Mooie en interessante websites [2]

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:EVEN VOORAF: Ik weet even niet hoe het beleid aangaande YouTube-links momenteel is, anders mag het natuurlijk verwijderd worden.
Voor mijzelf is het een "mooie en interessante WEBSITE 2" :)

https://www.youtube.com/watch?v=2IUmKyl ... 104.083156

Dit het uitgaan van de SCHOOL MET DEN BIJBEL waar ik tot mijn grote verrassing mezelf tegenkwam.
Schrik niet van de gezichten en de kledinggewoonten uit de jaren 60, want dat was totaal anders dan nu.

De onderwijzer die bij de deur staat is meester Kruissink.
Leuk DIA, ik zou er zo maar tussen kunnen lopen, alsof mijn school uit gaat.
Toen waren de onderwijzers nog gekleed als de dominee. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:EVEN VOORAF: Ik weet even niet hoe het beleid aangaande YouTube-links momenteel is, anders mag het natuurlijk verwijderd worden.
Voor mijzelf is het een "mooie en interessante WEBSITE 2" :)

https://www.youtube.com/watch?v=2IUmKyl ... 104.083156

Dit het uitgaan van de SCHOOL MET DEN BIJBEL waar ik tot mijn grote verrassing mezelf tegenkwam.
Schrik niet van de gezichten en de kledinggewoonten uit de jaren 60, want dat was totaal anders dan nu.

De onderwijzer die bij de deur staat is meester Kruissink.
Leuk DIA, ik zou er zo maar tussen kunnen lopen, alsof mijn school uit gaat.
Toen waren de onderwijzers nog gekleed als de dominee. :hum
Ik zie nog verschillende 'oude meesters' de geachte heren meesters Kroon en Knijff komen nog mooi in beeld.
Ik kan me zelf niet meer herinneren dat deze film is gemaakt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

Een nieuw promotiefilmpje van onze burgerlijke gemeente.
Het is wel een heel klein beetje erg beknopt, en ze noemen enkel de positieve kanten,
maart dat schijnt aan het genre promotiefilmpjes eigen te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=bVXdJ2df1U0
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Een nieuw promotiefilmpje van onze burgerlijke gemeente.
Het is wel een heel klein beetje erg beknopt, en ze noemen enkel de positieve kanten,
maart dat schijnt aan het genre promotiefilmpjes eigen te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=bVXdJ2df1U0
Alleen beetje jammer dat al die binnensteden en winkelcentra zo op elkaar zijn gaan lijken.
Filmpje toont allerlei winkels, maar voor de meeste hoef je niet persé helemaal naar Rijssen, die zitten door het hele land.
Buitengebied ziet er wel uitnodigend uit, om de fiets mee te nemen als je richting Overijssel gaat.
En ze houden wel van snoepen bij jullie he? ;)
Er worden heel wat ijsjes gelikt. :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Een nieuw promotiefilmpje van onze burgerlijke gemeente.
Het is wel een heel klein beetje erg beknopt, en ze noemen enkel de positieve kanten,
maart dat schijnt aan het genre promotiefilmpjes eigen te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=bVXdJ2df1U0
Alleen beetje jammer dat al die binnensteden en winkelcentra zo op elkaar zijn gaan lijken.
Filmpje toont allerlei winkels, maar voor de meeste hoef je niet persé helemaal naar Rijssen, die zitten door het hele land.
Buitengebied ziet er wel uitnodigend uit, om de fiets mee te nemen als je richting Overijssel gaat.
En ze houden wel van snoepen bij jullie he? ;)
Er worden heel wat ijsjes gelikt. :langue
Wellicht dat de filmer zelf gek op ijs was? Tja, die winkelketens zijn nu niet echt uniek voor Rijssen en Holten, dat is waar.
Maar er zijn toch ook nog wel meer exclusieve winkeltjes. En wat ook niet wordt getoond is het overdekte winkelcentrum De Hoge Wal.
Ik zei dus: Een heel klein beetje erg beknopt. Ze hebben zelfs ons geboortehuis niet eens gefilmd. Kun je nagaan! Ook de (vele) kerken hebben ze links laten liggen, als niet meer ter zake doende?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Een nieuw promotiefilmpje van onze burgerlijke gemeente.
Het is wel een heel klein beetje erg beknopt, en ze noemen enkel de positieve kanten,
maart dat schijnt aan het genre promotiefilmpjes eigen te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=bVXdJ2df1U0
Alleen beetje jammer dat al die binnensteden en winkelcentra zo op elkaar zijn gaan lijken.
Filmpje toont allerlei winkels, maar voor de meeste hoef je niet persé helemaal naar Rijssen, die zitten door het hele land.
Buitengebied ziet er wel uitnodigend uit, om de fiets mee te nemen als je richting Overijssel gaat.
En ze houden wel van snoepen bij jullie he? ;)
Er worden heel wat ijsjes gelikt. :langue
Wellicht dat de filmer zelf gek op ijs was? Tja, die winkelketens zijn nu niet echt uniek voor Rijssen en Holten, dat is waar.
Maar er zijn toch ook nog wel meer exclusieve winkeltjes. En wat ook niet wordt getoond is het overdekte winkelcentrum De Hoge Wal.
Ik zei dus: Een heel klein beetje erg beknopt. Ze hebben zelfs ons geboortehuis niet eens gefilmd. Kun je nagaan! Ook de (vele) kerken hebben ze links laten liggen, als niet meer ter zake doende?
Ik neem aan dat in Holten en Rijssen interessante oude bezienswaardigheden zijn, toch? Straatjes waar de tijd stilgestaan lijkt te hebben, mooie kerken inderdaad, een park misschien? Diverse musea of een concertzaal?
De shoppers en terraszitters worden gelokt, maar kunnen we voor cultuur ook naar Rijssen DIA?
Gemiste kans denk ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Een nieuw promotiefilmpje van onze burgerlijke gemeente.
Het is wel een heel klein beetje erg beknopt, en ze noemen enkel de positieve kanten,
maart dat schijnt aan het genre promotiefilmpjes eigen te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=bVXdJ2df1U0
Alleen beetje jammer dat al die binnensteden en winkelcentra zo op elkaar zijn gaan lijken.
Filmpje toont allerlei winkels, maar voor de meeste hoef je niet persé helemaal naar Rijssen, die zitten door het hele land.
Buitengebied ziet er wel uitnodigend uit, om de fiets mee te nemen als je richting Overijssel gaat.
En ze houden wel van snoepen bij jullie he? ;)
Er worden heel wat ijsjes gelikt. :langue
Wellicht dat de filmer zelf gek op ijs was? Tja, die winkelketens zijn nu niet echt uniek voor Rijssen en Holten, dat is waar.
Maar er zijn toch ook nog wel meer exclusieve winkeltjes. En wat ook niet wordt getoond is het overdekte winkelcentrum De Hoge Wal.
Ik zei dus: Een heel klein beetje erg beknopt. Ze hebben zelfs ons geboortehuis niet eens gefilmd. Kun je nagaan! Ook de (vele) kerken hebben ze links laten liggen, als niet meer ter zake doende?
Ik neem aan dat in Holten en Rijssen interessante oude bezienswaardigheden zijn, toch? Straatjes waar de tijd stilgestaan lijkt te hebben, mooie kerken inderdaad, een park misschien? Diverse musea of een concertzaal?
De shoppers en terraszitters worden gelokt, maar kunnen we voor cultuur ook naar Rijssen DIA?
Gemiste kans denk ik.
Dat valt tegen! De sloopwoede heeft in de jaren 70 de hele oude stad afgebroken, en er is op de puinhopen van de oude stad als het ware een nieuwe stad ontstaan. Slechts het unieke wegenpatroon van de rondlopende straten geven aan waar de oude stadswallen lagen. Van de oude poorten is ook niets over. Momenteel krabt men zich wel eens achter de oren en lijkt een stukje bezinning tot stand te komen: Wat hebben we gedaan!? Alles gesloopt! Tot het mooie oude stadhuis toe... en als het aan sommige mensen ligt willen ze dat mooie oude stadhuis weer opbouwen in oorspronkelijke stijl.. Maar ja.. dat kost geld hè?
Voor mooie oude straatjes, steegjes en geveltjes moet je in Deventer zijn. We zijn er 2e Pinksterdag nog even geweest. Een prachtige oude stad, waar je je op sommige plekjes in de middeleeuwen waant. Waar je je met de auto compleet vastrijdt, en waar vriendelijke mensen je weer uit de brand halen. Dàt is Deventer! Nee, voor een mooie 'altstadt" moet je dus niet in Rijssen zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

De website van ERFGOED RIJSSEN-HOLTEN is compleet vernieuwd. Sommige foto's zijn mooi gedetailleerd te bekijken.

Maar ook hier merk ik weer de fouten op: een foto van de Schildkerk, waar je een auto uit de Kerkstraat ziet komen.
Nu staat er bij de datering 1971. Volgens mij, als ik het goed zie, is de auto een Mazda 323 die tussen 1980 en 1985
werd gebouwd. Klopt dus niet. Of deze auto is er door een kundig vervalser ingetekend.... Maar dat is niet aannemelijk.
Aannemelijker is dat dit een fout op de site van erfgoed rijssen-holten is. Zo zijn meer fouten en foutjes op te merken.

http://erfgoedrijssenholten.nl/mediaban ... &fq%5B%5D=
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re:

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Ik neem aan dat in Holten en Rijssen interessante oude bezienswaardigheden zijn, toch? Straatjes waar de tijd stilgestaan lijkt te hebben, mooie kerken inderdaad, een park misschien? Diverse musea of een concertzaal?
De shoppers en terraszitters worden gelokt, maar kunnen we voor cultuur ook naar Rijssen DIA?
Gemiste kans denk ik.
Dat valt tegen! De sloopwoede heeft in de jaren 70 de hele oude stad afgebroken, en er is op de puinhopen van de oude stad als het ware een nieuwe stad ontstaan. Slechts het unieke wegenpatroon van de rondlopende straten geven aan waar de oude stadswallen lagen. Van de oude poorten is ook niets over. Momenteel krabt men zich wel eens achter de oren en lijkt een stukje bezinning tot stand te komen: Wat hebben we gedaan!? Alles gesloopt! Tot het mooie oude stadhuis toe... en als het aan sommige mensen ligt willen ze dat mooie oude stadhuis weer opbouwen in oorspronkelijke stijl.. Maar ja.. dat kost geld hè?
Voor mooie oude straatjes, steegjes en geveltjes moet je in Deventer zijn. We zijn er 2e Pinksterdag nog even geweest. Een prachtige oude stad, waar je je op sommige plekjes in de middeleeuwen waant. Waar je je met de auto compleet vastrijdt, en waar vriendelijke mensen je weer uit de brand halen. Dàt is Deventer! Nee, voor een mooie 'altstadt" moet je dus niet in Rijssen zijn.
Hoe is het toch mogelijk dat in Rijssen, met zo´n sterke gereformeerde gemeenschap, zoveel is vernield en verwoest? Was er zo'n slecht bestuur? Hoe heeft dat kunnen gebeuren, vraag ik mij dan af. Dacht men enkel aan geld?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Re:

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef: Hoe is het toch mogelijk dat in Rijssen, met zo´n sterke gereformeerde gemeenschap, zoveel is vernield en verwoest? Was er zo'n slecht bestuur? Hoe heeft dat kunnen gebeuren, vraag ik mij dan af. Dacht men enkel aan geld?
Dat heeft totaal niets met sterke gereformeerde gemeenschap te maken. Het was een boerendorp, waarover ooit geringschattend werd geschreven dat overal de mestvaalt aan de straat de zien (en te ruiken) was. Weinig gebouwen van grote historische betekenis. En in de jaren "70 waaide er een wind van vernieuwing, waarbij ook de weinige gebouwen die eigenlijk best wel het bewaren waard waren, moesten sneuvelen. Eerst ten gunste van een betere verkeersdoorstroom door het centrum - maar al heel snel werd het daar te druk en legde men alsnog een rondweg aan. Maar ja, toen was de kaalslag al achter de rug. Een voortreffelijke SGP-burgemeester speelde in die vernieuwingsdrift een grote rol. Het was een eminent bestuurder, maar van mij had hij best wat terughoudender mogen zijn in z'n sloopdrang.
~~Soli Deo Gloria~~
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door DDD »

Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Waarom zijn de gebouwen die wél de moeite waard waren, ook gesloopt, terwijl daar toch een gereformeerde meerderheid was? Lag dat aan één bestuurder met onvoldoende historisch besef? Dat kan ik mij niet voorstellen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Waarom zijn de gebouwen die wél de moeite waard waren, ook gesloopt, terwijl daar toch een gereformeerde meerderheid was? Lag dat aan één bestuurder met onvoldoende historisch besef? Dat kan ik mij niet voorstellen.
Denk je dan dat zulke dingen niet gebeuren als er een gereformeerde meerderheid is? Vergeet het maar. Die waren in die tijd net zo behept met het vernieuwingsvirus. Dit is gebeurd in de tijd toen de SGP een meerderheid had in de gemeenteraad. Ze zijn er allemaal bij geweest, en ze hebben niet tegen gestemd.
~~Soli Deo Gloria~~
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door DDD »

Dat denk ik niet. Maar ik vind het wel droevig. En ik vraag mij af hoe dat komt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Dat denk ik niet. Maar ik vind het wel droevig. En ik vraag mij af hoe dat komt.
Tja... Tijdgeest? Wederopbouw - dan moet je eerst afbreken?
http://www.fotorijssen.nl/rijssen/hogepad.html
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Dat denk ik niet. Maar ik vind het wel droevig. En ik vraag mij af hoe dat komt.
Ik denk dat er een stukje 'grootsheid' meespeelde van de toenmalige burgemeester. Ook SGP-burgemeesters kunnen daar danig mee behept zijn, helaas. De toenmalige burgemeester heeft veel voor Rijssen betekent als gaat om mee te komen in de vaart der volkeren. Een groot industrieterrein, werd aangelegd, veel mensen uit west-nerderland werden naar Rijssen 'gelokt', de nieuwbouwwijken groeiden als kool in het de kassen van het Westland. Maar tegelijk verdween ook heel veel het oude, het eigene van het oude stadje aan de Regge.


Maar als iemand het beter weet: Is die auto niet een Mazda 323 van 1980-85? dan zit er dus hier ook een lelijke fout op de site van ons Erfgoed (wat daarvan dan nog over is). Dan zou deze foto zomaar 10 jaar jonger zijn dan is aangeven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie