De GBS bijbel-app

Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door DDD »

Van Ewijk schreef:Ik gebruikte tot voor kort "mijn bijbel" van het NBG. ik was er erg tevreden over met die verschillende gratis vertalingen, tot ie op een moment begon te storen.
Ik placht de bijbel in mijn pauze te lezen maar eer dat ie open was kon ik al weer aan het werk.
Na diverse herinstallaties met het vrijmaken van overbodige ruimte heb ik er de brui aan gegeven.
Ik ben erg tevreden met de Mijn bijbel-app van het NBG. Hij geeft HSV en SV77 en alle andere belangrijke Bijbelvertalingen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door Nasrani »

DDD schreef:
Van Ewijk schreef:Ik gebruikte tot voor kort "mijn bijbel" van het NBG. ik was er erg tevreden over met die verschillende gratis vertalingen, tot ie op een moment begon te storen.
Ik placht de bijbel in mijn pauze te lezen maar eer dat ie open was kon ik al weer aan het werk.
Na diverse herinstallaties met het vrijmaken van overbodige ruimte heb ik er de brui aan gegeven.
Ik ben erg tevreden met de Mijn bijbel-app van het NBG. Hij geeft HSV en SV77 en alle andere belangrijke Bijbelvertalingen.
Ik ook. Fijner dan Youversion.
In het verleden op een Microsoft telefoon had ik de Bijbelapp van Nico Dekker. Dat vindt ik de beste. Maar die is niet in de Playstore te vinden helaas.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door Van Ewijk »

Jeremiah schreef:
Valcke schreef:Ik gebruik statenvertaling.nl. Ook mobiel. Tekstverwijzingen per kanttekening in 1x uitklapbaar met volledige teksten.
Goede website ook, maar dus altijd een internetverbinding nodig..
Ik vind de optie ofline gebruik toch wel een pre.
Niet overal buiten de deur is WiFi.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door crossmountain »

In vind de GBS app echt super handig. Lees veel prettiger met de kantekeningen en het direct klikken op de verwijsteksten. Eerlijk gezegd heb ik me er altijd over verbaasd dat dit "vrij conservatieve bolwerk" de app heeft gelanceerd! Ik denk dat dit mede komt doordat ds. P. Blok voorzitter is geweest, ik heb altijd begrepen dat die altijd voorop liep in "predikanten-automatisering". Maar ik vind het jammer dat zo weinig mensen de GBS app kennen. Ze moeten er meer reclame voor maken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:Ik denk dat dit mede komt doordat ds. P. Blok voorzitter is geweest, ik heb altijd begrepen dat die altijd voorop liep in "predikanten-automatisering".
Hij was de eerste GG-dominee met een computer...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
crossmountain schreef:Ik denk dat dit mede komt doordat ds. P. Blok voorzitter is geweest, ik heb altijd begrepen dat die altijd voorop liep in "predikanten-automatisering".
Hij was de eerste GG-dominee met een computer...
Hij bleek ook nog verstand te hebben van verschillende fonts (lettertypes) die bij het drukken van Bijbels werden gebruikt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door Volontair »

Van Ewijk schreef:Zijn hier nog meer mensen die de bijbel-app van de GBS gebruiken?
Tot zover de enige waar ik zelf tevreden over ben omdat anderen veel te traag openen en storen.
Of er betere of slechter zijn weet ik niet, de enige die wij gebruiken:

https://www.statenvertaling.nl/tekst.php

Nooit traag of wat ook en gemakkelijk in gebruik.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De GBS bijbel-app

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:
crossmountain schreef:Ik denk dat dit mede komt doordat ds. P. Blok voorzitter is geweest, ik heb altijd begrepen dat die altijd voorop liep in "predikanten-automatisering".
Hij was de eerste GG-dominee met een computer...
Hij bleek ook nog verstand te hebben van verschillende fonts (lettertypes) die bij het drukken van Bijbels werden gebruikt.
O, ik zat nog te lezen op Digibron, en hij moest van zichzelf kiezen tussen meegaan of achterblijven. En hij wilde niet achter de geraniums. dus is hij 'meegegaan met de digitalisering'. Hij stuurde toen ook zeer regelmatig al e-mails, stond er in dat stukje.

Wel bijzonder overigens, dat juist híj daar als eerste mee begon.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie