Solcon overgenomen door KPN

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Solcon overgenomen door KPN

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:
-DIA- schreef:Wat bertr. de GG de identiteit van de GG is na de fusie met de Schaker wel veel breder geworden;
Twee oprechte vragen;
1. Wat heeft de GezinsGids met Solcon te maken?
2. Welke functie heeft het in dit kader om de benoemen dat de GezinsGids breder is geworden?
Men zegt bij overnames en fusies van levensbeschouwelijke aard gewoonlijk dat er niets aan de identiteit zal veranderen. Dat is echter in de praktijk lang niet altijd het geval. Veranderingen komen dan doorgaans na enige tijd.
Dat is me heel vaak opgevallen, wellicht om geen klanten te verliezen?
De Gezinsgids is in hetzelfde jaar opgericht als het jongerenblad Daniel. Op dat blad kwam nogal wat kritiek uit de gemeenten, zo erg dat er in De Saambinder over geschreven werd. 1948 meen ik.
De Gezinsgids zou een behoudende tegenhanger van Daniel zijn, hoewel dat niet officieel is gezegd, maar dat was wel de praktijk. De introductie van de Gezinsgids werd door dr. Steenblok geschreven.
Dank.
Voor mij is je punt helder.

Voor mij een reden om Solcon kritisch te volgen.
(~)
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Solcon overgenomen door KPN

Bericht door DDD »

Ik wist wel dat de Daniel destijds een blad was voor midden en links GG. Maar dat de GG als tegenhanger daarvan is opgericht, wist ik niet. Wat interessant.

Ik vind de Gezinsgids overigens nog steeds dezelfde lijn hanteren, maar dat zal aan mijn perspectief liggen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Solcon overgenomen door KPN

Bericht door Klavart »

De ene GG is de andere GG niet...
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Solcon overgenomen door KPN

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Nee hoor, geen bericht gehad. Of het moet in de nieuwsbrief gestaan hebben, die klik ik altijd ongezien weg.
Het was eerst Filternet, dat is al jaren geleden omgezet in Solcon, omdat Filternet een dienst was van een omroep, en dat was verboden.
Filternet bestaat nog steeds hoor. https://www.filternet.nl/ Wij hebben al jaren via hen gefilterd internet.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Solcon overgenomen door KPN

Bericht door DDD »

Klavart schreef:De ene GG is de andere GG niet...
Dat klopt. Ik had dat wel wat duidelijker mogen opschrijven inderdaad. Maar een goed verstaander heeft maar twee letters nodig;-)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Solcon overgenomen door KPN

Bericht door Tiberius »

Ongelofelijk hoe jullie elk topic in de richting van de GG weten om te buigen.
Maar hier verder on-topic aub.
Plaats reactie