Probleem na Windows 10

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Sinds een tijdje heb ik Windows ge-updated tot Windows 10 maar nu heb ik problemen met mijn Virusscanner.
Die wil geen updates doen omdat er nog een installatieproces aan de gang zou zijn, als goed is is dit niet het geval
is al maand geleden dat ik Windows 10 geïnstalleerd heb. Nu ook sinds een preek problemen met Office programma's waarschijnlijk door zelfde probleem.
Al op internet gezocht maar kwam ik alleen bij Scanprogramma's die je PC scannen en vervolgens geld willen voor oplossingen.
Ook Windows Installer al onderbroken maar maakt allemaal niets uit
Wie weet de oplossing?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door FlyingEagle »

Kun je de antivirus ook niet verwijderen en daarna opnieuw installeren?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door ejvl »

Heb je Windows al eens echt afgesloten? Dus niet standaard afsluiten, want dat is een soort slaapstand?
Dat doe je door de shift ingedrukt te houden en dan de pc af te sluiten. Shift weer loslaten als de pc uitstaat.
Of op de windowstoets+r drukken en daar intypen shutdown.exe /s /f /t 00
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Van Ewijk »

Johann Gottfried Walther schreef:Sinds een tijdje heb ik Windows ge-updated tot Windows 10 maar nu heb ik problemen met mijn Virusscanner.
Kunt u vertellen welke virusscanner u gebruikt?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Tiberius »

Eset werkt prima in Windows 10
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sinds een tijdje heb ik Windows ge-updated tot Windows 10 maar nu heb ik problemen met mijn Virusscanner.
Kunt u vertellen welke virusscanner u gebruikt?
AVG
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Mannetje »

Johann Gottfried Walther schreef:
Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sinds een tijdje heb ik Windows ge-updated tot Windows 10 maar nu heb ik problemen met mijn Virusscanner.
Kunt u vertellen welke virusscanner u gebruikt?
AVG
Gauw weggooien en Avast nemen. Werkt bij ons prima samen met windows 10.
-
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mannetje schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sinds een tijdje heb ik Windows ge-updated tot Windows 10 maar nu heb ik problemen met mijn Virusscanner.
Kunt u vertellen welke virusscanner u gebruikt?
AVG
Gauw weggooien en Avast nemen. Werkt bij ons prima samen met windows 10.
35 euro weggooien? Hoezo dat? AVG werkte prima alleen dit jaar de betaalde versie genomen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Floppy »

Ik vind dit soort problemen altijd erg moeilijk.
Als je ervoor betaald hebt, hoor je ook ondersteuning te krijgen van AVG -> dus dat is misschien de eerste optie, met hen contact opnemen.
Wat ik een keer zou proberen, als dit alles niet helpt, is elk msiexec proces te "killen" in de Task Manager (taakbeheer oid).
Of een de-install en re-install van AVG, wellicht in de "veilige modus" van Windows?

Daaraan gerelateerd: hoe belangrijk is een virusscanner nog in Windows 10? Ik weet nooit zo goed wat ze precies opleveren, t.o.v. de kosten van het product - en dan heb ik het nog niet eens over de prijs, maar ook over de computerkracht die de virusscanner vereist. Op ons werk is het iig het #1 product dat alles vertraagt.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Floppy schreef:Ik vind dit soort problemen altijd erg moeilijk.
Als je ervoor betaald hebt, hoor je ook ondersteuning te krijgen van AVG -> dus dat is misschien de eerste optie, met hen contact opnemen.
Wat ik een keer zou proberen, als dit alles niet helpt, is elk msiexec proces te "killen" in de Task Manager (taakbeheer oid).
Of een de-install en re-install van AVG, wellicht in de "veilige modus" van Windows?

Daaraan gerelateerd: hoe belangrijk is een virusscanner nog in Windows 10? Ik weet nooit zo goed wat ze precies opleveren, t.o.v. de kosten van het product - en dan heb ik het nog niet eens over de prijs, maar ook over de computerkracht die de virusscanner vereist. Op ons werk is het iig het #1 product dat alles vertraagt.
Zal kijken maar nadeel is met AVG dat je alleen via de organisatie in de VS ondersteuning krijgt. En probleem zit hem in Windows 10.
Dat is ook op internet te lezen. Heb in Taakbeheer Windows Installer eruit gegooid maar helpt niets. Stond op internet dat dat een oplossing kon zijn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Mannetje »

Dan is het andere koek ja. Ik had de gratis AVG en die liep in Windows 7 in de soep. Verwijderd en Avast gratis uitvoering genomen. Werkt prima.

Maar goed, zoek de hulp via AVG, of Microsoft als het een Windows 10 probleem is.
-
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Van Ewijk »

Johann Gottfried Walther schreef: Al op internet gezocht maar kwam ik alleen bij Scanprogramma's die je PC scannen en vervolgens geld willen voor oplossingen.
Ook Windows Installer al onderbroken maar maakt allemaal niets uit
Wie weet de oplossing?
Probeert u dit eens.

https://www.piriform.com/ccleaner/download
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:Sinds een tijdje heb ik Windows ge-updated tot Windows 10 maar nu heb ik problemen met mijn Virusscanner.
Die wil geen updates doen omdat er nog een installatieproces aan de gang zou zijn, als goed is is dit niet het geval
is al maand geleden dat ik Windows 10 geïnstalleerd heb. Nu ook sinds een preek problemen met Office programma's waarschijnlijk door zelfde probleem.
Al op internet gezocht maar kwam ik alleen bij Scanprogramma's die je PC scannen en vervolgens geld willen voor oplossingen.
Ook Windows Installer al onderbroken maar maakt allemaal niets uit
Wie weet de oplossing?
Ik heb er ook problemen mee. De update van Windows 7 naar Windows 10 mislukte 3 maal toen het voor 99 % geinstalleerd was. De oorzaak zou een virus kunnen zijn volgens het bericht. Nog heb ik problemen met filmpjes, daar krijg ik meest wel geluid maar wisselend beeld of een groen dan wel zwart scherm.
Ook heb beeld is niet wat het moet zijn. De ScreenHunter 5.0 werkt niet, aangezien het beeld beweegt en verschuift. Heb er een deskundige bij gehad die het echter ook niet kon verhelpen. Plakken en knippen gaat ook niet meer optimaal. Elke keer komt er een venstertje op dat beweert dat de printer niet past bij Windows 10. Erg vreemd, en het is wel wat behelpen zo.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Floppy schreef:Ik vind dit soort problemen altijd erg moeilijk.

Wat ik een keer zou proberen, als dit alles niet helpt, is elk msiexec proces te "killen" in de Task Manager (taakbeheer oid).
Dat had ik dus al geprobeerd dat is Windows Installer.

Heb nog gekeken maar AVG en Windows 10 zou goed samen moeten gaan.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Mara »

Volgens Kassa zijn er nog veel problemen:

In Kassa, de problemen die computergebruikers ervaren bij de overgang naar Windows 10.

Gebruikers melden problemen met Windows 10
Deze zomer introduceerde Microsoft gratis Windows 10 voor PC gebruikers. Dat loopt lang niet altijd vlekkeloos. In de studio geeft Hans Bos van Microsoft antwoord op alle vragen van kijkers.
Voor de geinteresseerden, misschien even kijken op uitzending gemist?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie