Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Bericht door Van Ewijk »

Het fenomeen ''Welvaartsevangelie''
Ik moet u wel vertellen, sommigen zullen deze video's aanstootgevend kunnen vinden., het gaar echter niet om sexuele of geweldadige inhoud maar om een bepaalde sector die men in Amerika (en er buiten) het ''welvaartsevangelie'' noemt.
U vormt zich het beste beeld door ze alle drie te bekijken... :livre

https://www.youtube.com/watch?v=OSIrQBGfUtw

https://www.youtube.com/watch?v=9LtF34MrsfI

https://www.youtube.com/watch?v=N82YvHx9Cek
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Bericht door J.C. Philpot »

Reactie Ds. J. Piper op dit fenomeen:

https://youtu.be/fpFWJqBC8cM
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Bericht door Bonny »

Ja, televangelisten. Daar zijn er nogal wat van in Amerika. Ik hou er niet zo van. Kenneth Copeland, die je in de eerste en tweede link ziet, heeft zelfs een eigen vliegtuig gekocht van de centen die zijn volgers hebben gestort.

Is dit niet puur een Amerikaans fenomeen, of zijn er in de Lage Landen ook van dergelijk predikers?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Bericht door J.C. Philpot »

Bonny schreef:Ja, televangelisten. Daar zijn er nogal wat van in Amerika. Ik hou er niet zo van. Kenneth Copeland, die je in de eerste en tweede link ziet, heeft zelfs een eigen vliegtuig gekocht van de centen die zijn volgers hebben gestort.

Is dit niet puur een Amerikaans fenomeen, of zijn er in de Lage Landen ook van dergelijk predikers?
Het is helaas geen puur Amerikaans fenomeen meer, en zijn een echt exportproduct. In Afrika bijvoorbeeld zijn massa's kerken die eerst het evangelie predikten, overgegaan op het welvaartsevangelie. Iemand als Conrad Mbewe legt hier de vinger op.

In Nederland leeft het ook in charismatische kringen, maar inderdaad wat minder prominent als in de VS.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Bericht door Maanenschijn »

In Zuid-Korea komen we dit ook tegen, of Singapore. Joseph Prince is een bekende voorganger ui Singapore die ook op de Nederlandse tv zijn uitzendingen heeft (gehad). Al heb ik niks met heel die show, toch wel meermalen met interesse zijn bijbeluitleg gevolgd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Een vraagje, wat vind u hier van? Het begrip welvaartsevangelie:

Bericht door Van Ewijk »

J.C. Philpot schreef:
Bonny schreef:Ja, televangelisten. Daar zijn er nogal wat van in Amerika. Ik hou er niet zo van. Kenneth Copeland, die je in de eerste en tweede link ziet, heeft zelfs een eigen vliegtuig gekocht van de centen die zijn volgers hebben gestort.

Is dit niet puur een Amerikaans fenomeen, of zijn er in de Lage Landen ook van dergelijk predikers?
Het is helaas geen puur Amerikaans fenomeen meer, en zijn een echt exportproduct. In Afrika bijvoorbeeld zijn massa's kerken die eerst het evangelie predikten, overgegaan op het welvaartsevangelie. Iemand als Conrad Mbewe legt hier de vinger op.

In Nederland leeft het ook in charismatische kringen, maar inderdaad wat minder prominent als in de VS.
Bij mij als landelijke bekendheid komt de naam Maasbach naar boven, alhoewel niet direct een welvaart-evangelist toch iemand met dubieuze kanten.
Verder heb ik wel eens een jonge vrouw gesproken die lid was van een dergelijke vereniging waar ze maandelijks tien procent van haar salaris aan afdroeg.
In ruil daarvoor kreeg ze de macht om duivelse geesten bij mensen uit te werpen.
Toen ik haar vroeg waarom die mensen met duivelse geesten alleen maar Zondags in haar kerk te vinden waren en niet overal in het normale dagelijkse leven brak ze het gesprek abrupt af en draaide zich om.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie