Is Mozilla Firefox duivels?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door huisman »

Marco schreef:
huisman schreef:Er zijn talloze varaties op het waarom en de betekenis van het Apple logo. Wat het ware verhaal is voor mij moeilijk te achterhalen.
Voor mij persoonlijk heb ik wel de associatie met de zondeval als ik het Apple logo zie.
Dat mag. Maar bedenk wel dat de vrucht waar Eva en Adam van hebben gegeten net zo goed een banaan geweest kan zijn als een appel. Of kersen. Of peren. Of.. Of....
Een vrucht.......maar juist de wereld heeft er een appel van gemaakt vandaar....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Er zijn talloze varaties op het waarom en de betekenis van het Apple logo. Wat het ware verhaal is voor mij moeilijk te achterhalen.
Voor mij persoonlijk heb ik wel de associatie met de zondeval als ik het Apple logo zie.
Ik zie niet zo in waarom het logo eerst geinspireerd zou zijn door de foute referentie en men het later keihard zou ontkennen. Gegeven dat het bedrijf Apple heet, ligt een logo met een appel nogal voor de hand (en waarom het bedrijf Apple heet, heeft Jobs ook verteld).

De uitbuiting die ook gebruikt wordt bij de productie van Apple producten lijkt me een goede reden om ze niet zomaar te kopen. Daar hoeven geen valse associaties bij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
Er zijn talloze varaties op het waarom en de betekenis van het Apple logo. Wat het ware verhaal is voor mij moeilijk te achterhalen.
Voor mij persoonlijk heb ik wel de associatie met de zondeval als ik het Apple logo zie.
Ik zie niet zo in waarom het logo eerst geinspireerd zou zijn door de foute referentie en men het later keihard zou ontkennen. Gegeven dat het bedrijf Apple heet, ligt een logo met een appel nogal voor de hand (en waarom het bedrijf Apple heet, heeft Jobs ook verteld).

De uitbuiting die ook gebruikt wordt bij de productie van Apple producten lijkt me een goede reden om ze niet zomaar te kopen. Daar hoeven geen valse associaties bij.
"Valse" is jouw interpretatie. Wij beiden kunnen ons standpunt niet met feiten staven dus kunnen beide standpunten blijven staan of vallen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
"Valse" is jouw interpretatie. Wij beiden kunnen ons standpunt niet met feiten staven dus kunnen beide standpunten blijven staan of vallen.
Waarbij mijn aanwijzing is wat de ontwerpers gezegd hebben volgens een nieuwbron die veel gelezen wordt en nog een beetje een reputatie op te houden heeft. Terwijl jouw bron je eigen gevoel is en misschien wat vage internetbronnen niet gestaafd door ook maar iets wat de betrokken personen hebben gezegd.

Ik kan ook niet bewijzen dat Obama (of Huisman) niet een moslim in het geheim is. Toch denk ik niet dat het om het even is om te beweren dat het wel of niet het geval is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Herman »

Maar als je eerst een aantal keren met het apple-zondeverhaal wordt geconfronteerd is het vier keer zo moeilijk achteraf je beeld bij te stellen van een objectieve nieuwsbron. De argwaan is al gezaaid.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door parsifal »

Herman schreef:Maar als je eerst een aantal keren met het apple-zondeverhaal wordt geconfronteerd is het vier keer zo moeilijk achteraf je beeld bij te stellen van een objectieve nieuwsbron. De argwaan is al gezaaid.
Dat is waar. Zo doet roddel veel kwaad, maar ook verdachtmakingen die op bedrijven gericht zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door ZWP »

Is de appel met de 'hap' eruit niet het vervolg op het oude logo?
Afbeelding

Of is de hap eruit om het niet te verwarren met een kers? " However, Jobs insisted that the logo be colorized to humanize the company. The logo was designed with a bite so that it would not be confused with a cherry."

Het eerste logo had er al helemaal niets mee te maken:
Afbeelding
"Apple's first logo, designed by Ron Wayne, depicts Sir Isaac Newton sitting under an apple tree."

Bron: wikipedia.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
Herman schreef:Maar als je eerst een aantal keren met het apple-zondeverhaal wordt geconfronteerd is het vier keer zo moeilijk achteraf je beeld bij te stellen van een objectieve nieuwsbron. De argwaan is al gezaaid.
Dat is waar. Zo doet roddel veel kwaad, maar ook verdachtmakingen die op bedrijven gericht zijn.
Er zijn genoeg bedrijven die merknamen en/of logo's voeren die bedenkelijk zijn. Dat heeft niet met roddel te maken maar met een bewuste keus van die bedrijven.

Bv :
Mephisto schoenem met een duivelskop als logo.
Gsus die de naam van de Zoon van God misbruikt. Ook dit bedrijf heeft in alle toonaarden ontkent dat zij de naam Jezus wilden misbruiken ondanks dat hun logo een doornenkroon was .

De makers van Apple zijn intelligent genoeg om te begrijpen dat veel mensen de associatie zouden maken met de zondeval.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:
Herman schreef:Maar als je eerst een aantal keren met het apple-zondeverhaal wordt geconfronteerd is het vier keer zo moeilijk achteraf je beeld bij te stellen van een objectieve nieuwsbron. De argwaan is al gezaaid.
Dat is waar. Zo doet roddel veel kwaad, maar ook verdachtmakingen die op bedrijven gericht zijn.
Er zijn genoeg bedrijven die merknamen en/of logo's voeren die bedenkelijk zijn. Dat heeft niet met roddel te maken maar met een bewuste keus van die bedrijven.

Bv :
Mephisto schoenem met een duivelskop als logo.
Gsus die de naam van de Zoon van God misbruikt. Ook dit bedrijf heeft in alle toonaarden ontkent dat zij de naam Jezus wilden misbruiken ondanks dat hun logo een doornenkroon was .

De makers van Apple zijn intelligent genoeg om te begrijpen dat veel mensen de associatie zouden maken met de zondeval.
Ja dat Mephisto (google eens op de oorsprong van die naam) naar de duivel verwijst hoef je niet voor naar het logo te verwijzen. De G-sis verwijzing is wel heel duidelijk (en het bedrijf zegt wel naar de naam Jesus te verwijzen. "With wordplay, gsus refers to one of the most common names in the world"

De associatie kan natuurlijk ook gemaakt worden tussen Appels en Turing of appels en Newton of appels en het stuk fruit wat Jobs wel eens at.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Ezen »

In genesis gaat het volgens mij niet over een appel maar over een vrucht.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door huisman »

Ezen schreef:In genesis gaat het volgens mij niet over een appel maar over een vrucht.
Deze opmerking hebben we gisteren al besproken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door helma »

Mephisto? Nooit geweten.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door modesto »

Ezen schreef:In genesis gaat het volgens mij niet over een appel maar over een vrucht.
Ik ken refiosi bij mij in het dorp die om deze reden een afruitarisch dieet volgen. Mara zal ze ook wel kennen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Harry87
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2016, 08:25

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Harry87 »

En het merk Nike verwijst naar de Godin van de overwinning Niké
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nik%C3%A8
Ook afgoderij dus..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nike,_Inc.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door -DIA- »

Harry87 schreef:En het merk Nike verwijst naar de Godin van de overwinning Niké
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nik%C3%A8
Ook afgoderij dus..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nike,_Inc.
Ooit moest een van de grootste concerns gedwongen zijn loge wijzigen omdat er aanhoudende geruchten waren dat het logo de antichrist voorstelde. Je zag op dat logo een maan met (ik weet niet hoeveel sterren). Er werd een link gelegd naar bijbelse gegeven. Men heeft toen uiteindelijk gedwongen het oude loge veranderd. Wie op internet wat rondkijkt zal het hele verhaal wel vinden. P&G is onder meer fabrikant van bekende producten als Dreft, Dash, Ariel, Pampers, Vicks, Head & Shoulders, Oral-B, Olaz, enz.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie