Ervaringen met parental control software

Plaats reactie
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Ervaringen met parental control software

Bericht door J.C. Philpot »

Heeft er iemand ervaring met parental control software?

Ik denk specifiek aan NetNanny, maar ervaringen met andere producten zijn ook welkom.

Onze kinderen moeten regelmatig iets voor school doen op internet, maar ik wil er voor zorgen dat we hier toezicht op hebben, en verkeerde zaken gefilterd worden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Heeft er iemand ervaring met parental control software?

Ik denk specifiek aan NetNanny, maar ervaringen met andere producten zijn ook welkom.

Onze kinderen moeten regelmatig iets voor school doen op internet, maar ik wil er voor zorgen dat we hier toezicht op hebben, en verkeerde zaken gefilterd worden.
Ik heb zelf K9
Gratis en werkt ook goed, heb je geen kliksafe/solcon ?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef: Ik heb zelf K9
Gratis en werkt ook goed, heb je geen kliksafe/solcon ?
Ik heb interdaad geen kliksafe/solcon.

Ik zie trouwens op Wikipedia dat K9 niet meer verkrijgbaar is:
K9 Web Protection was content-control software created by Blue Coat Systems to help parents protect their children while using the Internet. In 2016, it was bought by Symantec. It was offered for free for many years and as of April 2019 has been removed by Symantec and is no longer available for download.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door ejvl »

Op laptop/computer of tablet/telefoon?

In je eigen internetomgeving kun je je registreren bij OpenDNS en daar allerlei categorieen blokkeren. Je moet dan wel de OpenDNS in je router instellen, 208.67.222.222 en 208.67.220.220.

Voor tablet/telefoon gebruik ik Esset Parental Controll voor tijdslimiet en content filtering.
Eventueel kun je ook nog wat doen met Google Family, het device moet dan wel aangemeld zijn met een account van het kind. Je kunt dan ook bepaalde zaken blokkeren als ouder.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door Ambtenaar »

Via de meeste veiligheidssoftware kun je dit instellen. Ook via de Windows accounts van je kinderen. De mijne hebben een eigen account.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 22 apr 2020, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef: Ik heb zelf K9
Gratis en werkt ook goed, heb je geen kliksafe/solcon ?
Ik heb interdaad geen kliksafe/solcon.

Ik zie trouwens op Wikipedia dat K9 niet meer verkrijgbaar is:
K9 Web Protection was content-control software created by Blue Coat Systems to help parents protect their children while using the Internet. In 2016, it was bought by Symantec. It was offered for free for many years and as of April 2019 has been removed by Symantec and is no longer available for download.
O sorry, ik heb het gehad, maar nu niet meer.
Firefox heeft dacht ik ook een soort van filter, die heb ik wel.
Ik heb dan wel Chrome en Internet explorer verwijderd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door J.C. Philpot »

Het gaat om een desktop die in de woonkamer staat, zodat we er al zicht op hebben. De kinderen die dit voor school nodig hebben krijgen een eigen Windows account.

Mijn doel is filtering, tijdslimieten en goede rapportage.

Het mooie van NetNenny vind ik dat je in de parent app hebt, waar je live bijvoorbeeld zoekopdrachten kunt zien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door ejvl »

J.C. Philpot schreef:Het gaat om een desktop die in de woonkamer staat, zodat we er al zicht op hebben. De kinderen die dit voor school nodig hebben krijgen een eigen Windows account.

Mijn doel is filtering, tijdslimieten en goede rapportage.

Het mooie van NetNenny vind ik dat je in de parent app hebt, waar je live bijvoorbeeld zoekopdrachten kunt zien.
Dat kan allemaal met Microsoft, alleen de zoekopdrachten weet ik zo niet:
https://www.youtube.com/watch?v=-HLOtNZCrSs
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door Lilian1975 »

Esset Parental Controll op mobiele apparaten. En thuis hier gewoon kliksafe.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ervaringen met parental control software

Bericht door J.C. Philpot »

Het abonnenent van Netnanny was verlopen. Nu Qustodio geinstalleerd onze kinderen hebben geen mobiel, maar daar kun je het ook op zetten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie