Reserveringssysteem kerkdiensten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door Herman »

Is er al iemand begonnen met het gebruiken van een reserveringssysteem voor het bijwonen van kerkdiensten?

Zojuist heb ik kerktijd.nl getest en dat lijkt redelijk te werken. Het omslachtige is dat deelnemers zich eerst moeten regstreren. Ook kunnen bezoekers niet flexibel aangeven met hoeveel mensen ze komen.

Wie heeft een beter alternatief, buiten de reguliere opties mailen en bellen?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door DDD »

Bij ons ik de kerk is het gewoon op het ledendeel van de website. Zondagmorgen zag ik dat er nog plaats was, dus heb ik me nog ingeschreven.

Het is heel eenvoudig. Het kan zonder en met registratie op naam. Het was eerst zonder, en nu met, kennelijk.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door crossmountain »

Het was te verwachten dat er door slimme IT'ers in dit gat gesprongen zou worden! Er zijn meerdere systemen.

https://www.steunpuntkerkenwerk.nl/rese ... kdiensten/
Er zijn ook gratis of goedkope bestaande reserveringssystemen om je kerkdienst goed te kunnen organiseren in coronatijd.
–Scipio app
ondersteunt met een uitgebreide reserveringsmodule die te koppelen is aan de ledenadministratie
–Meevieren.nl
is een reserveringssysteem waarmee kerkbezoekers online een plekje voor een viering kunnen reserveren
–Kerktijd.nl
zorgt voor een roulering in de uitnodigingen zodat iedereen evenveel kans krijgt op een reservering voor een kerkdienst.

En hier staan er nog wat meer:
https://www.isimedia.nl/eenvoudig-kerkd ... -goedkoop/
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door Isala »

Wij kunnen ons aanmelden via de homepagina van onze kerk. Daar kan je zien hoeveel plekken er nog open zijn, en als je wilt reserveren kan je dan je naam en emailadres invullen. Daarmee heb je jezelf dan van een plekje voorzien.
Vorige week zondagavond ben ik voor het eerst weer in de kerk geweest. Ik vond het niet mogen zingen heel erg verdrietig.
Hora est!
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door Geytenbeekje »

Isala schreef:Wij kunnen ons aanmelden via de homepagina van onze kerk. Daar kan je zien hoeveel plekken er nog open zijn, en als je wilt reserveren kan je dan je naam en emailadres invullen. Daarmee heb je jezelf dan van een plekje voorzien.
Vorige week zondagavond ben ik voor het eerst weer in de kerk geweest. Ik vond het niet mogen zingen heel erg verdrietig.
Waarom ben je dan toch geweest als ik vragen mag ?
Wat je wel kan doen is amen zeggen als de ouderling/dominee de wet of prediking heeft gelezen/gehouden.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door Isala »

Geytenbeekje schreef:Waarom ben je dan toch geweest als ik vragen mag ?
Voor het Woord wat open gaat, de preek, het elkaar weer zien, het samen bidden....
Hora est!
ArieKl
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2020, 14:04

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door ArieKl »

Herman schreef:Is er al iemand begonnen met het gebruiken van een reserveringssysteem voor het bijwonen van kerkdiensten?

Zojuist heb ik kerktijd.nl getest en dat lijkt redelijk te werken. Het omslachtige is dat deelnemers zich eerst moeten regstreren. Ook kunnen bezoekers niet flexibel aangeven met hoeveel mensen ze komen.

Wie heeft een beter alternatief, buiten de reguliere opties mailen en bellen?
Inmiddels is het met Kerktijd.nl wel mogelijk om met een flexibel aantal bezoekers te werken. Bij het registreren geven deelnemers op met hoeveel personen ze meestal komen, als je een uitnodiging voor een dienst accepteert dan kun je doorgeven met hoeveel personen je naar deze dienst komt.

Het mooie van Kerktijd.nl is dat het systeem zelf nieuwe mensen gaat uitnodigen als mensen zich afmelden.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Reserveringssysteem kerkdiensten

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Is er al iemand begonnen met het gebruiken van een reserveringssysteem voor het bijwonen van kerkdiensten?

Zojuist heb ik kerktijd.nl getest en dat lijkt redelijk te werken. Het omslachtige is dat deelnemers zich eerst moeten regstreren. Ook kunnen bezoekers niet flexibel aangeven met hoeveel mensen ze komen.

Wie heeft een beter alternatief, buiten de reguliere opties mailen en bellen?
Bij ons kunnen we nu met best veel gemeenteleden weer de kerk in aanstaande zondag. Ik heb me ook opgegeven. Eindelijk, na week in week uit thuis geluisterd te hebben.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie