OpenAI, ChatGPT

Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Mannetje »

Schrijf een verhaal over Tiberius, koeien, een anker en Philpot

Tiberius was een hardwerkende boer die bekend stond om zijn grote kudde koeien. Hij was trots op zijn vee en zorgde altijd goed voor ze.

Op een dag besloot Tiberius om met een aantal van zijn koeien naar het meer te gaan om te baden. Hij leidde ze naar het water en liet ze vrij om te zwemmen. Alles leek goed te gaan totdat een van de koeien, genaamd Philpot, plotseling in paniek raakte en het diepe in zwom.

Tiberius probeerde Philpot te achterhalen, maar het beest was te snel voor hem. Hij wist niet wat hij moest doen totdat hij een oude anker op de oever zag liggen. Hij pakte het anker op en gooide het naar Philpot in het water. Gelukkig raakte hij het dier en kon hij het naar de kant trekken.

Uitgeput en dankbaar kwam Philpot aan land en Tiberius was opgelucht dat hij zijn koe had gered. Vanaf die dag was hij extra voorzichtig tijdens het baden van zijn koeien en nam hij altijd een anker mee voor het geval er weer iets misging. En Philpot? Die bleef dankbaar en trouw aan Tiberius tot aan het einde van haar dagen.
-
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Mannetje »

Schrijf een verhaal over Tiberius, beren, een anker en Philpot

Tiberius was een avontuurlijke jongen die graag in de wildernis verbleef. Hij hield ervan om op ontdekkingsreis te gaan en alles te ontdekken wat de natuur te bieden had.

Op een dag besloot Tiberius om een reis te maken naar een afgelegen vallei die bekend stond om zijn grote berenpopulatie. Hij was niet bang voor de beren, want hij wist dat ze meestal niet agressief waren als ze niet gestoord werden.

Tiberius verkende de vallei en genoot van de prachtige natuur. Hij had geen idee dat hij werd gevolgd door een enorme beer die vastbesloten was om hem te beschermen.

Toen Tiberius terugkeerde naar het meer waar hij zijn kamp had opgeslagen, werd hij plots omsingeld door de beer. Hij had geen wapens bij zich en wist niet wat hij moest doen.

Gelukkig kwam Philpot, Tiberius' trouwe hond, op het juiste moment om hem te helpen. Philpot sprong op de beer af en begon hem te blaffen. De beer was overrompeld en besloot om te vluchten.

Tiberius was dankbaar voor de hulp van Philpot en besloot om een anker te dragen als een teken van dankbaarheid. Vanaf die dag droeg Tiberius altijd een anker bij zich, zodat hij zichzelf kon beschermen als hij ooit weer in een gevaarlijke situatie terecht zou komen. En Philpot? Die bleef voor altijd zijn trouwe metgezel en beschermer.
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Herman »

Dat OpenAl is inderdaad niet meer van de werkelijkheid te onderscheiden. :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:(...) Philpot, Tiberius' trouwe hond (...)
Kijk eens aan. :super
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door J.C. Philpot »

Ik sta nu echt met een mond vol tanden. Ik weet niet wat ik moet zeggen :sweat
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Ad Anker »

:humhihi
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:Schrijf een verhaal over Tiberius, koeien, een anker en Philpot

Tiberius was een hardwerkende boer die bekend stond om zijn grote kudde koeien. Hij was trots op zijn vee en zorgde altijd goed voor ze.

Op een dag besloot Tiberius om met een aantal van zijn koeien naar het meer te gaan om te baden. Hij leidde ze naar het water en liet ze vrij om te zwemmen. Alles leek goed te gaan totdat een van de koeien, genaamd Philpot, plotseling in paniek raakte en het diepe in zwom.

Tiberius probeerde Philpot te achterhalen, maar het beest was te snel voor hem. Hij wist niet wat hij moest doen totdat hij een oude anker op de oever zag liggen. Hij pakte het anker op en gooide het naar Philpot in het water. Gelukkig raakte hij het dier en kon hij het naar de kant trekken.

Uitgeput en dankbaar kwam Philpot aan land en Tiberius was opgelucht dat hij zijn koe had gered. Vanaf die dag was hij extra voorzichtig tijdens het baden van zijn koeien en nam hij altijd een anker mee voor het geval er weer iets misging. En Philpot? Die bleef dankbaar en trouw aan Tiberius tot aan het einde van haar dagen.
De toepassing is: Philpot ontspoorde tegen wil en dank op Refoforum, Tiberius kreeg Philpot niet meer in het gareel, schakelde Ad Anker in die het wonderwel lukte, waarop Philpot Tiberius dankbaar was dat hij weer in het gareel liep. Het enigste wat ik mis is de dankbaarheid van Tiberius richting Ad Anker
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Ad Anker »

Dat vertelt het verhaal niet. Maar Tiberius heeft het ruimschoots goedgemaakt. Toffe kerel.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:Dat vertelt het verhaal niet. Maar Tiberius heeft het ruimschoots goedgemaakt. Toffe kerel.
Ik heb de vrijheid van exegese gebruikt :D
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Klavart »

ChatGPT glipt langs docenten: 'Ik gebruik het echt ontelbaar vaak'

https://nos.nl/artikel/2460020-chatgpt- ... lbaar-vaak
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Job »

Klavart schreef:ChatGPT glipt langs docenten: 'Ik gebruik het echt ontelbaar vaak'

https://nos.nl/artikel/2460020-chatgpt- ... lbaar-vaak
Creatief bedacht, een vlog in plaats van een schriftelijk verslag. Al kan de info daarvoor natuurlijk alsnog bij elkaar gesprokkeld worden door een AI-bot.

Helemaal ondervangen kun je de gevaren/verleidingen van IT nooit, zoveel is wel duidelijk geworden het afgelopen decennium. Ook hier komt het aan op gewetensvorming. Niet eenvoudig.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Het is een kwestie van tijd voordat een preeklezer aan het eind van de dienst afleest: de gelezen preek was van G.P.T. Bot.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Job schreef:
Klavart schreef:ChatGPT glipt langs docenten: 'Ik gebruik het echt ontelbaar vaak'

https://nos.nl/artikel/2460020-chatgpt- ... lbaar-vaak
Creatief bedacht, een vlog in plaats van een schriftelijk verslag. Al kan de info daarvoor natuurlijk alsnog bij elkaar gesprokkeld worden door een AI-bot.

Helemaal ondervangen kun je de gevaren/verleidingen van IT nooit, zoveel is wel duidelijk geworden het afgelopen decennium. Ook hier komt het aan op gewetensvorming. Niet eenvoudig.
Waarom zou je ChatGPT als gevaar/verleiding beschouwen? En niet gewoon als een superhandig hulpmiddel? Het heeft weinig zin om iets zelf met veel moeite in elkaar te tobben, als een computer/website het zo voor je oplepelt.
De techniek gaat steeds vooruit, laten we daar dankbaar gebruik van maken in plaats van eerst demoniseren en een paar jaar later omhelzen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Bonny »

Tiberius schreef:Het is een kwestie van tijd voordat een preeklezer aan het eind van de dienst afleest: de gelezen preek was van G.P.T. Bot.
ds. of oud. G.P.T Bot?
The Groom's still waiting at the altar
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
Job schreef:
Klavart schreef:ChatGPT glipt langs docenten: 'Ik gebruik het echt ontelbaar vaak'

https://nos.nl/artikel/2460020-chatgpt- ... lbaar-vaak
Creatief bedacht, een vlog in plaats van een schriftelijk verslag. Al kan de info daarvoor natuurlijk alsnog bij elkaar gesprokkeld worden door een AI-bot.

Helemaal ondervangen kun je de gevaren/verleidingen van IT nooit, zoveel is wel duidelijk geworden het afgelopen decennium. Ook hier komt het aan op gewetensvorming. Niet eenvoudig.
Waarom zou je ChatGPT als gevaar/verleiding beschouwen? En niet gewoon als een superhandig hulpmiddel? Het heeft weinig zin om iets zelf met veel moeite in elkaar te tobben, als een computer/website het zo voor je oplepelt.
De techniek gaat steeds vooruit, laten we daar dankbaar gebruik van maken in plaats van eerst demoniseren en een paar jaar later omhelzen.
Dat dit in het verleden gebeurd is hoeft niet te betekenen dat je alle innovaties op de voorhand al moet 'omhelzen' denk ik.
Het gaat er in de specifieke link om dat scholieren lekker een opstel, of delen daarvan, laat maken door een computer. Dit word natuurlijk tijdens een plagiaat controle er niet uitgefilterd. Het enige zou kunnen zijn dat een docent zich afvraagt waar de professionaliteit ineens vandaan komt, maar het hard maken gaat never nooit lukken. Als scholier houd je gewoon simpelweg de kaken op elkaar. Ik ben op het werk ook praktijkopleider en zie ook direct of het eigen woorden zijn of van het internet geplakt. Dit zijn dan wel veelal MBO'ers 2+3.

Dat je als student zelf geen/weinig parate kennis nodig dient te hebben lijkt mij niet echt een goede ontwikkeling eerlijk gezegd, in die zin begrijp ik de verontruste groep wel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie