Bibliotheek programma voor preken

Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Peter-ooievaar »

Hallo,

Wie kan een bibliotheek programma aanbevelen waar info van preken en meditaties in kan worden gearchiveerd.
Het gaat dan bijvoorbeeld om predikant, Bijbeltekst, blz., onderwerp, kerkelijk jaar etc

En ja dat kan ook met Excel. Daar heb ik er al 4000 in staan, maar zoeken op een smartphone is een beetje lastig.

Het zou wel fijn zijn als het of software of een website is. Mag uiteraard met een app, maar alleen een app zonder software of web is onhandig invoeren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Tiberius »

Ik zou eerlijk gezegd geen ander programma weten dan Excel. Of het moet diens alternatieven zijn: Google spreadsheets, enz.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Hoopvol »

Ik heb alles in Exel staan. En dan heb ik een geprinte versie. 1x op alfabetische volgorde van voorganger, 1x op alfabetische volgorde van tekst en 1x op alfabetische volgorde van onderwerp.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door DDD »

Er is een online prekenregister, daar kun je je eigen bibliotheken in aanmaken, en dat scheelt nog een hoop typewerk ook. Je mag er alleen op zondag niet in.

www.prekenregister.nl
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door John Galt »

Wel grappig dat iedereen hier Excel voor gebruikt. Terwijl Office gewoon een database-applicatie heeft: Access. Typen jullie ook in Excel, of gebruiken jullie daar wel Word voor?
Who is John Galt? :quoi
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Panny »

John Galt schreef:Wel grappig dat iedereen hier Excel voor gebruikt. Terwijl Office gewoon een database-applicatie heeft: Access. Typen jullie ook in Excel, of gebruiken jullie daar wel Word voor?
Is niet helemaal waar. Zowel Excel als Acces zijn geschikt voor het opslaan van gegevens, analyseren en rapporteren. In allebei kun je data opslaan in tabellen en records.
Het grote verschil is dat Acces beter is in relaties tussen gegevens (data integriteit). En ook beter geschikt om meerdere gebruikers toegang te geven.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door JvW »

Panny schreef:
John Galt schreef:Wel grappig dat iedereen hier Excel voor gebruikt. Terwijl Office gewoon een database-applicatie heeft: Access. Typen jullie ook in Excel, of gebruiken jullie daar wel Word voor?
Is niet helemaal waar. Zowel Excel als Acces zijn geschikt voor het opslaan van gegevens, analyseren en rapporteren. In allebei kun je data opslaan in tabellen en records.
Het grote verschil is dat Acces beter is in relaties tussen gegevens (data integriteit). En ook beter geschikt om meerdere gebruikers toegang te geven.
Daar gebruik je toch PowerBI voor….
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door refo »

Panny schreef:[...] En ook beter geschikt om meerdere gebruikers toegang te geven.
Dat kan met excel ook heel goed.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Tiberius »

John Galt schreef:Wel grappig dat iedereen hier Excel voor gebruikt. Terwijl Office gewoon een database-applicatie heeft: Access. Typen jullie ook in Excel, of gebruiken jullie daar wel Word voor?
Niet alle soorten Office-licenties bevatten Access.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
John Galt schreef:Wel grappig dat iedereen hier Excel voor gebruikt. Terwijl Office gewoon een database-applicatie heeft: Access. Typen jullie ook in Excel, of gebruiken jullie daar wel Word voor?
Niet alle soorten Office-licenties bevatten Access.
De mijne wel.

Maar goed, ik houd alle preken bij in een schriftje. Lekker ouderwets. :)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Hoopvol »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
John Galt schreef:Wel grappig dat iedereen hier Excel voor gebruikt. Terwijl Office gewoon een database-applicatie heeft: Access. Typen jullie ook in Excel, of gebruiken jullie daar wel Word voor?
Niet alle soorten Office-licenties bevatten Access.
De mijne wel.

Maar goed, ik houd alle preken bij in een schriftje. Lekker ouderwets. :)
Ik geef regelmatig een boek weg dus daarom ben ik digitaal begonnen. Anders blijf je strepen..

Access ken ik niet goed en in Exel is het vrij simpel in te voeren.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hoopvol schreef:Access ken ik niet goed en in Exel is het vrij simpel in te voeren.
Een ouderwets schriftje is nog makkelijker. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Panny »

GerefGemeente-lid schreef:
Hoopvol schreef:Access ken ik niet goed en in Exel is het vrij simpel in te voeren.
Een ouderwets schriftje is nog makkelijker. ;)
Niet als je op allerlei manieren wilt kunnen sorteren en zoeken.
Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Peter-ooievaar »

Tiberius schreef:Ik zou eerlijk gezegd geen ander programma weten dan Excel. Of het moet diens alternatieven zijn: Google spreadsheets, enz.
Bedankt voor je bericht.
Ik kom inderdaad nergens iets tegen vergelijkbaar met Excel. Het werkt op zich wel, maar in mijn geval 160 pagina's print per sortering is een dure hobby. Aangezien er nogal eens een boek bijkomt, dan ben je weer niet actueel.
Laatst gewijzigd door Peter-ooievaar op 08 jul 2021, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Re: Bibliotheek programma voor preken

Bericht door Peter-ooievaar »

Hoopvol schreef:Ik heb alles in Exel staan. En dan heb ik een geprinte versie. 1x op alfabetische volgorde van voorganger, 1x op alfabetische volgorde van tekst en 1x op alfabetische volgorde van onderwerp.
Bedankt voor je bericht.
Ik kom inderdaad nergens iets tegen vergelijkbaar met Excel. Het werkt op zich wel, maar in mijn geval 160 pagina's print per sortering is een dure hobby. Aangezien er nogal eens een boek bijkomt, dan ben je weer niet actueel.
Laatst gewijzigd door Peter-ooievaar op 08 jul 2021, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie