Social media

MrJoachim
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2022, 22:35

Social media

Bericht door MrJoachim »

Hoi allemaal,

Wat vinden jullie van reformatorische social media site's zoals bijvoorbeeld Kwebler.com?


Ben erg benieuwd.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Social media

Bericht door Erik1960 »

Leuk dat je even reclame komt maken voor je eigen product.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Social media

Bericht door J.C. Philpot »

De eigenaar van de betreffende site heeft dezelfde voornaam als jij hebt.

https://www.linkedin.com/in/joachim-hof ... bdomain=nl

Loopt dat Kweblr een beetje?

Leuk dat je een drone vliegbewijs hebt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MrJoachim
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2022, 22:35

Re: Social media

Bericht door MrJoachim »

Erik1960 schreef:Leuk dat je even reclame komt maken voor je eigen product.
Kwebler heb ik inderdaad zelf gebouwd. Dit is niet als reclame bedoelt. Gebruikers zijn er genoeg, ik stond onlangs in het RD. De reden van deze vraag is dat ik wil weten of er mensen zijn met een mening die ik niet zou verwachten, zodat ik daar over na kan denken.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Social media

Bericht door JvW »

MrJoachim schreef:Hoi allemaal,

Wat vinden jullie van reformatorische social media site's zoals bijvoorbeeld Kwebler.com?


Ben erg benieuwd.
Ik kan op de site niets vinden wat het nu precies is. Lijkt het op facebook of meer op instagram?
Voor mij in ieder geval niet zinvol, ik gebruik facebook en instagram om m’n kinderen te volgen en om geïnformeerd te blijven. Verder haal ik er leuke informatie vandaan (bijvoorbeeld oude foto’s van onze buurt). Dat soort zaken zal ik op kwebler niet vinden.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Social media

Bericht door Erik1960 »

MrJoachim schreef:dat ik wil weten of er mensen zijn met een mening die ik niet zou verwachten
Huh…? Op refoforum mensen vinden met meningen die je niet zou verwachten? :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Social media

Bericht door DDD »

Nou, dat komt anders regelmatig voor.

Ik heb er geen mening over, omdat ik geen idee heb. Ik zou het niet erg praktisch vinden als reformatorische mensen hun eigen WhatsApp en e-mailsysteem zouden ontwikkelen. En bovendien: hoe bepaal je dan of iemand wel of niet reformatorisch genoeg is?

Ik heb vrienden die ambtsdrager zijn in een degelijke GG en ook vrienden die niet-christelijk zijn. Ik zou het erg lastig vinden als ik die niet met dezelfde communicatiemiddelen kan bereiken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Social media

Bericht door Zita »

Het is mij volstrekt onduidelijk wat Kwebler is, en door de eerste tien zoekresulaten via google word ik niets wijzer. De eigen site geeft ook geen indicatie van de functionaliteit. Het kan dus niet erg belangwekkend of groot zijn, en daarom ongeschikt als socialmediaplatform.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Social media

Bericht door Tiberius »

MrJoachim schreef:
Erik1960 schreef:Leuk dat je even reclame komt maken voor je eigen product.
Kwebler heb ik inderdaad zelf gebouwd. Dit is niet als reclame bedoelt. Gebruikers zijn er genoeg, ik stond onlangs in het RD. De reden van deze vraag is dat ik wil weten of er mensen zijn met een mening die ik niet zou verwachten, zodat ik daar over na kan denken.
Leuk dat het in het RD stond en dat je al genoeg gebruikers hebt.

Maar probleem met dit soort initiatieven is dat de community te klein is (en waarschijnlijk blijft, gezien de beperkte doelgroep).
Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in reformatorische mensen, maar in mijn contacten, waarvan er toevallig een groot aantal reformatorisch zijn en ook een aantal niet (die zijn niet-reformatorische christen, of helemaal niet christelijk).

Je ziet dat ook met bijvoorbeeld alternatieven van Whatsapp e.d. Die komen niet echt van de grond, omdat de community te klein is: je bereikt er niet al je contacten mee.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Social media

Bericht door Bezorgd »

Ds de Kok vind het maar niets denk ik: https://cip.nl/89770-we-kunnen-niet-zon ... -geen-wifi
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Social media

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Ds de Kok vind het maar niets denk ik: https://cip.nl/89770-we-kunnen-niet-zon ... -geen-wifi
Over dit artikel is al uitgebreid gesproken op dit forum. Sterker nog: CIP heeft het waarschijnlijk van ons forum gekopieerd...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Social media

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Ds de Kok vind het maar niets denk ik: https://cip.nl/89770-we-kunnen-niet-zon ... -geen-wifi
Over dit artikel is al uitgebreid gesproken op dit forum. Sterker nog: CIP heeft het waarschijnlijk van ons forum gekopieerd...
Ik kan niet alles bijlezen GGL Waar dan?
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Social media

Bericht door Henk J »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Ds de Kok vind het maar niets denk ik: https://cip.nl/89770-we-kunnen-niet-zon ... -geen-wifi
Over dit artikel is al uitgebreid gesproken op dit forum. Sterker nog: CIP heeft het waarschijnlijk van ons forum gekopieerd...
Ik kan niet alles bijlezen GGL Waar dan?
Zie het draadje 'uit uw kerkbode' onder kerk en cultuur.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Social media

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Ds de Kok vind het maar niets denk ik: https://cip.nl/89770-we-kunnen-niet-zon ... -geen-wifi
Over dit artikel is al uitgebreid gesproken op dit forum. Sterker nog: CIP heeft het waarschijnlijk van ons forum gekopieerd...
Ik kan niet alles bijlezen GGL Waar dan?
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 0#p1025169
Zie op bovenstaande link en dan de tientallen reacties daarna.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
vriend-en-metgezel
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Social media

Bericht door vriend-en-metgezel »

Wat een hoop negatieve reacties hier! Ik heb op Kwebler gekeken en vind het knap in elkaar gezet! Ik gebruik zelf nu al meerdere platforms zoals Facebook en LinkedIn, zou het op zich geen probleem vinden om nog een extra platform te gebruiken.
Plaats reactie