Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door J.C. Philpot »

Salomo schreef:Wat vinden jullie van de nieuwe update?
Ik vond de vorige versie veel fijner werken op mobiel.
Op gemeenten zoeken gaat nog wel, maar bepaalde predikanten zijn niet meer vindbaar voor mij (bijvoorbeeld ds. K. Veldman). Andere predikanten (bijvoorbeeld ds. D. Jongeneel) krijg je meerdere keren in de zoekresultaten als je zoekt op "Jongeneel".

Ik snap niet dat ze niet wat beter testen voor ze dit live zetten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees
Berichten: 2742
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Erskinees »

Veel bugs en foutmeldingen, lijkt niet genoeg getest te zijn. De layout is mooi maar functioneel werkt de site grotendeels niet.
Ook jammer dat vanuit het predikantenschema niet meer door te klikken is naar de plaatselijke gemeente.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door newton »

Volgens mij zijn alle emeriti niet meer vindbaar www.kerktijden.nl.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. IJsselstein kan ik ook niet vinden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Lilian1975 »

Ook een aantal HHK predikanten niet. Wel op gemeente maar niet op voorganger.
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Cornelia83 »

Ik was zaterdag met mijn moeder op zoek naar een aantal pkn predikanten en die waren gewoonweg niet te vinden.
Uiteindelijk kwam ik door ze op google te zoeken wel bij hen terecht. Heel raar, vind de site niet echt ten goede verbeterd.
Laten we hopen dat het kinderziektes zijn en het gauw beter wordt!
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Dodo »

Ik vind het vooral verbazend hoeveel mensen kennelijk veel veel tijd op zo'n site doorbrengen. Ik heb er nog nooit iets nodig gehad.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Bogerman »

Dodo schreef:Ik vind het vooral verbazend hoeveel mensen kennelijk veel veel tijd op zo'n site doorbrengen. Ik heb er nog nooit iets nodig gehad.
Ik gebruik de site enkele malen per week. De nieuwe release is een behoorlijke verslechtering. Zeer onduidelijk en onoverzichtelijk. Ook is bij een predikant niet in een oogopslag te zien in welke gemeente hij voorgaat. Dat steeds in kleine letters.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Ik vind het vooral verbazend hoeveel mensen kennelijk veel veel tijd op zo'n site doorbrengen. Ik heb er nog nooit iets nodig gehad.
Een enkele keer en soms ook op vakantie. En toen we vacant werden kon je daar al wat langer vantevoren zien wanneer er een predikant zou voorgaan.
Maar al dat gespeur en gezoek begrijp ik ook niet.
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Lilian1975 »

Mannetje schreef:
Dodo schreef:Ik vind het vooral verbazend hoeveel mensen kennelijk veel veel tijd op zo'n site doorbrengen. Ik heb er nog nooit iets nodig gehad.
Een enkele keer en soms ook op vakantie. En toen we vacant werden kon je daar al wat langer vantevoren zien wanneer er een predikant zou voorgaan.
Maar al dat gespeur en gezoek begrijp ik ook niet.
Ik ging eerste instantie zoeken omdat ik erop gewezen werd...
Heeft niets met speurwerk te maken.
Verder ook handig als je achteraf een recente dienst wilt naluisteren van een predikant die geen eigen gemeente meer heeft, je kon dan vooraf snel zien bij welke gemeente je kon luisteren en op vakantie etc.wat een hoop speurwerk scheelde in het RD.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Dodo »

Niemand hoeft zich van mij te verantwoorden over de tijd die hij of zij op kerktijden doorbrengt. Maar ik verbaas me er wel heel erg over dat een site over dominees en diensten en beroepen kennelijk zo belangrijk is voor ze, en dat ze er ook veel tijd doorbrengen. Het hoort in het patroon van met grote aandacht volgen wie er waar wel of niet beroepen wordt, wie waar wel of niet preekt en hoe vaak, heel dat overdreven volgen en duiden van de ligging en de bezigheden van dominees.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Bezorgd »

Voor sociologische doeleinden is het een heel interessante site.
Alle flanken ontkenners zou ik eens willen vragen een analyse te maken waar welke predikant voorgaat en welke predikanten door bepaalde gemeenten worden uitgenodigd.
Dan kom je al snel tot de conclusie dat elk kerkverband vooral een organisatorische eenheid is, maar veel gemeenten een eigen koers varen in het uitnodigingsbeleid. En dus vooral daar de geestelijke herkenning ervaren.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Niemand hoeft zich van mij te verantwoorden over de tijd die hij of zij op kerktijden doorbrengt. Maar ik verbaas me er wel heel erg over dat een site over dominees en diensten en beroepen kennelijk zo belangrijk is voor ze, en dat ze er ook veel tijd doorbrengen. Het hoort in het patroon van met grote aandacht volgen wie er waar wel of niet beroepen wordt, wie waar wel of niet preekt en hoe vaak, heel dat overdreven volgen en duiden van de ligging en de bezigheden van dominees.
Wie zegt dat ze er veel tijd doorbrengen. Is minder dan 5 min in de afgelopen weken veel? :quoi ;)
Het fungeerde als een handige zoekfunctie waar je binnen 3 seconden zag wat je zocht. En nu niet meer. Dat wordt enkel opgemerkt. Ik begrijp oprecht het punt niet zo.

En ja ik denk dat er zoals er vroeger mensen er een wekelijkse studie van de kerktijsen in RD maakte, dat ook op die site doen. Maar om nu er vanuit te gaan dat ieder hier zoveel tijd aan spendeert gaat mij wat te ver.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Dan kom je al snel tot de conclusie dat elk kerkverband vooral een organisatorische eenheid is, maar veel gemeenten een eigen koers varen in het uitnodigingsbeleid. En dus vooral daar de geestelijke herkenning ervaren.
Niet alle gemeenten hoor. Ik meld het ten overvloede maar even.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat vind jij van de website www.kerktijden.nl?

Bericht door Tiberius »

Klopt, er zit vaak ook gewoon een praktische reden achter.
Als preekvoorziener in Middelburg (ik noem maar wat) zal je minder snel een predikant uit Groningen uitnodigen dan uit Vlissingen.
Het zijn toch vaak classispredikanten die voorgaan in een vacante gemeente. Verder emeritus-predikanten die in de buurt wonen. Pas in tweede instantie gaat men verder kijken.
Plaats reactie