Laptop/smartphone mee op vakantie?

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Herman »

ejvl schreef:(...)gekoppeld aan spraakbediening.
Ik zeg dan "welterusten" en dan gaan de gordijnen dicht, deuren op slot, verlichting na 5 minuten uit, nachtlampje aan, de douche gaat aan, enzovoorts, maar dat is toekomstmuziek. :slurp
Jaja, en dan kom je na een avondje zingen schor thuis en dan kan je je eigen huis niet in...
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door ejvl »

Klavart schreef: Dat klinkt als muziek in de oren van hackers...
Ik wens ze veel succes. Dat gaat ze niet lukken op een private LAN.

(Daarnaast heb ik ook nog 3 bewakers van het huis die flink kunnen blaffen) :)
Herman schreef:
ejvl schreef:(...)gekoppeld aan spraakbediening.
Ik zeg dan "welterusten" en dan gaan de gordijnen dicht, deuren op slot, verlichting na 5 minuten uit, nachtlampje aan, de douche gaat aan, enzovoorts, maar dat is toekomstmuziek. :slurp
Jaja, en dan kom je na een avondje zingen schor thuis en dan kan je je eigen huis niet in...
Altijd zorgen voor backups, analoog moet altijd blijven werken natuurlijk. :)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
ejvl schreef:(...)gekoppeld aan spraakbediening.
Ik zeg dan "welterusten" en dan gaan de gordijnen dicht, deuren op slot, verlichting na 5 minuten uit, nachtlampje aan, de douche gaat aan, enzovoorts, maar dat is toekomstmuziek. :slurp
Jaja, en dan kom je na een avondje zingen schor thuis en dan kan je je eigen huis niet in...
Haha, ja, je zal verkouden zijn zeg. :D
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mannetje »

Dan zet je huis vast kamillethee voor je.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Dodo »

Ik las deze week iets over een meisje, Amerika meen ik, die door haar moeder werd gestraft. Deze pakte haar mobiel af. Het meisje ging uiteindelijk via de playstation communiceren met haar vrienden, en toen dat ook werd afgesloten via de koelkast.
Toch wel heel creatief.
Verder moet ik er niet aan denken, een intelligente koelkast.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door HersteldHervormd »

Haha, ach, haastonds word alles nog digitaal
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door ejvl »

Dodo schreef: Verder moet ik er niet aan denken, een intelligente koelkast.
Ideaal, je krijgt automatisch een boodschappenlijstje aangeleverd wat er gehaald moet worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Dodo schreef: Verder moet ik er niet aan denken, een intelligente koelkast.
Ideaal, je krijgt automatisch een boodschappenlijstje aangeleverd wat er gehaald moet worden.
Uhh weet de koelkast wat er op het menu staat dan? :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
ejvl schreef:
Dodo schreef: Verder moet ik er niet aan denken, een intelligente koelkast.
Ideaal, je krijgt automatisch een boodschappenlijstje aangeleverd wat er gehaald moet worden.
Uhh weet de koelkast wat er op het menu staat dan? :D
Dat kun je tegen hem zeggen en dan komt er automatisch een boodschappenlijstje op je telefoon :)

Of als een product over datum dreigt te gaan, een waarschuwing op je telefoon. Of producten die op zijn zoals melk en dergelijke komen op je lijstje te staan, vanaf je telefoon druk je dan op bestellen en binnen 24 uur wordt het tot in de keuken bezorgd.

Maar ik ben een man, m'n vrouw vind dat niets want die vind boodschappen halen in de winkel leuk dus het gaat hem niet worden. :)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Bezorgd »

Als je er over nadenkt is het verschrikkelijk dubbel.
Sportscholen puilen uit want: bewegen.
En tegelijkertijd proberen we zoveel mogelijk taken in huis die nog een bepaalde vorm van beweging vragen te digitaliseren, want: gemak.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mara »

Ik zal er wel te oud voor zijn. Vind het helemaal niets.
Voor mensen die vanwege omstandigheden niet kunnen sjouwen en/of boodschappen doen, is zoiets fijn.
Als ik hoor waar allemaal een app voor uitgevonden is....
Gordijnen open en dicht, lichten aan en uit, apparatuur aan en uit.
Zit de volgende generatie de hele dag op de bank om te werken, te ontspannen en op appjes te klikken? :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:Ik zal er wel te oud voor zijn. Vind het helemaal niets.
Dat is vaak zo, als je ouder bent en/of er niets mee hebt vind je het dan helemaal niets.
Maar een loos argument uiteraard.

Dit is altijd al gezegd: over de eerste fiets, trein, auto of vliegtuig. Over de eerst magnetron. Bij de mogelijkheid van gebruik elektriciteit. Toen internet opkwam. Etc etc. Altijd waren er mensen die "er niets mee hadden" Maar er later toch dankbaar gebruik van maakten.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Dodo »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:Ik zal er wel te oud voor zijn. Vind het helemaal niets.
Dat is vaak zo, als je ouder bent en/of er niets mee hebt vind je het dan helemaal niets.
Maar een loos argument uiteraard.

Dit is altijd al gezegd: over de eerste fiets, trein, auto of vliegtuig. Over de eerst magnetron. Bij de mogelijkheid van gebruik elektriciteit. Toen internet opkwam. Etc etc. Altijd waren er mensen die "er niets mee hadden" Maar er later toch dankbaar gebruik van maakten.
Dat is natuurlijk flauw. Fietsen, treinen en auto's waren geweldige verbeteringen. Mensen zullen het wel eng gevonden hebben, maar de voordelen waren erg groot.
Maar wat is het voordeel van de meedenkende koelkast? Wat kan hij wat ik niet kan? En wat komt hierna? Maakt mijn tandenborstel zelf een afspraak bij de tandarts-robot? Verschoont mijn bed zichzelf? Geeft de wc een seintje dat ik meer vezels moet eten? Neemt de autosleutel meteen mijn temperatuur op en zorg hij voor een paracemolletje als die te hoog is?
Apparaten die me dingen uit handen nemen die ik prima zelf kan, vind ik overbodig. Tenzij er echt een groot voordeel bij zit.
Ik ken mensen die fysiek mankerend zijn. Voor hen is het heel handig dat ze met afstandbediening gordijnen kunnen sluiten en lampen aandoen en dergelijke. Ik heb een keer een zeepdispenser met infrarood kunnen weggeven, de ontvanger was er blij mee want het loste een groot probleem op. Maar ik hou de einddatum van de melk zelf wel in de gaten hoor.
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door DDD »

Dodo schreef:
Bezorgd schreef:
Mara schreef:Ik zal er wel te oud voor zijn. Vind het helemaal niets.
Dat is vaak zo, als je ouder bent en/of er niets mee hebt vind je het dan helemaal niets.
Maar een loos argument uiteraard.

Dit is altijd al gezegd: over de eerste fiets, trein, auto of vliegtuig. Over de eerst magnetron. Bij de mogelijkheid van gebruik elektriciteit. Toen internet opkwam. Etc etc. Altijd waren er mensen die "er niets mee hadden" Maar er later toch dankbaar gebruik van maakten.
Dat is natuurlijk flauw. Fietsen, treinen en auto's waren geweldige verbeteringen. Mensen zullen het wel eng gevonden hebben, maar de voordelen waren erg groot.
Maar wat is het voordeel van de meedenkende koelkast? Wat kan hij wat ik niet kan? En wat komt hierna? Maakt mijn tandenborstel zelf een afspraak bij de tandarts-robot? Verschoont mijn bed zichzelf? Geeft de wc een seintje dat ik meer vezels moet eten? Neemt de autosleutel meteen mijn temperatuur op en zorg hij voor een paracemolletje als die te hoog is?
Apparaten die me dingen uit handen nemen die ik prima zelf kan, vind ik overbodig. Tenzij er echt een groot voordeel bij zit.
Ik ken mensen die fysiek mankerend zijn. Voor hen is het heel handig dat ze met afstandbediening gordijnen kunnen sluiten en lampen aandoen en dergelijke. Ik heb een keer een zeepdispenser met infrarood kunnen weggeven, de ontvanger was er blij mee want het loste een groot probleem op. Maar ik hou de einddatum van de melk zelf wel in de gaten hoor.
Het voordeel van een meedenkende koelkast is toch evident: je hoeft niet zelf te kijken wat voor boodschappen je moet doen. Ik heb regelmatig geen idee wat er in de koelkast staat, vooral als ik een paar dagen niet thuis ben geweest. Dat lijkt me dus heel handig.

En daarnaast: het scheelt ruimte in hoofd en in je agenda. Het is dat Lidl-groenten véél goedkoper zijn, anders liet ik alles ook thuisbezorgen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Dodo »

Ik weet exact wat ik in huis heb.
Plaats reactie