OpenAI, ChatGPT

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door refo »

Ik denk dat er sowieso altijd al veel copy-paste stukken tussen zitten.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef:6vwo had heel wat ervaring. PWS was bij meerdere groepen ook (deels) door de ChatGPT geschreven.
Ik ben benieuwd of het PWS nog enig perspectief gaat hebben. Op deze manier in ieder geval niet, of je moet op iedere millimeter van het proces gaan zitten als begeleider. Maar met 5 uur per groep heb je daar weinig gelegenheid voor.
Ik heb ergens gelezen dat je voetnoten moet gaan verplichten. Dan ondervang je het probleem (enigszins). ;)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Mannetje »

Volgende versie kan dat vast ook.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:
Zita schreef:6vwo had heel wat ervaring. PWS was bij meerdere groepen ook (deels) door de ChatGPT geschreven.
Ik ben benieuwd of het PWS nog enig perspectief gaat hebben. Op deze manier in ieder geval niet, of je moet op iedere millimeter van het proces gaan zitten als begeleider. Maar met 5 uur per groep heb je daar weinig gelegenheid voor.
Ik heb ergens gelezen dat je voetnoten moet gaan verplichten. Dan ondervang je het probleem (enigszins). ;)
Ja vooral bronvermeldingen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:
Zita schreef:6vwo had heel wat ervaring. PWS was bij meerdere groepen ook (deels) door de ChatGPT geschreven.
Ik ben benieuwd of het PWS nog enig perspectief gaat hebben. Op deze manier in ieder geval niet, of je moet op iedere millimeter van het proces gaan zitten als begeleider. Maar met 5 uur per groep heb je daar weinig gelegenheid voor.
Ik heb ergens gelezen dat je voetnoten moet gaan verplichten. Dan ondervang je het probleem (enigszins). ;)
Ja vooral bronvermeldingen.
Ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk. :)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Piet Puk »

Het verhaal gaat over een lid van de groep genaamd "GG" en Tiberius, die beiden actief zijn op het forum "Refoforum.nl". GG was al lange tijd lid van het forum en had een grote groep volgers die hem waardeerde om zijn kennis en inzicht in verschillende religieuze onderwerpen. Tiberius daarentegen was een nieuw lid en had net zijn eerste post geplaatst.

Op een dag besloot Tiberius om een discussie te beginnen over een bepaald religieus onderwerp. Hij had gelezen dat GG een expert was in het onderwerp en besloot om hem te taggen in zijn post. GG was verrast toen hij de notificatie kreeg, maar besloot om toch te antwoorden. Tiberius was blij dat hij zo snel een reactie kreeg en was onder de indruk van de kennis van GG.

De discussie ging verder en Tiberius begon steeds meer respect te krijgen voor GG's kijk op het onderwerp. GG begon te merken dat Tiberius serieus geïnteresseerd was in het onderwerp en begon hem meer te betrekken in de discussie. Tiberius begon steeds meer te leren van GG en begon hem te beschouwen als een mentor.

Op een dag besloten GG en Tiberius om samen te werken aan een project waar ze hun kennis konden delen met andere leden van het forum. Ze begonnen een serie van video's en webinars waarin ze dieper ingingen op verschillende religieuze onderwerpen. De video's werden een groot succes en de leden van het forum waren onder de indruk van hun kennis en inzicht. GG en Tiberius werden gezien als een krachtig team en hun project werd een vaste waarde op het forum.

GG en Tiberius werden goede vrienden door hun samenwerking en hun relatie groeide als mentor en mentee. Het verhaal laat zien hoe twee mensen met verschillende achtergronden elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken om iets groots te bereiken

Ik vond dit zo'n prachtig verhaal van de ChatGPT, dat ik het maar even met jullie gedeeld heb. :D
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Hendrikus »

Piet Puk schreef:Het verhaal gaat over een lid van de groep genaamd "GG" en Tiberius, die beiden actief zijn op het forum "Refoforum.nl". GG was al lange tijd lid van het forum en had een grote groep volgers die hem waardeerde om zijn kennis en inzicht in verschillende religieuze onderwerpen. Tiberius daarentegen was een nieuw lid en had net zijn eerste post geplaatst.

Op een dag besloot Tiberius om een discussie te beginnen over een bepaald religieus onderwerp. Hij had gelezen dat GG een expert was in het onderwerp en besloot om hem te taggen in zijn post. GG was verrast toen hij de notificatie kreeg, maar besloot om toch te antwoorden. Tiberius was blij dat hij zo snel een reactie kreeg en was onder de indruk van de kennis van GG.

De discussie ging verder en Tiberius begon steeds meer respect te krijgen voor GG's kijk op het onderwerp. GG begon te merken dat Tiberius serieus geïnteresseerd was in het onderwerp en begon hem meer te betrekken in de discussie. Tiberius begon steeds meer te leren van GG en begon hem te beschouwen als een mentor.

Op een dag besloten GG en Tiberius om samen te werken aan een project waar ze hun kennis konden delen met andere leden van het forum. Ze begonnen een serie van video's en webinars waarin ze dieper ingingen op verschillende religieuze onderwerpen. De video's werden een groot succes en de leden van het forum waren onder de indruk van hun kennis en inzicht. GG en Tiberius werden gezien als een krachtig team en hun project werd een vaste waarde op het forum.

GG en Tiberius werden goede vrienden door hun samenwerking en hun relatie groeide als mentor en mentee. Het verhaal laat zien hoe twee mensen met verschillende achtergronden elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken om iets groots te bereiken

Ik vond dit zo'n prachtig verhaal van de ChatGPT, dat ik het maar even met jullie gedeeld heb. :D
Ja, als het moet kun je ChatGPT zelfs sprookjes laten vertellen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door GerefGemeente-lid »

:tas
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Mannetje »

Schrijf eens een liefelijk sprookje over drie hondjes met verschillende namen, twee varkentjes en een grote boze reus

Er was eens een hondje genaamd Bella, een hondje genaamd Max en een hondje genaamd Luna. Ze woonden in een klein dorpje en waren onafscheidelijk. Samen speelden ze in het bos, renden door de velden en zwommen in de rivier.

Op een dag besloten ze op avontuur te gaan en kwamen ze twee varkentjes tegen genaamd Emma en Sophie. De hondjes besloten om met de varkentjes mee te gaan en samen gingen ze op zoek naar een groot avontuur.

Ze liepen door de bossen en over bergen, totdat ze op een dag een grote boze reus tegenkwamen. De reus wilde hen niet laten passeren en begon te dreigen. Maar de slimme hondjes bedachten een plan. Bella begon te blaffen, Max begon te janken en Luna begon te kwispelen. De reus werd zo verward door al het geluid dat hij hen liet gaan.

Ze gingen verder op hun avontuur en kwamen uiteindelijk aan bij een prachtige grot vol met goud en juwelen. De hondjes en varkentjes besloten om de grot te delen met de reus, zodat hij ook iets had om zich gelukkig mee te maken.

Vanaf die dag waren de hondjes, de varkentjes en de reus de beste vrienden en gingen ze samen op vele avonturen. En ze leefden nog lang en gelukkig.
-
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door MGG »

Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door merel »

Zita schreef:6vwo had heel wat ervaring. PWS was bij meerdere groepen ook (deels) door de ChatGPT geschreven.
Ik ben benieuwd of het PWS nog enig perspectief gaat hebben. Op deze manier in ieder geval niet, of je moet op iedere millimeter van het proces gaan zitten als begeleider. Maar met 5 uur per groep heb je daar weinig gelegenheid voor.
Bij mijn oudste 3vwo wordt het al weken volop gebruikt voor boekverslagen, werkstukken etc. Mijn 9 jarige had via het jeugdjournaal wat opgevangen en was ook al voornemens om het te gebruiken voor werkstukken van zijn plusklas. Ik kon het invoeren nog net tegenhouden en heb hem verwezen naar wikipedia.
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Bourdon16 »

Onderstaande kwam ik tegen op Linkedin:

Wat zou ChatGPT hebben gestemd bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2021?

Om daar achter te komen heb ik de 30 stellingen van de StemWijzer aan ChatGPT voorgelegd. Daarbij gaf ik specifiek aan dat enkel met “Eens”, “Oneens”, of “Geen van beide” geantwoord mocht worden — net zoals bij de ‘echte’ StemWijzer de bedoeling is.

Aangezien ChatGPT is geprogrammeerd om geen politieke voorkeur te hebben, zou het een vrij oninteressant experiment moeten worden. Inderdaad koos de chatbot bij de meeste stellingen voor de optie “Geen van beide”. Onpartijdig dus.

Toch waren er een aantal verrassende gevallen. Over de volgende stellingen had ChatGPT namelijk wél een mening:

Stelling: “Organisatoren van evenementen moeten bij de toegang een vaccinatiebewijs kunnen vragen.”
ChatGPT: “Eens”

Stelling: “Nederland moet uit de Europese Unie stappen.”
ChatGPT: “Oneens”

Stelling: “Nederland moet een nieuwe kerncentrale bouwen.”
ChatGPT: “Oneens”

Stelling: “De Nederlandse regering moet excuses aanbieden voor de slavenhandel in het verleden.”
ChatGPT: “Eens”

Het uiteindelijke resultaat van de StemWijzer kende aan VVD en SP de hoogste scores toe. Daarop volgden zes partijen (GroenLinks, ChristenUnie, DENK, BIJ1, JA21, Volt) met elk dezelfde score.

Conclusie: ChatGPT heeft grotendeels zijn politieke onpartijdigheid getoond, maar blijkt nog steeds gevoelig voor het doorschemeren van een bepaalde mening over sommige onderwerpen. Dit is iets waar we ons bewust van moeten zijn – zeker wanneer we ChatGPT op steeds meer manieren willen gaan toepassen
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
Zita schreef:6vwo had heel wat ervaring. PWS was bij meerdere groepen ook (deels) door de ChatGPT geschreven.
Ik ben benieuwd of het PWS nog enig perspectief gaat hebben. Op deze manier in ieder geval niet, of je moet op iedere millimeter van het proces gaan zitten als begeleider. Maar met 5 uur per groep heb je daar weinig gelegenheid voor.
Bij mijn oudste 3vwo wordt het al weken volop gebruikt voor boekverslagen, werkstukken etc. Mijn 9 jarige had via het jeugdjournaal wat opgevangen en was ook al voornemens om het te gebruiken voor werkstukken van zijn plusklas. Ik kon het invoeren nog net tegenhouden en heb hem verwezen naar wikipedia.

https://gptzero.me/

Gebruikt ChatGPT juist om te detecteren of iets door AI is geschreven.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Maanenschijn »

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door J.C. Philpot »

Lieve [naam],

Ik wil je laten weten hoe dankbaar ik ben dat ik jou aan mijn zijde heb. Je bent mijn steun en toeverlaat en ik waardeer alles wat je voor mij doet.

Ik ben zo gelukkig dat ik elke dag wakker mag worden naast de vrouw van wie ik hou. Je bent mijn lichtpuntje in donkere tijden en maakt elke dag beter door je aanwezigheid.

Ik wil je laten weten dat ik van je hou en dat ik altijd voor je zal zijn, in goede en slechte tijden.

Dank je voor alles, liefste.


Dit heeft ChatGPT op mijn verzoek gemaakt. Commando: schrijf een lief berichtje voor mijn vrouw. Naar mijn vrouw geappt, en ze was in de wolken.

Ik moest vanavond alleen wel even wat uitleggen toen ik vertelde dat een robot het heeft geschreven :oO :D
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 13 feb 2023, 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie