Mooie en interessante websites [2]

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door Mara »

Marco schreef: Mmmm.. vind ik vreemd - in ieder geval voor mensen die dat nu nog volhouden. Je kunt dan dus niet gewaarschuwd worden voor files, spookrijders, autosnelweglopers, enzovoort. En een radio met RDS kost bijna niets meer (als hij niet al standaard in de auto zit). En je kan het geluid wegdraaien, maar verkeersinfo aan laten staan.
Als ik een CD draai in mijn auto, springt ie automatisch op radio als er een filemelding of waarschuwing is.
Daarna springt ie weer terug op de plek waar de CD gestopt is.
Hendrikus schreef:Bestaat dat nog, een auto zonder autoradio?
Het zal best maar ik vind het een superuitvinding dat de radio tegenwoordig geïntegreerd zit in het dashboard.
Na jaren sledes, daarna frontjes naar binnen te moeten nemen. (om het alsnog weleens te vergeten, waardoor je s'morgens voor een onaangename verrassing stond)
Eén keer werd ik na 4 maanden gebeld door de politie, mijn autoradio was gevonden. Ik ben naar het bureau gegaan, maar de radio was niet meer bruikbaar, te beschadigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

Marco schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Dat denk ik niet. Maar ik vind het wel droevig. En ik vraag mij af hoe dat komt.
Ik denk dat er een stukje 'grootsheid' meespeelde van de toenmalige burgemeester. Ook SGP-burgemeesters kunnen daar danig mee behept zijn, helaas. De toenmalige burgemeester heeft veel voor Rijssen betekent als gaat om mee te komen in de vaart der volkeren. Een groot industrieterrein, werd aangelegd, veel mensen uit west-nerderland werden naar Rijssen 'gelokt', de nieuwbouwwijken groeiden als kool in het de kassen van het Westland. Maar tegelijk verdween ook heel veel het oude, het eigene van het oude stadje aan de Regge.


Maar als iemand het beter weet: Is die auto niet een Mazda 323 van 1980-85? dan zit er dus hier ook een lelijke fout op de site van ons Erfgoed (wat daarvan dan nog over is). Dan zou deze foto zomaar 10 jaar jonger zijn dan is aangeven.
Op welke foto zie je een Mazda 323 (die auto naast de Ford op de foto 'jaren 70' is een Renault 14, mocht je die bedoelen)?
http://www.fotorijssen.nl/rijssen/schild.html

Nee het is alles behalve een Renault 14. Die is veel logger en oubolliger.
Kijk bij Schild, de 8e foto van boven:
Je ziet daar een auto vanuit de Kerkstraat de Elsenerstraat indraaien.
Dat moet volgens mij een Mazda 323 zijn uit de jaren 80
Voor de duidelijkheid:

https://en.wheelsage.org/renault/14/
https://en.wheelsage.org/mazda/323/bd/
Zie hier het grote verschil!



Toevoeging:
Ik zie intussen welke je bedoelt: Je kijkt naar de foto van het Hogepad: Het plein voor de Hoge Wal. Daar staat inderdaad een Renault 14 ingeklemd tussen een Mini (Austin dan wel Morris) en een Ford Taunus TC.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door eilander »

@DIA, er staat toch ook bij de foto dat het een foto uit de jaren '80 is? Misschien aangepast na jouw opmerking.... maar het klopt dan in elk geval nu wel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:@DIA, er staat toch ook bij de foto dat het een foto uit de jaren '80 is? Misschien aangepast na jouw opmerking.... maar het klopt dan in elk geval nu wel.
Dank zij mijn alertheid! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
eilander schreef:@DIA, er staat toch ook bij de foto dat het een foto uit de jaren '80 is? Misschien aangepast na jouw opmerking.... maar het klopt dan in elk geval nu wel.
Dank zij mijn alertheid! :)
:super
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:@DIA, er staat toch ook bij de foto dat het een foto uit de jaren '80 is? Misschien aangepast na jouw opmerking.... maar het klopt dan in elk geval nu wel.
Dank zij mijn alertheid! :)

Zo hebben ze ook een foto van de Van den Broekestraat aangepast, daar stond 'jaren 60'.
Terwijl je op de achtergrond de toren van de Zuiderkerk ziet.
Dat leek me ook niet zo goed: De Zuiderkerk is in 1969 (geloof ik) geopend, en daarom leek me de 'jaren 60' fout.
Ook dat hebben ze intussen aangepast. Dat is nu 'jaren 70' geworden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:
Marco schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Dat denk ik niet. Maar ik vind het wel droevig. En ik vraag mij af hoe dat komt.
Ik denk dat er een stukje 'grootsheid' meespeelde van de toenmalige burgemeester. Ook SGP-burgemeesters kunnen daar danig mee behept zijn, helaas. De toenmalige burgemeester heeft veel voor Rijssen betekent als gaat om mee te komen in de vaart der volkeren. Een groot industrieterrein, werd aangelegd, veel mensen uit west-nerderland werden naar Rijssen 'gelokt', de nieuwbouwwijken groeiden als kool in het de kassen van het Westland. Maar tegelijk verdween ook heel veel het oude, het eigene van het oude stadje aan de Regge.


Maar als iemand het beter weet: Is die auto niet een Mazda 323 van 1980-85? dan zit er dus hier ook een lelijke fout op de site van ons Erfgoed (wat daarvan dan nog over is). Dan zou deze foto zomaar 10 jaar jonger zijn dan is aangeven.
Op welke foto zie je een Mazda 323 (die auto naast de Ford op de foto 'jaren 70' is een Renault 14, mocht je die bedoelen)?
http://www.fotorijssen.nl/rijssen/schild.html

Nee het is alles behalve een Renault 14. Die is veel logger en oubolliger.
Kijk bij Schild, de 8e foto van boven:
Je ziet daar een auto vanuit de Kerkstraat de Elsenerstraat indraaien.
Dat moet volgens mij een Mazda 323 zijn uit de jaren 80
Voor de duidelijkheid:

https://en.wheelsage.org/renault/14/
https://en.wheelsage.org/mazda/323/bd/
Zie hier het grote verschil!



Toevoeging:
Ik zie intussen welke je bedoelt: Je kijkt naar de foto van het Hogepad: Het plein voor de Hoge Wal. Daar staat inderdaad een Renault 14 ingeklemd tussen een Mini (Austin dan wel Morris) en een Ford Taunus TC.
Die foto had ik niet bekeken, inderdaad. Ziet er inderdaad uit als een 323. Goeie auto's. Kans dat-ie nu nog rondrijdt..
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
eilander schreef:@DIA, er staat toch ook bij de foto dat het een foto uit de jaren '80 is? Misschien aangepast na jouw opmerking.... maar het klopt dan in elk geval nu wel.
Dank zij mijn alertheid! :)

Zo hebben ze ook een foto van de Van den Broekestraat aangepast, daar stond 'jaren 60'.
Terwijl je op de achtergrond de toren van de Zuiderkerk ziet.
Dat leek me ook niet zo goed: De Zuiderkerk is in 1969 (geloof ik) geopend, en daarom leek me de 'jaren 60' fout.
Ook dat hebben ze intussen aangepast. Dat is nu 'jaren 70' geworden.
:super Je wordt vast nog wel een keer ereburger ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:@DIA, er staat toch ook bij de foto dat het een foto uit de jaren '80 is? Misschien aangepast na jouw opmerking.... maar het klopt dan in elk geval nu wel.
Dank zij mijn alertheid! :)

Zo hebben ze ook een foto van de Van den Broekestraat aangepast, daar stond 'jaren 60'.
Terwijl je op de achtergrond de toren van de Zuiderkerk ziet.
Dat leek me ook niet zo goed: De Zuiderkerk is in 1969 (geloof ik) geopend, en daarom leek me de 'jaren 60' fout.
Ook dat hebben ze intussen aangepast. Dat is nu 'jaren 70' geworden.
:super Je wordt vast nog wel een keer ereburger ;)
Zou het...? en dat op me ouwe dag nog wel! :nonnon
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door Hendrien »

www.dewereldvanpuck.nl

Geeft een goed en indringend beeld hoe het is om zo'n kind te hebben!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door -DIA- »

Erfgoed!
Heel mooi is de site van Albert Heijn erfgoed.
Er staan veel interessante artikelen op zoals de opening van nieuwe winkels, afbeeldingen van oud reclamemateriaal en niet te vergeten een overzicht van de AH bladen zoals Allerhande en de personeelsbladen. Het personeelsblad Ahá staat er niet op, waarschijnlijk omdat in dit blad wel eens wat persoonlijke dingen staan van het personeel, waarvan velen nog in leven zijn. Hetzelfde beleid dus als bij de online krantenarchieven.
Wat ik wel mooi vind is vooral om de oude nummers van AllerHande door te bladeren. Misschien leuk om de introductie bij het eerste nummer te lezen in 1954! Ook interessant is te lezen is de opkomst van de zelfbedieningszaken en tenslotte de SuperMarts (zoals AH aanvankelijk de supermarkt noemde). Ook de oude advertenties wekken soms wel eens de lachlust op. Nog bonter was de manier van adverteren voor WO II, maar die zien we niet in dit archief. Daarvoor kan ik verwijzen naar Delfer van de KB.

De link:
http://albertheijnerfgoed.courant.nu/periodicals/A
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door Roos2017 »

Leuke site, DIA, en kijk eens wat ik tegenkwam ... :yahoo

http://albertheijnerfgoed.courant.nu/is ... e/1?query=
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door -DIA- »

Roos2017 schreef:Leuke site, DIA, en kijk eens wat ik tegenkwam ... :yahoo

http://albertheijnerfgoed.courant.nu/is ... e/1?query=
Ja mooi hè? Je kunt er zoveel in vinden! Van Aubergine tot Zaanse Hoeve. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door Hendrien »

beterspellen.nl en beterbijbel.nl.

Iedere dag krijg je een nieuwe test. Heel erg leerzaam!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Mooie en interessante websites [2]

Bericht door huisman »

Mooi initiatief voor evangelisatie http://www.rd.nl/1.1486094

BMU komt ook nog met een website dit najaar met daarop de BMU ook met de SV kanttekeningen en oa verklaringen van Matthew Henry en Calvijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie