Cybercrime

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Cybercrime

Bericht door Mara »

Diep in het internet ligt alles voor het grijpen.

In dit gebouw speuren de mannen en vrouwen het internet af. Het gewone 'legale' deel, het 'deepweb', het deel van internet dat niet te googelen is, maar alleen bereikbaar is als je letterlijk het webadres intikt. Én het darkweb, het meest verborgen deel van internet, daar waar de meeste criminaliteit plaatsvindt.

Om meteen twee misverstanden de wereld uit te helpen. Een: politie en justitie zijn geenszins van plan het darkweb de wereld uit te helpen. Twee: het is niet moeilijk dit verborgen deel van het internet te bereiken en daar drugs, vals geld, paspoorten, rijbewijzen en andere illegale zaken te bestellen.

Maar waarom geen einde maken aan het TOR-netwerk? ,,Wat veel mensen niet weten is dat dit netwerk is opgezet om mensen in dictaturen de kans te geven tóch op het internet te communiceren. Ook klokkenluiders kunnen zo veilig informatie naar buiten brengen. Als wij een manier vinden om toch de anonimiteit te doorbreken, dan kunnen ze dat in Noord-Korea ook'', duidt Jan.

DIEP IN HET INTERNET LIGT ALLES VOOR HET GRIJPEN

Dit artikel toont aan dat het open internet een bron van vuile wanbedrijven is.
Vele malen gevaarlijker dan de televisie.
Het dikgemaakte zinnetje vind ik best beangstigend.

Ieder forum heeft te maken met trollen, ze bieden hun paspoorten en rijbewijzen aan. Je kunt niet zonder 24 uur toezicht eigenlijk.
Neemt dit gevaar alleen maar toe?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Cybercrime

Bericht door eilander »

Ik snap wat je bedoelt, maar die 'bron van vuile wanbedrijven' is toch echt mijn hart. Als dat niet zo was, zou ik geen enkele behoefte hebben aan het binnenhalen van vuile troep.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Cybercrime

Bericht door Ambtenaar »

Wat is je punt @Mara?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Cybercrime

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Wat is je punt @Mara?
Bijvoorbeeld: waarom wordt/werd er wel zo indringend gewaarschuwd tegen het bezit van televisie, terwijl blijkt dat internet veel gevaarlijker is.
Of:er moet inderdaad meer geld en dus meer man/vrouwkracht naar het bestrijden van deze criminaliteit.
Of:Waarom toch geen einde gemaakt wordt aan het TOR netwerk? Dan maar op andere manier communiceren.
Of: ik wist hier helemaal niets van.
Mara schreef:Neemt dit gevaar alleen maar toe?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Cybercrime

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:Wat is je punt @Mara?
Bijvoorbeeld: waarom wordt/werd er wel zo indringend gewaarschuwd tegen het bezit van televisie, terwijl blijkt dat internet veel gevaarlijker is.
Of:er moet inderdaad meer geld en dus meer man/vrouwkracht naar het bestrijden van deze criminaliteit.
Of:Waarom toch geen einde gemaakt wordt aan het TOR netwerk? Dan maar op andere manier communiceren.
Of: ik wist hier helemaal niets van.
Mara schreef:Neemt dit gevaar alleen maar toe?
Als het goed is, gaat de predikant mee met z'n tijd. De waarschuwing tegen TV zal grotendeels plaats gemaakt hebben voor internet neem ik aan.
De TV is commerciële troep meestentijds, het echte gevaar is het internet vind ik.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Cybercrime

Bericht door Mara »

ejvl schreef: De TV is commerciële troep meestentijds, het echte gevaar is het internet vind ik.
Dat vind ik dus ook, toch hoor ik van veel kansels alleen waarschuwen tegen tv.
Ik zou bezorgd zijn als ik kinderen in een kwetsbare leeftijd zou hebben en ik zou dit lezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Cybercrime

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
ejvl schreef: De TV is commerciële troep meestentijds, het echte gevaar is het internet vind ik.
Dat vind ik dus ook, toch hoor ik van veel kansels alleen waarschuwen tegen tv.
Ik zou bezorgd zijn als ik kinderen in een kwetsbare leeftijd zou hebben en ik zou dit lezen.
Nou, ik hoor internet/mobieltjes al jaren,
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Cybercrime

Bericht door parsifal »

Het darkweb lijkt me niet het grote gevaar voor de jeugd. Je kunt er niet eens met zoekmachines terecht. Op de rest van het web is genoeg troep open en bloot te vinden met Google.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Cybercrime

Bericht door TSD »

Mara schreef: Dat vind ik dus ook, toch hoor ik van veel kansels alleen waarschuwen tegen tv.
Echt waar Mara? Dat verbaast mij dan wel weer. Ik had toch wel het idee dat inmiddels toch wel heel breed onderkent wordt dat internet / smartphone een veel groter gevaar is dan de TV. Ik heb in elk geval dezelfde ervaring als Zeeuw.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Cybercrime

Bericht door windorgel »

In de GG/GGiN/OGG-gemeenten waar ik regelmatig kerk hoor ik vrijwel nooit meer waarschuwen tegen tv, maar juist tegen al het vuil op internet dat zo gemakkelijk via de smartphone te vinden is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Cybercrime

Bericht door Jantje »

windorgel schreef:In de GG/GGiN/OGG-gemeenten waar ik regelmatig kerk hoor ik vrijwel nooit meer waarschuwen tegen tv, maar juist tegen al het vuil op internet dat zo gemakkelijk via de smartphone te vinden is.
Ik ook. +1
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Cybercrime

Bericht door Ambtenaar »

windorgel schreef:In de GG/GGiN/OGG-gemeenten waar ik regelmatig kerk hoor ik vrijwel nooit meer waarschuwen tegen tv, maar juist tegen al het vuil op internet dat zo gemakkelijk via de smartphone te vinden is.
Een smartphone is een medium. Internet is ook beschikbaar op tablet, laptop en desktop. In de toekomst misschien ook wel op andere devices, zoals bijvoorbeeld een bril.

En al dat waarschuwen heeft geen enkele zin. Men kan beter handvatten bieden voor hoe om te gaan met internet dan een bepaald device te noemen en hiervoor te waarschuwen.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Cybercrime

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:
windorgel schreef:In de GG/GGiN/OGG-gemeenten waar ik regelmatig kerk hoor ik vrijwel nooit meer waarschuwen tegen tv, maar juist tegen al het vuil op internet dat zo gemakkelijk via de smartphone te vinden is.
Een smartphone is een medium. Internet is ook beschikbaar op tablet, laptop en desktop. In de toekomst misschien ook wel op andere devices, zoals bijvoorbeeld een bril.

En al dat waarschuwen heeft geen enkele zin. Men kan beter handvatten bieden voor hoe om te gaan met internet dan een bepaald device te noemen en hiervoor te waarschuwen.
Tja, je kunt natuurlijk doen of er geen verschil is tussen de PC in de woonkamer en de smartphone onder de dekens. Tussen een apparaat wat je bewust aan moet zetten en een ding wat altijd aan staat en in je broekzak zit.
Maar goed, waarschuwen heeft geen zin, dus ik zal het verder ook niet doen. ;)
-
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Cybercrime

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef: Tja, je kunt natuurlijk doen of er geen verschil is tussen de PC in de woonkamer en de smartphone onder de dekens. Tussen een apparaat wat je bewust aan moet zetten en een ding wat altijd aan staat en in je broekzak zit.
Maar goed, waarschuwen heeft geen zin, dus ik zal het verder ook niet doen. ;)
Met och en wee roepen help je mensen niet, zeker niet als het gepaard gaat met veel zuchten en op zangerige toon uitgesproken.

Het gaat om de content, niet om het apparaat. Je ziet vaker dat mensen zoals jij een totaal verkeerd beeld hebben van hoe je mensen verantwoord kunt laten omgaan met zaken die naast goede ook verkeerde kanten hebben.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Cybercrime

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef: Tja, je kunt natuurlijk doen of er geen verschil is tussen de PC in de woonkamer en de smartphone onder de dekens. Tussen een apparaat wat je bewust aan moet zetten en een ding wat altijd aan staat en in je broekzak zit.
Maar goed, waarschuwen heeft geen zin, dus ik zal het verder ook niet doen. ;)
Met och en wee roepen help je mensen niet, zeker niet als het gepaard gaat met veel zuchten en op zangerige toon uitgesproken.

Het gaat om de content, niet om het apparaat. Je ziet vaker dat mensen zoals jij een totaal verkeerd beeld hebben van hoe je mensen verantwoord kunt laten omgaan met zaken die naast goede ook verkeerde kanten hebben.
Als je je te buiten gaat aan zonde via wat voor medium ook, dan kan je in het laatste oordeel niet bestaan.

Wanneer we mensen niet als schuldig voor het gericht van God dagen, hoe zullen zij dan dat oordeel gaan ontvluchten?

Niet waarschuwen, betekent dat het het menselijke handelen om het even is of hij goed doet of kwaad.

Dat betekent overigens niet dat ik tegen praktische handvatten ben om met zo'n ding om te gaan. Maar dat praktische heeft wel zijn geestelijke grondslag in de aanbeveling van Jezus om eerst het koninkrijk te zoeken.
Plaats reactie