Bijbelapps IOS/Android

Plaats reactie
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Bijbelapps IOS/Android

Bericht door Boertje »

Ik open een tweetal nieuwe rubrieken om elkaar op weg te helpen, samen kunnen we elkaar leuke tips geven wat ons aller geloofsleven zo mag ik bidden ten goede komt. Een onderwerp gaat over Bijbel / theologieapps voor op je tablet/mobieltje voor Android en IOS, een onderwerp gaat over Bijbelsoftware voor de pc. Wellicht is er al een draadje hiervoor, maar het aanbod verandert snel. Kortom tijd voor wederom een draadje.

Dit onderwerp gaat over Apps voor tablet en/of mobieltje.

Weet je een goede Bijbel / theologieapp, dan is het wellicht iets voor deze rubriek. Je zult er andere forummers zeker mee helpen. Zet daarbij of het voor IOS en/of Android is, geef voorts een korte beschrijving en waarom je deze app aanbeveelt. Zijn er eventuele kosten (veel is gratis) ook een punt om te noemen
Laatst gewijzigd door Boertje op 16 mar 2019, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bijbelapps IOS/Android

Bericht door helma »

My Sword Bible app. Gebruik ik met veel tevredenheid
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Bijbelapps IOS/Android

Bericht door Valcke »

Wanneer je WIFI of 4G hebt, dan werkt statenvertaling.nl prettig (hoewel geen app).
SV, kanttekeningen, en andere talen.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Bijbelapps IOS/Android

Bericht door Boertje »

-GBS SV Bijbel app (gratis zowel voor ios als android)
-Kerkdienst Gemist (gratis zowel voor ios als android)
-Matthew Henry Studiebijbel Bijbelverklaring (IOS € 23,99)
-Bijbeltekst (IOS gratis) iedere dag een bijbeltekst, kies zelf uit welke vertaling.
-Psalmboek (IOS gratis) oude berijming
-Psalmen en gezangen (IOS gratis)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bijbelapps IOS/Android

Bericht door DDD »

Volgens mij was er al zo'n draadje. Maar ik ben erg tevreden met Mijn Bijbel van het NBG.

Psalmboek vind ik ook heel fijn. Het zou prettig zijn als er ook een app komt van het nieuwe Liedboek en Weerklank. Ik heb de bundels beide niet, maar incidenteel heb ik ze wel nodig.
Laatst gewijzigd door DDD op 16 mar 2019, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Bijbelapps IOS/Android

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb Android. Ik gebruik:

Youversion - Hele goede bijbel app die ik vaak gebruik
Mijn Bijbel - NBG app die ik niet vaak gebruik, maar wel een prettige interface heeft
Hebrew / Greek interlinear Bible - Als ik als leek in de grondtaal wil kijken
Evangelizo - Voor de dagelijkse RK lezingen inclusief een meditatie
Psalboek app
Radio Maria app - Luister ik incidenteel een lezing, meditatie of voorgelezen boek. Moet je van houden, en raad ik niet aan iedereen aan. Pas nog een intervieuw op gehoord met dr van Willigen over zijn boek "Getuigen uit de vroege kerk".
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Bijbelapps IOS/Android

Bericht door windorgel »

Ik gebruik de app Online Bible (Android) met daarin de Statenvertaling met kanttekeningen en de bijbelverklaring van M. Henry.
Plaats reactie