger. Dat mag ook best wel eens gezegd worden. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:
Dodo schreef:Niet helemaal on-topic, maar ik wilde een voorganger in de HHK opzoeken, en kwam op de site terecht. Wat een onoverzichtelijke site is dit! Geen duidelijk menu. Als ik op het logo links bovenin klik, kom ik op een bonte site terecht die helemaal niet past bij de rest. En die voorganger heb ik nog steeds niet gevonden.
Aan de intro-tekst op de hoofdpagina zou ook wel eens wat geschaafd mogen worden. Dat is echt taal voor insiders, iemand die niets weet van kerk of geloof snapt daar niets van.

Niet echt de mooiste site dus (topictitel) ;)
Qua website zijn de Gereformeerde Gemeenten in ieder geval kundiger. Dat mag ook best wel eens gezegd worden. ;)
Niet per se mooi, maar wel overzichtelijk. Veel informatie. De introtekst is ook duidelijker en uitnodigender.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Jantje »

Ja ja, dat is zo'n beetje het levenswerk van de heer Van 't Zelfde.

Ik vind de website zeer professioneel. Ik hoop dat hij nog lang mag blijven bestaan in de huidige vorm.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Stof »

Jantje schreef:Ja ja, dat is zo'n beetje het levenswerk van de heer Van 't Zelfde.

Ik vind de website zeer professioneel. Ik hoop dat hij nog lang mag blijven bestaan in de huidige vorm.
Heeft hij nu een betaald contract voor dit werk bij kerkelijke dienstverlening? Of is het onbezoldigd? Ik ben soms weleens benieuwd hoe het achter de schermen toegaat en hoeveel vrijheid dhr. Van 't Zelfde heeft voor de invulling van de website. Ik heb het gevoel: best wel veel. We hadden het hier bijvoorbeeld weleens over het vergaren van de fotootjes van net toegelaten aanstaande studenten bijvoorbeeld. Ik heb niet de indruk dat dat allemaal eerst langs allerlei deputaten gaat.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat is de mooiste website?

Bericht door Jantje »

Stof schreef:
Jantje schreef:Ja ja, dat is zo'n beetje het levenswerk van de heer Van 't Zelfde.

Ik vind de website zeer professioneel. Ik hoop dat hij nog lang mag blijven bestaan in de huidige vorm.
Heeft hij nu een betaald contract voor dit werk bij kerkelijke dienstverlening? Of is het onbezoldigd? Ik ben soms weleens benieuwd hoe het achter de schermen toegaat en hoeveel vrijheid dhr. Van 't Zelfde heeft voor de invulling van de website. Ik heb het gevoel: best wel veel. We hadden het hier bijvoorbeeld weleens over het vergaren van de fotootjes van net toegelaten aanstaande studenten bijvoorbeeld. Ik heb niet de indruk dat dat allemaal eerst langs allerlei deputaten gaat.
Neen. Ik weet dat ook niet. Sinds enige tijd staat er wel op de website het volgende vermeld: Deze website bevat veel fotomateriaal van zowel voorgangers als gemeenten. De foto's zijn in veel gevallen belangeloos beschikbaar gesteld. Waar nodig zijn de auteurs met name genoemd. Voor al deze foto's geldt een copyright waardoor gebruik of publicatie door derden, zonder overleg, niet is toegestaan.

Misschien kan de heer Van 't Zelfde over het bijhouden van de website zelf iets vertellen. Ik meende dat hij hier ook een account heeft (gehad), als ik het wel heb.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie